verzekeringen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy82, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja ik ben hier erg laat mee, maar beter ooit dan nooit...

Ik wil een inboedelverzekering afsluiten en schadeverzekering dat als mijn kinderen thuis of eldersschade aanrichten. Ik zou eventueel rechtsbijstand hierbij willen.

Ik zit te kijken bij inshared en klinkt aantrekkelijk en lage prijzen en elke dga opzegbaar. Alleen ik snap t stukje eigen risico niet, moet je dat bedrag bij schade eerst zelf betalen ( bv 100 euro) en erna word t vergoed resterende schades?

Nu mijn vraag:

bij wie hebben jullie welke verzekeringen lopen en hoeveel betaal je per maand en hoe is de service ?
    Kan iemand mij vertellen welke goedkoop en betrouwbaar is en als er wat gebeurd goede service kwa afhandelen?

Hoor en lees graag zodat ik een keus kan maken, nu echt geen idee waar ik t beste de verzekeringen kan afsluiten. De meesten zeggen doe t niet bij je bank ( abn) want dan is t duur, maar inshared heeft geen callcenter dus kan met niemand spreken :(

Wie o wie wilt mij helpen en neerzetten wat ze zelf hebben en welke totaalprijs..thanks alvast! ;)

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Interpolis is geen aanrader, ik ga dit jaar ook overstappen!

service is slecht, als ze onder een betaling uitkunnen doen ze hier alles voor!
    Dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere!
    brenda

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hele goede ervaringen met Avero Achmea

En eigen risico houd idd in dat je die betaald en het resterende bedrag vergoed krijgt. Wij hebben de eigen risico voor 20 cent per maand afgekocht. Als er nu schade is betalen we geen eigen risico

Bij stormschade, gladschade etc betaal je anders vaak 100 of meer eigen risico, en als je het afkoopt dus niet

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    thanks voor je tip girl ! Dan wachten we samen even de tips af :)

5. danip

danip Niet meer actief

Aegon woon en vrijetijd pakket is supergoed. Heel uitgebreid, ze zijn ook niet moeilijk met schades uitkeren. Je kunt volgens mij via de site ook een berekening maken, waarna je een tussenpersoon krijgt toegewezen (maar je kunt ook zelf naar de tussenpersoon gaan als je dat zou willen)

Eigen risico is inderdaad een stukje van de schade dat je zelf betaald. Dit zodat mensen niet om elk klein bedrag gaan claimen.

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik ben juist heel tevreden over interpolis. Heb daar al mijn verzekeringen lopen en afgelopen jaar best vaak wat geclaimd. Nooit moeilijk over gedaan. Ze hebben een callcenter en als je bij de rabo zit dan kun je ook bij hun kantoren terecht.
    Ik betaal voor 8,- voor een inboedel van 70.000,- en 3,- voor aansprakelijkheid van het hele gezin. Beide zonder eigen risico.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zit bij ing. Wij hebben inboedel, aansprakelijkheid en opstal daar.
    Voor inboedel en aansprakelijkheid betalen we geloof ik iets van 12 euro per maand. Ik heb de super dekking, dus ook als je zelf schade veroorzaakt)
    Heb al 2 keer een schade geclaimd (1 keer had mijn dochter op de bank getekend en 1 keer de gevolgschade van een lekkage). Beide keren ging het ok. 1 keer is een expert langsgekomen maar beide keren stond het geld vrij snel op mijn rekening (binnen 2 weken ofzo). Dus ik ben tevreden.
    Ik heb wel 110 euro eigen risico.

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb een inboedelverzekering (tot 150.000) en aansprakelijkheidsverzekering bij FBTO, betaal daar geloof ik zo'n 16 euro voor per maand. Maar geen glasverzekering want die heb ik via de woningbouw. Qua service heb ik goede ervaringen met FBTO vanwege zorgverzekeringen, maar voor deze verzekeringen heb ik nog nooit iets hoeven claimen. Wel zijn ze telefonisch altijd goed bereikbaar (geen lange wachttijden), en ook per e-mail beantwoorden ze vragen snel. Ik heb het eigen risico afgekocht voor 1,34 per maand extra.

