Grrrrr :x 16 april bezwaar ingediend omdat hun berekening van de ww uitkering gewoon niet klopt heel simpel. Krijgen we vandaag een brief dat ze tot 27 augustus erover mogen doen om een uitspraak te doen, dat is toch belachelijk???
Tja, het is niet leuk maar het is gewoon wettelijk bepaald hoe lang ze over een bezwaar mogen doen. Je kunt er weinig aan doen.
Ik dacht dat het wettelijk 6 weken was. Ik zou als ik jou was eens informeren bij het juridisch loket
Ik dacht dat het termijn 6-8 weken was. Ik heb ook eens bezwaar ingediend tegen de hoogte van mijn WIA uitkering en in de brief stond dat ze 6-8 weken de tijd hadden om uit te zoeken of ik gelijk had ja of nee.
Volgens mij is het ook 6-8 weken hoor. Misschien toch even navragen? Hoe dan ook, het blijft lang. Maar het kan ook veel eerder opgelost worden he, het is een uiterlijk termijn.
Vriend heeft altijd 1600 netto verdiend, nu willen ze hem 851 netto uit gaan betalen daar klopt natuurlijk geen zak van. Hebben wel een potje maar daar gaat het niet om, ze maken gewoon een fout
Ik lees ook op hun website dat het 17 weken mag duren, meestal duurt het 13 weken staat er. Ivm wel of niet ziek duurt het 6 weken..
Beslissing op bezwaar is inderdaad maar max. 6 weken, maar ik weet niet of dit in het geval van UWV ook zo is (Andere regels wellicht?) ik zou even bellen.
Ik kreeg altijd 1300 nog wat per maand. Nu nog maar 545. ze kijken wat je de laatste 26 weken daarvoor hebt gewerkt en dat delen ze door iets en vanuit daar krijg je het gemiddelde. je krijgt gewoon nog betaald Als ze het eens zijn.met jullie bezwaar krijg je het resterende met terugwerkende kracht. Bij mij.is het op basis.van 10 uur gemiddeld per week Terwijl ik 36 uur werkte. Mijn dagloon is 46 euro. strl dat ik gemiddeld 30 uur had. Dat veranderd niks aan.het dagloon. zo werd mij uitgelegd
Hou er wel rekening mee dat het UVW per 4 weken betaald en je vriend misschien per maand. Als ik heel snel een reken obv die 1600 die je noemt, dan kom ik uit op 70% van je laatstverdiende loon over 4 weken van 1033. En dan kom je volgens mij wel redelijk in de buurt.
Eerste 2 maand is 75 %. Je rekent nu met netto bedragen, de bruto bedragen moet je mee rekenen. Hij kreeg altijd per week betaald, zijn dagloon was 106 bruto, en wordt nu 57 euro bruto dus de helft..
Ja maar idd het is echt niet zo dat hij nu 1600 gaat krijgen vergeet dat maar. Misschien heeft hij de 24 weken voor de ww wel minder uren gemaakt. Weekje vrik verlof of zo. en het gaat bij ww om uren niet om inkomsten
Nee dat snap ik maar wel 75% daar heeft hij gewoon recht op dus 106 - 25% = 79,50 bruto. Na 2 maand -30% dus 74,20 bruto. Nee zoals ik al zei hij heeft gewoon aan 1 gesloten gewerkt 40 uur per week. Je maakt niet zomaar bezwaar als je niet zeker van je zaak bent, in ieder geval wij niet.