Ongelovelijk dat je die 2 dingen los van elkaar kan zien.... Precies wat je zelf schrijft Iemand IS homosexueel. Dat is geen keuze. Afschuwelijk dat er mensen zijn die echt geloven dat je dan een keuze hebt hoe je leven in te vullen. Net als dat jij en ik hetero zijn en dus gelukkig zijn met een man als partner, is een homosexuele man (in dit geval) gelukkig met een man als partner. Stel je voor dat jouw man opeens plaats moet maken voor een vrouw? Omdat het zo " hoort" en omdat het een " keuze" is? Je sexuele geaardheid, en daarmee automatisch dus je partnerkeuze, zit in je hersenen. Je kan daar niets aan doen, zo ben je gemaakt.
Een handicap?? Geloof, dát is een handicap. En dat blijkt wel weer uit de redenatie van sommige geloven. Bah!
W T F Een handicap? Moeilijk?? "jij ziet dat verkeerd" Je " mag" Ajjjjjjjjj wat ontzettend eng eng eng eng eng zeg. En dat is dan nederland he..
Ik ken genoeg mensen die daar uiteindelijk een invulling aan gegeven hebben, zonder consessies te doen aan hun geloof. Echt ontzettend knap. Verdient alleen maar respect. En ja, deze mensen ervaren het vaak als handicap. Iets waar je niet voor gekozen hebt, maar waar je wel op een goede manier mee moet leren omgaan.
Zorgelijk dat dit soort enge ideeën nog niet zijn uitgeroeid. Ik weet dat ze er zijn maar toch vind ik het altijd nog shockerend om te lezen. Yek. (die opmerking van Loesje dat homoseksualiteit een handicap is dus.)
Ik blijf het schockerend vinden dat een school er bewust voor kiest om uit te dragen dat zij staan voor discriminatie. Lekkere identiteit is dat. Het in mijn ogen achterlijke verhaal van afwijzen om je 'handel en wandel' en niet om jou als persoon (het zijn van homoseksueel), houdt ook zeker geen stand voor een rechter. Dit!
En aan wie is het dan om te bepalen wat die GOEDE manier dan precies is? En wat is precies de GOEDE manier? Welke concessies moet je dan maken? Je mag toch geen partner hebben? Dus dan je hele leven maar alleen? Ik heb zelf tallozen homosexuele collega's, enne....niets handicap.
Zo zal een streng christelijke school ook niet iemand aannemen die samenwoont met een partner zonder getrouwd te zijn. Mag tegenwoordig vast ook niet meer...
Ik heb geen 'goede' manier. Daar ga ik niet over. Maar in de meeste christelijke kringen betekent dat kiezen voor een leven zonder partner.
Ik heb zelf ook een aantal homoseksuele collega's. Prima mensen. Die ervaren dat idd ook niet als handicap. Al voelen ze de laatste jaren de agressie van bepaalde groepingen in Nederland wel toenemen.
Vrouwen mogen stemmen ja. Kerk en staat zijn (gelukkig) gescheiden. Maar in sommige situaties vind ik dat toch moeilijk. Zoals in dit voorbeeld.
Als ik hier zo lees dan snap ik dat wel ja.. Ik hoop dat als gevolg van deze uitspraak er nog veel meer mensen durven dit soort praktijken aan de kaak te stellen. Hopelijk gaat men dan veel meer beseffen dat dit echt niet kan.
Dit inderdaad. Maar dan voornamelijk gericht op de homohaat en discriminatie daarvan. Iedereen moet lekker zelf weten op wie hij/zij verliefd wordt. Ik vind het gewoon YEK dat iemand erover valt. Zolang hij/zij het niet met jou doet, jou of de jouwen niet schaadt en niet tegen de wet is, heb je er gewoon geen ruk mee te maken. Het gaat je niet aan. Soms schaam ik me gewoon voor mijn geloof en die kortzichtigheid van sommigen. De bijbel is allang niet meer geheel van toepassing in deze tijd; laat staan dat je elk dingetje letterlijk moet nemen. Bovendien is het geschreven in een tijd waarbij bier en wijn vloeide, in plaats van water; dus moet je het sowieso met een grote korrel zout nemen. Cool story bro! But not really. Het zijn gewoon meer richtlijnen.
Het grappige hieraan is dat ik deze uitspraak niet van mezelf heb maar van een homoseksueel. Wie ben ik dan om te zeggen dat het geen handicap is, als zij dat zelf wél zo zien? Dat is net zo als iemand die chronische pijn heeft, wat niet zichtbaar is. Diegene zegt dat die een handicap heeft, en ik beweer dat dat niet zo is. Beetje krom of niet?