Hond 6jaar,een poes/kat erbij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gijsje, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik heb een hondje van 6,5 jaar oud.
    Graag zou ik een poes/kat erbij willen maar mijn hond is geen katten gewend.Buiten vind hij het niks maar dat had mijn vorige hond ook en binnen vond ie ze helemaal prima.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe is dat gegaan? Ik wil natuurlijk niet dat de kat/poes straks weer weg moet omdat het niet klikt.Had zelf gedacht aan een kitten,zou graag een uit het asiel willen maar dat lijkt me met de hond niet handig.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Onze twee honden waren 3 en 4 toen we de eerste 2 kittens haalde. Vooral de hond van 4 is geen lieverdje, wel voor ons maar absoluut niet naar buitenstaanders toe. Toch heeft ie ze in een week tijd geaccepteerd met af en toe vliegwerk er achteraan en ik even de hond een flinke waarschuwing toesprekend ging het best goed, een kat haald ook zelf uit natuurlijk. Een jaar later nog een kitten erbij en die was niet voor de poes :D Die ging vanaf de bank zo hard blazen dat de hond vanachter de tafel stond te blaffen maar kwam absoluut niet in de buurt van het kitten (dit kitten is nu een kater die zelfs ratten ed vangt als hij de kans maar krijgt :$) Overigens praat ik niet over een klein hondje...... Dit is een hele grote herder hahaha, maar vooral het laatste kitten is hem de baas.

De andere hond is een border collie, die denkt dat ie de moeder is van het hele stel :p vooral toen ze klein waren lagen ze altijd bij de collie te slapen en te spelen. Toen onze ene poes zelf twee kittens kreeg ging de hond ook over deze kittens waken en moederpoes vond het best.....

Hier is het dus wel heel goed gegaan.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het kan allemaal, maar zou wel een kat aanraden die honden gewend is. Dan eerst de kat en hond gescheiden houden en aan elkaars geur laten wennen, door bv van ruimte te wisselen c.q. kleden te wisselen.

Afhankelijk van het gedrag van je hond (pakt hij katten ja/nee) dan de hond eerst wennen aan een muilkorf (geen snuitje, echt een korf) voordat je een kat in huis haalt. Tijdens de introductie dan de hond muilkorven zodat er bij een confrontatie iig niets ernstigs kan gebeuren.

Succes!

4. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toendertijd zelf een kitten bij de dierenbescherming gehaald en dat ging vanaf het eerste moment goed met onze toen 5 jarige hond. Tot op de dag van vandaag zijn het de beste vriendjes! Ik zou dus zeggen: doen! Het asiel zit bomvol met kittens momenteel...

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Toen we onze hond kregen hadden we al een kat en zij was geen katten gewend (de hond was toen ook ruim 6) na een paar dagen ging het super goed en sindsdien sliepen ze samen. En buiten vind ze er ook niets aan maar in huis is het toch anders:)

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mijn vriend heeft een kat en ik 2 hondjes. We logeren daar ieder weekend en het liefst eten ze elkaar op. Na even flink grommen en blazen blijft de kat in de krabpaal en de hondjes op de grond... Ik hoop dat dit in de toekomst beter gaat maar je kunt het niet afdwingen...

Miss dat je een diertje eerst op ''proef'' kunt nemen om te kijken of het wel goed gaat?

7. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook een hondje van 5,5 jaar. En nu 2 kittens in huis.
    We hebben de kittens gewoon mee genomen naar binnen en hondje kwam meteen snuffelen en was heel nieuwsgierig. Volgens mij dacht hij dat we nieuw speelgoed voor hem mee genomen hadden haha.
    Ik had voor hem ook een lekker bot meegenomen, zodat hij ook z'n aandacht had en lekker kon kluiven, terwijl de katjes de boel gingen verkennen.
    In eerste instantie had ik de hond een snoepje gegeven maar die at hij niet eens omdat hij zo aan het opletten was.
    Hij was af en toe wel zenuwachtig en aan het piepen. Maar al vrij snel ging het goed.

Een hond zit in je roedel en voelt zich daar door ook beschermd. Hij zal de katjes gewoon accepteren waarschijnlijk.

Nu wil hij ook wel eens spelen of ze snuffelen nieuwsgierig aan elkaar. In het begin werd hondje helemaal nerveus als ze in de buurt van zijn kleedje en etensbakjes kwamen en nu laat hij ze er gewoon uit drinken en op slapen e.d.

Ik maakte me er best wel zorgen om, maar het is helemaal goed gekomen hier! :D
    Kittens zijn nu 9 weken oud en nu 2 weekjes hier.

8. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Onze hond en kat waren allebei al volwassen ( 6 en 5 jaar oud) toen ze bij elkaar kwamen en dat is van begin af aan super gegaan. Zijn nu echt dikke vriendinnen. :D

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn zus heeft een hond van een paar jaar, en toen ze een kitten kreeg waren ze zo aan elkaar gewend. Nu zijn ze gek op elkaar en rennen ze elkaar achterna.

Ik heb thuis twee katten en als mijn zusje langs komt met haar hond dan moet altijd het ijs weer even gebroken worden en blazen ze even maar al snel rent me kat haar hond achterna en de hond vind dat super. En mijn kitten die de hond nog niet echt gewend is die verstopt zich gewoon en de hond laat het voor wat het is.

Beide honden zijn buiten heel fel naar vreemde katten toe. Maar dat is toch anders denk ik.

Deel Deze Pagina