hond aan komen lopen...

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou baasje belde mij terug en die was heel erg blij dus die is de hond gelijk komen halen! we kregen een flesje wijn als dank dat we gebeld hadden.

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

wat netjes van de eigenaren. Goed dat je gebeld hebt. Ik hoop dat ze hun hond nu extra in de gaten houden.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat hoop ik ook idd! ze vond het echt erg dat ie weg was gelopen en was dan ook erg blij dat ik gebeld had.

4. Sternenkind

6 apr 2011
    82
    0
    0
    Deeltijdstudente Communicatie en Multimediadesign
    Fijn dat je hem een veilige plek hebt gegeven en de moeite hebt genomen om zijn baasjes te vinden!

Voor de baasjes wel prettig dat het buiten de dierenambulance om kon, dat kost toch altijd een kleine, en terechte, bijdrage.
    Wij hebben ze hier ook wel vaker, reutjes die een geur id neus hebben, of jonge honden die graag de wereld ontdekken.
    Ik ben dan altijd blij als ze een halsband om hebben, als niet en ik ze ook online nog niet terug kan vinden dan blijft er niet veel anders over dan de dierenambulance te bellen voor het uitlezen van de chip.

5. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis

Bij de dierenarts kun je gratis laten kijken naar t chipnummer en of er een geregistreerde eigenaar bij zit. Stel dat je het dier wil houden, moet je dus eerst controleren of er een eigenaar aan vast zit.

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wat fijn dat er nog zulke mensen zijn als jij!! :D

Die mensen zullen dood ongerust zijn geweest en jij hebt h'm goed opgevangen!

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

zo'n periode heb ik ook gehad, voelde me haast dr dolittle.

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wat fijn dat je het baasje terug hebt gevonden!! Goed zeg.

Het is ons 1 keer gebeurd (in 14 jaar) met onze super 'potente' ;) reu! Hij was toen een jaar of 3 en hoewel we de schuttingdeur dicht hadden (op de haak en klink) wist meneer er toch uit te ontsnappen :(. Wat ben ik me rotgeschrokken!! Het hele dorp doorgefietst, lopen roepen en mijn man (ex) gebeld die direct van z'n werk kwam (half uur rijden). Vonden we ons 'beest' uiteindelijk heel gezellig ergens in een tuintje langs het kanaal waar we altijd wandelden lekker relaxed op een grassprietje liggen kauwen... Echt dat beeld vergeet ik nooit meer! Wel hadden we het vermoeden dat hij toch echt op zoek was naar een bepaald loops teefje dat daar in de buurt moest wonen maar niet kon vinden...

Het duurde maar 2 uur dat we hem kwijt waren maar dat waren toch een paar angstige uurtjes hoor.

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb geen reu maar een teef die van eenden en vliegtuig spotten houd... Die ben ik dus ook al vaker kwijt geweest als ze het weer eens in dr kop kreeg om achter eenden of vliegtuigen (ja serieus...en ik woon onder de rook van schiphol... ) aan ging.
    Gelukkig komt ze ook weer terug gewaggelt en ondertussen is ze zo oud dat ze nog maar zelde moeite doet (behalve in het voorjaar als die eenden zelf ook nuts worden en elkaar te lijf gaan. Vliegtuigen hebben die periode gelukkig niet)
    Maar leuk is anders. Vooral omdat onze andere hond het voorbeeld van die muts van ons volgt of ze nou weet wat er loos is of niet en er dus achter aan rent. Alleen een bouvier zien ze nog wel oversteken. Die kleine mini pincher van ons... vind dat altijd dood eng!
    Maar zou erg blij zijn met mensen die dan moeite doen om die 2 van mij (of 1 van de 2 als de ander al weer richting huis is) op te vangen en mij in te seinen dat ze gevonden is.
    Ben haar gelukkig altijd nog maar een minuut of 5 kwijt geweest en tegenwoordig komt ze ook voort aangesjokt als je haar dan roept (na sterilisatie wilde ze eindelijk op zulke momenten ook luisteren)
    Maar met die weg hier in de buurt (N201) brrr... hoop altijd maar dat die eenden de andere kant op gaan.

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Super organisatie dat Amivedi! Zo heb ik onze kat weer teruggevonden. Die was toen het spoor (!) overgestoken...

11. Gazy

Gazy Niet meer actief

wat ze denk ik bedoelt is dat je dit door bijv. dierenambu, asiel of dierenarts moet laten doen.
    Mijn hond draagt ook geen halsband, loopt los en je weet het niet he, hij kan ergens van geschrokken zijn. Lijkt me echt erg dat je niet weet waar je hond is.

Fijn dat je in ieder geval het nummer hebt, nu nog even mekaar treffen!

Deel Deze Pagina