En rechtsbijstand bij Ohra, kost me ook iets van 15 of 16 euro per maand.

9. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Wij zitten toevallig wel bij de ABN het bevalt me tot nu toe goed. Maar aangezien alles volgend jaar veel duurder wordt ga ik wel kijken of het ergens anders goedkoper kan.

Doordat wij meerdere verzekeringen hebben lopen bij de ABN hebben we wel een kortingspercentage.

Rechtsbijstand € 16,22
    aansprakelijkheidsverzekering 1.250.000 max per gebeurtenis 175,- eigen risico schade door kind €3,83
    Volledig casco autoverzekering trede 11 € 42,13 ( Is dit veel?)
    ongevallen inzittende €2,00
    Woonhuisverzekering 11,78
    inboedelverzekering 7,48

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of we veel betalen, dus ga zo eens rond kijken of het goedkoper kan.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook helemaal blij met mijn verzekering. Wij hebben een AXA verzekering, en dat gaat dan via een tussenpersoon. 1 telefoontje, schadeformulier wordt opgestuurd en je krijgt zelfs nog tips hoe je die het beste kan invullen als er bijvoorbeeld iets buiten de verzekering lijkt te vallen, zodat het alsnog verzekerd is. Geen eigen risico, alleen bij de rechtbijstand eigen risico van €100,-. Echt super tevreden!!!

11. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik vroeg me eigenlijk af, wat melden jullie allemaal bij de verzekering?

Ik heb namelijk een kinderwagen die mijn ouders een poos in de schuur hebben gehad. En nu zit het weer in de zitting van de wandelwagen. En nu ik zwanger ben, baal ik er alleen maar meer van. Misschien iets om bij de verzekering te melden??

12. Skye

Skye Niet meer actief

Dat zou dan eerder op de verzekering van je ouders komen!! Maar vraag me af of dat onder verzekering valt, dat had je van te voren wel kunnen weten natuurlijk, dat zo'n kinderwagen er niet beter van wordt als ie in een vochtige ruimte staat zoals een schuur. Maar je kan het altijd proberen

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik denk niet dat je veel kans maakt om dit vergoed te krijgen. Ik zou zelf proberen of ik het eruit kon krijgen. Van hg hebben ze een middeltje waarmee je het weer eruit krijgt.

14. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Florius vind ik in ieder geval geen aanrader, ze sturen daar volgens mij gewoon standaard een brief dat de schade niet vergoed wordt.. Alleen als je brieven blijft sturen willen ze tot betaling overgaan..

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #15 Devilschase, 9 nov 2011
    Laatst bewerkt: 9 nov 2011
    Ik vind alles hierboven best veel geld eigenlijk, als ik het vergelijk met de onze.

Wij hebben gewoon 1 verzekering voor alles, wel zo overzichtelijk.

De allrisk woonverzekering van Centraal Beheer, betaal 17 euro pm incl 9.7% ass.belasting, voor pakket:

-Aansprakelijkheidsverzekering 1.000.000 euro
    -Inboedelverzekering tot 100.000 euro
    -Tuinverzekering tot 10.000 euro (stormschade/diefstal/lekkage)
    -Glasverzekering
    -Eigen schuld schade. (schade die je zelf hebt aangebracht)
    -Geen eigen risico

Inboedel blijft jaren verzekering obv nieuwwaarde, en hoeft dus niet elke 2 jaar geindexeerd te worden.

Ideaal. Boven de 25 jaar krijg je ook 10% leeftijdskorting, bij een alarm nog eens 25% korting, bij goed hang en sluitwerk ook nog 10% korting.

Wil je er nog een opstalverzekering erbij, kost dat 9 euro extra (obv tussenwoning).

hebben al een keer gebruik gemaakt van de glasverzekering, waren bezig in de tuin en flikkerde een grote ijzeren balk door het raam ( raam van 3,80 bij 2.30) binnen 3 dagen hadden we een nieuwe, geen eigen risico en de 800 euro van het raam is rechtstreeks betaald aan de glasman :p) En de tuinverzekering toen onze hele schutting was omgewaaid en afgebroken.

