Hey ladies, Ik heb altijd honden om mij heen gehad. Vanaf baby tot een paar jaar terug. Ik ging samenwonen en we begonnen met 1 kat, dat zijn er nu 3. Ik werk nu vlakbij huis en kan in mijn uur pauze ruim een halfuur wandelen. Ook mijn vriend kan natuurlijk wat betekenen maar niet op het midden vd dag. Toch mis ik het wel, een hond. Wij hebben altijd labradors gehad en die liefde is gewoon onvoorwaardelijk. Ik heb besloten dat ik een jong hondje uit het asiel wil. Dan zijn we net van het echte puppy af + een asielhondje verdiend gewoon een plek. Een oude hond verdiend dit nog meer I know maar ik kan het niet aan als ik er net een band mee heb dat het dan al weer te oud is en tsja dan weet je wel. Wie heeft er ervaring met een hondje uit het asiel? Waar heb je hem vandaan? Hoe was de eerste ontmoeting, heb je meerdere ontmoetingen? (Met katten zijn ze zo makkelijk namelijk)
Ik heb ervaring met 1 hondje uit het asiel (maar toen was ik nog kind) en 2 herplaatsers van marktplaats de laatste jaren. Gek genoeg staan er veel honden op marktplaats.. Marktplaats hondjes 1x ontmoet en meteen meegenomen, dat was de afspraak, als het aan beide kanten goed zou voelen dan ging het hondje mee. Eentje was 6 jaar oud, en eentje 5 maanden. Fijn dat je een hond uit het asiel overweegt
Wij hadden vroeger bij mijn ouders een border uit het asiel. Was net 1 jaar. Ze wisten geen achtergrond. Kennismaking verliep goed, wandelen met de hond ging prima. 2de kennismaking met ons oud teefje dat we hadden ging ook helemaal goed dus fijn, hond mee naar huis. 2de dag thuis gaan we wandelen en valt border andere hond aan. Gelukkig aan de riem dus iedereen er met de schrik vanaf. Asiel gebeld om verhaal te halen: oh ja dat doet die soms... nou leuk. Katten en kleine kinderen kon hij achteraf ook niet goed mee om. Gelukkig hadden we die niet op dat moment. Dit bleek achteraf ondanks zijn jonge leeftijd echt wel een hond met een rugzakje. Het asiel heeft dit toen bewust achtergehouden. Iedereen thuis is wel gebeten door hem omdat hij vanuit angst soms onvoorspelbaar kan reageren. Mijn kinderen mogen hem niet aaien, hij moet apart in de tuin wanneer we langsgaan bij mijn ouders omdat ik hem niet vertrouw. Hij is nu 12 en valt steeds vaker aan omdat hij minder goed hoort en ziet. Mijn ouders twijfelen wanneer ze hem moeten laten inslapen nu. Hier dus een negatieve ervaring met een asielhond. Hierdoor wil ik nu ook geen asielhond meer, zeker niet zolang de kinderen klein zijn.
Ja, klote, zo ging het ook met onze asiel hond... Was een ramp van een beestje.. mijn moeder heeft toen flink op haar strepen gestaan en de hond terug gebracht.
Dit is wel al lang geleden. Ik zie tegenwoordig uitgebreide en eerlijke (denk ik, want de negatieve dingen worden benoemd) omschrijvingen staan bij herplaatsers.. ik hoop dat het nu in ieder geval beter geregeld is, want er schiet natuurlijk niemand wat op met een beestje dat weer niet op z'n plek is, vooral het beestje zelf niet
Wij hebben een hele positieve ervaring met onze hond uit het asiel. Toen 7 jaar, inmiddels 13. Hond komt uit het asiel in Tilburg. Uitgebreid gesprek gehad waarbij er echt gekeken wordt naar wat er bij het gezin past, maar ook waar de hond op de beste plek is. Zo was onze hond al gewild door een ander gezin, maar dat vonden de medewerkers geen goede match (te onervaren voor het type hond + verleden). Onze hond is eigenlijk veel beter dan de omschrijving liet blijken.
Hier helaas een negatieve ervaring. De hond leek een ideaal plaatje maar toen ze eenmaal bij ons was viel ze vaker en vaker uit. Grommen, tanden laten zien. Mijn zoon was heel bang van haar. Na overleg met een gedragsdeskundige is ze teruggegaan naar een opvang adres
We hebben meerdere honden via verschillende kanalen opgehaald: asiel: Sam de poedel, helemaal de ideale hond. Hij was ong een jaar, zat in het asiel omdat ie te speels was. Rugzakje: hij werd helemaal gek als. Ie een bench zag. Hij kwam uit België, dus we vermoeden de hele dag in de bench. (Wij zijn geen bench mensen, dus het ging prima) asiel: Husky, helaas die moesten toch terugbrengen naar het asiel. Ze vloog de andere honden aan in ons gezin. fokker: Husky, ze was ook 1,5 jaar. Maar ze ontsnapte uit alle halsbanden, en rende dan het hele dorp door en over de weilanden. 1 keer had ze een schaap te pakken, dezelfde avond is ze nog weggebracht naar een andere husky liefhebber. marktplaats: een hele oude labrador had meer dan 100’vlooien bij zich. Maar een ontzettende lieverd, we hebben genoten van hem. Koningspoedel: ook gewoon een lieve perfect hond. (1 jaar, zijn baasje was overleden) Marktplaats: puppy’s , tja. Gemengde gevoelens hiervoor. Soms een hobby fokker, soms was ze jonger dan aangegeven. (Denken wij) Maar ook niet de juiste ras dan werd aangegeven. Onze cockerspaniël (met stamboom) is gewoon een springer spaniël. Maar ze zijn goed terecht gekomen bij ons. Je moet alleen oppassen dat je niet teveel betaald en dat het niet zo vreselijke fokker is. puppyplaats: gisteren een 1,5 oude poedel opgehaald voor mijn moeder. Voordeel hiervan: ze is al opgevoed. (Dat hoop je dan hè). Reden: de studente mocht haar niet houden op haar kamer. Haar ouders hadden al teveel honden En voordat jullie denken: wat een beestenboel hier. We hebben op het moment 3 honden en 4 hamsters verdeeld over 3 huizen.