Homoseksuelen krijgen eigen wooncomplex in Den Haag

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by flixbilly, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Wat ik net op internet las, homoseksuelen krijgen misschien een eigen wooncomplex in Den Haag. Aan de ene kant vind ik het goed dat er iets aan gedaan wordt want nu worden te vaak homoseksuelen uit hun huis gepest, maar aan de andere kant je gaat de homoseksuele in een gebouw zetten. Waarom zouden homoseksuele niet zelf mogen beslissen waar ze willen wonen. Mensen moeten homoseksuelen in hun waarde laten en elkaar respecteren.

Zelf heb ik ook een artikel over dit onderwerp geschreven:
    Homoseksuelen krijgen eigen wooncomplex - Xead.nl

Officeel bericht:
    Homo-wooncomplex in Den Haag Hyve - hyves.nl

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,
    Sabrina

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Ik denk dat homoseksuelen nog steeds mogen beslissen waar ze willen wonen hoor! Niemand zal ze verplichten om ook daadwerkelijk in dat complex te gaan wonen.

Maar een oplosing is het natuurlijk niet en het riekt zelfs naar een soort discriminatie. Als ik homoseksueel was, zou ik het bestaan van zo'n pand een belediging vinden. En ik zou me er al helemaal niet inschrijven.

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Ik begrijp dat het geen verplichting is maar een vrije keuze. Maar ik denk dat de homoseksuelen bijna geen keus meer hebben, als ze overal weggepest worden. Verschrikkelijk als ik zulke dingen hoor op het nieuws. Je laat je mede mens toch in zijn waarde ongeacht zijn geaardheid, cultuur of uiterlijk.

Groetjes,
    Sabrina

4. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Leenislief, Feb 8, 2012
    Last edited: Feb 8, 2012
    Het is natuurlijk hardstikke jammer dat zoiets nodig is. En m.i. los je hiermee niks op. Dan weten ze je juist te vinden. Als mensen kwaad willen doen, dan lijkt me dit eerder een uitnodiging.
    Het doet mij een beetje denken aan "Het Dorp" in Arnhem. Een soort wijk voor lichamelijk gehandicapte mensen (vooral bekend door Mies Bouwman die dit begin jaren 60 met een grote televisieshow wist te realiseren). Destijds was het een heel vooruitstrevend idee, maar inmiddels is het achterhaald. Ik heb er zelf gewerkt en eigenlijk zit de gemiddelde (met name de wat jongere) lichamelijk beperkte er niet op te wachten om met nog honderden andere gehandicapten te wonen. Ze voelen zich toch in een hokje gestopt en willen liever "normaal" functioneren in de maatschappij. Je zag dan ook veel mensen vertrekken naar andere, minder geïsoleerde woonvormen.
    Maar ja, het zal mij benieuwen of er animo voor is. Ik kan me ook voorstellen dat als je je als homoseksueel niet meer veilig voelt in je woonomgeving dit initiatief uitkomst kan bieden. De tijd zal het leren...
    Laten we vooral hopen dat andere mensen wat toleranter worden ;)

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik vind het raar en heel erg dat de situatie voor sommigen zo erg is dat dit een oplossing lijkt.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het echt te gek voor woorden, waarom zou je die mensen apart moeten zetten? Pak liever de pesters hard aan.

7. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Ik vind ook dat de pesters harder aangepakt moeten worden. Ik kan me echt zo boos maken als ik zulke dingen hoor.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Vind het triest dat zoiets in Nederland moet. Laat ze gewoon lekker wonen waar ze willen. Laat ze z'n woning bouwen voor moordenaars en criminelen zodat ze lekker te kijk staan. Nog evt en we hebben hier in Nederland voor elk manier van leven een stad. Stukje voor de homo's, stukje voor de mensen met een hoofddoekje, stukje voor de Chinezen die eten aan kleine tafeltjes met rare stokjes!!. Laat mensen gewoon hun zelf zijn en beter nog respecteer elkaar als persoon. Al dat gepest omdat iemand op het zelfde geslacht valt grrr triest. Ze doen er niemand kwaad mee. Die pestkoppen zijn gelukkig allemaal perfecte mensen alleen hun gedrag staat me niet aan. Ook maar appart zetten

9. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

Feb 8, 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Tis eigenlijk gewoon discriminatie he. Ik kan me ook niet voorstellen dat als je homoseksueel bent dat je hieraan mee wilt werken. Inderdaad, laten we de pesters aanpakken. Zo geef je alleen maar het signaal af dat je als gemeente inderdaad vind dat homoseksuelen in een bepaald "hokje" horen.
    Nee, niet mee eens dus.

Share This Page