Als je meerdere verzekeringen hebt bij CB, krijg je ook nog dikke korting, mijn autoverzekering kost All Risk 44 euro per maand incl rechtsbijstandverzekering en ik heb pas 3 schadevrije jaren.

Hebben toen overal gezocht wat het goedkoopste was en de beste voorwaarden, en deze was echt het goedkoopste.

Meer info:

https://www.centraalbeheer.nl/woonverzekering

Kan je je premie berekenen, de ALLRISK dekking zorgt dat alle schades die je zelf/of je kinderen aanbrengt aan je eigen spullen, ook zijn gedekt.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    devilchase volgens mij is die opstal overal wel anders.
    Ik heb een vrijstaand huis en denk echt niet dat ik hem voor 9 euro kan krijgen...

melisjuh alleen je ouders zouden dat kunnen claimen of in ieder geval proberen maar ik denk dat je weinig kans maakt. Er moet namelijk sprake zijn van een "van buiten komend onheil" en wat is het onheil dan bij het weer erin? De vochtigheid? Maar dat is niet echt een "onzeker voorval" (iets wat voor iedere verzekering een must is).

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb het ook over centraal beheer he. 9 euro kost het tot 350.000 euro, voor vrijstaande huizen is het 12 euro tot 350.000 euro, daarboven kan je niet online berekenen maar moet je bellen.

18. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    @! devilschasë:

ik ging even de premie berekenen bij centraal beheer via jou link , en er stond 7,95 woonpremie. Heb t idee dat inshared voordeliger is.
    Ik voel me erg dom dat ik er niet uitkom, zou jij mij willen helpen? IK heb nu al paar keer gekeken bij inshared, maar ze hebben geen callcenter dus ik kan niet met ze bellen en dat maakt mij twijfelachtig.

Ik wil dus een inboedel verzekering
    schadeverzekering als me kids wat breken etc ( we hebben geen tuin) en eventueel een rechtsbijstand

Kun jij eens bij inshared kijken devilschase wat de premie is, ik kom steeds op een laag bedrag zou dat netjes zijn voor de diensten die ik afneem? En als je de site zo ziet zou t het proberen waard zijn?

Zo niet houd t op natuurlijk hihihi... ppfff ik wil t snel regelen maar kom er maar niet uit terwijl inshared me echtr aantrekt met hun goede aanbiedingen wat ze vergoeden en de prijzen.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja maar wat wil je dan?

bij CB heb je dus:
    Allrisk woonverzekering
    Glasverzekering
    Aansprakelijkheidverzekering
    Tuinverzekering

Bij Inshared kost een premie 7,95. Maar voor wat ben je dan verzekerd?

PB me je postcode en geboortedatum even en wat voor huis (tussenwoning, vrijstaand etc)

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben nooit schade gehad en jaren daar verzekerd en zo 3x.
    en alle3 de keren onwijs veel problemen gehad, 1 schade van dik 7000 euro niet uitgekeerd gekregen, ondanks rapport van de politie alles.
    Ze belde toen op, mijn man gaf aan dat ik echt net bevallen was en dat ze over 1 week wilde terugbellen. We kregen een brief, de schade was afgehandeld want we wilde ze niet te woord staan!
    Mijn man belde op en we zijn toch onbeschoft te woord gestaan, dat mijn man echt boos is geworden.... nou dan moet je echt van goede huizen komen!

we hebben 2x rechtsbijstand in moeten schakelen, alle2 enorm geblunderd, moest elke keer achteraan en ze deden echt niks!
    Toen ze in de gaten hadden dat ze toch wel steken hebben laten vallen en daardoor dus niks meer te halen viel, ondanks ik tig keer heb gemaild, gebeld! Hebben we 2x over een klein bedrag als soort schadevergoeding gekregen!
    Dus wij totaal geen goede ervaring en zoeken daarom ook wat anders :)
    brenda

Deel Deze Pagina