wat voor broodtrommel? Of andere tips misschien?

Discussion in 'De lounge' started by Mamzie, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi hoi,

Onze oudste zoon gaat binnenkort naar een Cluster 4 school. Nu zit ie nog op het mkd en fruit en boterhammen ed krijgen ze daar. Op de cluster 4 school niet meer.

Nu is mijn zoon een erg slechte eter ( al vanaf baby tijd ) en krijgt zelfs speciale drinkvoeding om toch aan genoeg stoffen te komen.

Op het mkd kan ie tussen de middag kiezen voor een boterham of een rijstewafel of beschuit oid. Het is bij hem altijd anders per dag wat ie kan verdragen wat eten betreft.

Maar als ie naar de cluster 4 school gaat dan moet ik zn eten meegeven in een broodtrommel enzo. Maar goed, dan kan ie niet kiezen wat ie wil en geen apparte 'knabbels' erbij waar ie dan wel van kan eten ( zoals worteltjes of komkommertjes ed ) en vooral het beleg is een probleem. Hij wil het er vers ophebben anders dan eet ie het niet ( hij heeft ook autisme dus is heel kieskeurig wat dat betreft ) En zn drinkvoeding moet mee.

Maar goed, hoe ga ik dit oplossen? Ik wil niet duizend en een bakjes moeten meegeven met van alles erin. Het moet wel overzichtelijk blijven voor hem want hij moet ook nog fruit mee hebben voor smorgens en smiddags. En hij kan nog niet lezen dus het op de bakjes schrijven wat erin zit gaat ook niet.

Duss...... iemand tips voor mij??

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Een bento!

Wij hebben voor M. een broodtrommel met 4 vakjes, superhandig! Hier hoeft er geen brood mee naar school, want hij eet tussen de middag gewoon thuis, maar zo kan ik toch wat verschillende dingen meegeven (eigenlijk standaard iets van fruit en iets van groente en dan soms nog wat kaas/worst/ei ofzo erbij.

Ik zal even een linkje zoeken.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

4. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

Jan 27, 2008
    957
    0
    0
    Ik weet niet of hij pictogrammen of gekleurde plaatjes begrijpt, deze kun je er ook eventueel opplakken

5. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Vraag het eens op de school zelf. Misschien gebruiken ze picto's om de ochtend en middag aan te geven en kun jij picto' s gebruiken om op de bakjes te plakken. Als je het beleg bv kaas apart in een zakje doet zodat hij het zelf op de cracker of boterham doet is het dan wel goed?
    En misschien kun je i.p.v. Een boterhamtrommel meer een soort van hobbydoos zoeken met meerdere vakjes. IKEA heeft daar ook mooie dozen voor. Dan mak je een vakverdelling voor ' s morgens, tussen de middag en ' middags..

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt voor de links!! :)
    Ziet er wel leuk uit!

En van de picto's is ook een goed idee! Dan ziet ie meteen wat er in zit en hoeft ie niet eerst alles open te maken om te zoeken. :)

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ikm oet ook meteen aan pictogrammen en/of gekleurde plaatjes denken.

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,203
    113
    Brabant
    ik zou ook even overleggen met de leerkracht van zijn klas dadelijk. Mijn ervaring met cluster 4 scholen is dat eigenlijk elk kind zijn eigen "ding" heeft, dat de juf inmiddels wel zoveel ervaring heeft met zulke dingen. Dus wellicht heeft zij tips?

Het zou ook zomaar kunnen dat voor je zoon het dadelijk een directe koppeling is: op school uit mijn broodtrommel eet ik...vulmaarin...
    Succes ermee en wat een spannende stap!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja ik ben ook heel benieuwd hoe het straks zal gaan allemaal.
    Op het mkd daar begeleiden ze het eten heel intensief. Op de cluster 4 school zal dat denk ik niet zo heel intensief zijn. Dus ik hoop niet dat ie erg achteruit zal gaan......

Ze werken op de cluster 4 school wel veel met picto's. Eigenlijk alles word aangeduid met picto's dus dat is heel fijn voor hem.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

#10 SeaShell, Jan 10, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 10, 2013
    Bij de Hema kun je eigelijk alles met foto maken
    Volgens mij ook broodtrommels en drinkbekers etc.
    Misschien een broodtrommel maken met een foto erop? ( van zichzelf, of een foto van een boterham of een foto van fruit erop zodat het duidelijk is?)

foto op lunchbox / broodtrommel

foto op lunchbox / broodtrommel XL

Je kunt zelfs schooltassen etc bedrukken met foto

11. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    mijn man heeft een tupperware broodtrommel
    is wel duur maar erg stevig en er zit een apart dingetje bij waarmee je de broodtrommel kan opsplitsen
    erg handig en groot genoeg voor 2 boterhammen, wat lekkers en drinken!
    Tupperware -
    deze is het!
    niet echt supermooi maar wel erg degelijk en groot!

Share This Page