Onterecht retour kosten betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door Izzie7676, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    #1 Izzie7676, 24 okt 2018
    Laatst bewerkt: 24 okt 2018
    Ik bestelde van het weekend via een babyzaak een voetenzak van Koeka voor inde maxi cosi.

In de omschrijving staat dat deze geschikt is voor de maxi cosi. Echter bij aankomst blijkt de voetenzak niet t passen wanneer je deze in de cosi doet, wanneer de verkleinen er in zit gaat de rits niet dicht van de voetenzak en zit het geheel opgetrommeld onderin.

Ik wil de voetenzak dus retourneren want hij past niet ondanks dat in de beschrijving staat dat hij wel past.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en zij zeggen doodleuk dat ze niet alle merken kunnen benoemen waar hij niet in past ( terwijl mijn merk dus juist wel benoemd is als zijde passend) en dat de informatie van koeka is.

Dat lijkt mij toch niet juist dat je als webwinkel een product verkoopt als zijnde passend en dat wanneer het product niet blijkt te passen de klant verantwoordelijk is voor de kosten en de fabrikant ineens verantwoordelijk blijkt voor de teksten op je website.

Ik heb ze dit gisteren ook gemaild maar er komt geen reactie meer op mijn schrijven.

Wie heeft dit meegemaakt en wat deed je toen? Ik vind namelijk uit principe dat ik geen 7 euro moet betalen omdat zij onjuiste informatie verstrekken bij een product

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ben het met je eens. Of het gaat lukken geen idee. Lijkt me wel zo netjes als hun info niet klopt.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou nog enkele dagen wachten op een reactie. En anders in het weekend even een openbaar bericht op fb plaatsen met de vraag of iemand contact op kan nemen naar aanleiding van hun foutieve informatie en jouw bestelling.

Dan reageren ze wel :)

Izzie7676 vindt dit leuk.
  4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.838
    5.570
    113
    Koeka heeft toch maar 2 soorten voetenzakken? Voor buggy of voor maxi cosi.

Heb je het ook zonder verkleiner geprobeerd? Want volgens mij is geen enkele voetenzak geschikt voor maxicosi met verkleiner.

5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Zojuist maar even gebeld. Ik krijg nu wel een retour label maar de reactie was nogal vreemd.

De meneer zei “ ja maar maxi cosi is een breed begrip he”

Met andere woorden je moet dus niet zomaar iets kopen waar bij staat “ voor maxi cosi of past op
    Maxi cosi” want t kan zomaar niet passen en dan heb je als klant pech?

Het lijkt mij dat je als webwinkel dus de verantwoordelijkheid hebt om of te vermelden dat ie op type 1/2/4 wel past maar op 4/5/6 niet, of er bij vermeld dat kopen op eigen risico is want met past op maxi cosi kan ook zomaar bedoeld worden past niet op maxi cosi .

Gek verhaal. Mijn probleem is nu wel
    Opgelost maar fraai was t niet

bosi333 vindt dit leuk.
  6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

Zonder verkleinen kan ik er geen pasgeboren baby in vervoeren, dan is ie veel te groot ( de maxi cosi) en dus onveilig. De voetenzakken van maxi cosi zelf worden met verkleinen gebruikt zag ik op YouTube. Met Koeka niet bekend.

Als het past zonder verkleiner lijkt me dat je dat toch duidelijk moet vermelden in de omschrijving want hij is dan niet te gebruiken voor newborns.

7. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Maar wat voor een maxi cosi heb je dan?? Ik heb twee keer een voetenzak van Koeka gehad en deze paste met de verkleiner gewoon hoor..

8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    6B96BC13-B2AB-4018-AFDB-A7FB940E9016.png
    Maxi cosi pebble plus. Daar zit een soort bakje in en als ik de voetenzak in de cosi deed en dan de verkleiner er in ritste hij niet meer dicht en lag hebt onderste deel helemaal gefrommeld onder de verkleiner en waren de gordels niet goed. Aan te trekken

Die witte schaal bedoel jk

Deel Deze Pagina