Tja, we willen graag een poging wagen en kijken of we het de hond af kunnen leren, maar ik heb er nu kranten opliggen en dat deert hem niet... Iemand nog meer tips??? Hij mag van mij wel op de bank straks, als de beeb er is, maar alleen als wij 'm daar toestemming voor geven.
Even proberen wat de hond doet als je er een stuk aluminium folie oplegd. Die van mij heeft daar een hekel aan.
Toen wij een nieuwe bank kregen hebben we onze hondjes ook geleerd dat ze niet meer op de bank mogen. Gewoon constant eraf tillen als ze erop springen en "nee, mag niet" zeggen. Duurde een week en ze hadden het door en ze proberen het nooit meer.... Zelfs als we weg zijn klimmen ze niet op de bank
Of de hond mag op de bank of niet. Het is voor de hond erg verwarrend als het de ene keer wel mag en de andere keer niet. Daarbij komt ook dat je een hond letterlijk zo laag mogelijk moet houden.Zeker als er straks een kleine komt is het beter dat de hond zijn plek weet. Ik zou gewoon zeggen helemaal niet meer op de bank. Iedere keer als hij erop springt steeds weer nee zeggen en hem er alfhalen. Consequent zijn. Als jullie er niet zijn de hond in een andere ruimte doen, dan kan hij het ook niet stiekem doen.
Gewoon consequent zijn is vaak genoeg, steeds rustig en kalm nee zeggen, eraf halen / sturen, zolang je consequent bent is het niet zo'n drama hoor succes ermee!!
Hier is het nooit gelukt. Zodra wij weg waren, lagen de honden op de bank. Mijn man had op een gegeven moment rekjes gemaakt van pc.Erg ligt, past onder of achter de bank en een kleine moeite om ze erop te leggen als je weggaat. Nu is 1 overleden en die kleine gaat weer op de bank. Omdat zij klein is, lang niet zo verhaard als die oude hond die is overleden...en niet kwijlt...jakjakjak..vinden we dit nu niet meer zo erg. Ze is een net hondje
Mijn moeder legt ook aluminium folie op de bank als ze de kamer uit gaat anders zit de logeerhond op de bank. Haar eigen hond heeft ze het wel afgeleerd door steds nee te zeggen en in het begin er reclame folders op te leggen. Dat vond de hond nml eng!
Blikje met steentjes erin naast ze gooien of tegen ze aan (kunnen ze echt wel tegen hoor, voelen ze amper) als ze op de bank springen en NEE roepen. Het rammelt heel erg en ze schrikken er dus van. Dan gaan ze bank associƫren met eng en doen ze het niet meer.
Als wij niet thuis waren, hebben we elke keer de strijkplank erop gelegd. Heeft even geduurd, maar nu gaan ze nooit meer op
Nou, hier een hond die nog nooit op de bank heeft gemogen van ons, en die het dus toch gewoon doet als we niet thuis zijn. Oplossing: Gewoon wat op de bank leggen als we weggaan. Onze hond is niet zo dat ze alles opzij duwt en er alsnog naast gaat liggen. Als er wat op ligt, dan gaat ze niet op de bank liggen! Tis lastig te straffen als je er niet bent.
Wij hebben het de honden afgeleerd. Wat een hond niet begrijpt, is dat hij de ene keer wel mag en de ander keer niet. Dus je moet het hem OF afleren, OF toelaten om wel op de bank te gaan. Wat wij gedaan hebben is als wij er niet waren, de toegang tot de banken geblokkeerd door de salontafel en een stoel voor de bank te schuiven. We hebben te maken met een logge engelse bulldog die niet zo makkelijk springt dus in dat opzicht hadden we geluk. Als we wel thuis waren, hebben we hem er af gestuurd en beloond als hij netjes op de grond bleef. Bij de andere hond heeft het wat langer gedruurd maar ook zij begrijpt het nu. Je moet hierna wel consequent zijn en het nooit meer accepteren, anders is het zielig voor de honden, want die begrijpt dan niet meer wat er van hem verwacht wordt. Ik ben blij dat ze er bij ons niet meer op gaan, want dat is geen doen met poetsen en ik vind de bank een plek waar we rustig met ons kindje moeten kunnen zitten. Daarnaast geef je meteen aan dat de hond op de grond moet, dus een niveautje lager dan jij en dat de mensen op de bank mogen. Dat geeft ook duidelijker aan dat jullie en het kindje straks, boven hem staan. Die boodschap is misschien nog wel belangrijker.
Hier mogen de hondjes op de bank, gezellig! Maar ze weten ook dat als er visite is of dat als we in iemand anders zn huis zijn dat het dan Niet mag! Je hond kun je dus wel degelijk aanleren wanneer wel en wanneer niet. Het beste gewoon de hond met een ferme ''NEE'' of foei van de bank af sturen als je er bij bent, als je er niet bent heb je grote kans dat hij er al nog op ligt maja dan ben je er ook niet bij dus daar kan je weinig aan doen. Bij mn ouders ligt savonds een zeil over de bank, gewoon om de bank te beschermen. Overdag halen ze het niet in hun hoofd op de bank te komen! (alleen als wij zeggen ''OP'' en dan is het ook alleen op schoot) Wel is het belangrijk dat de hond eerst wel weet wat ''Nee'' of ''Foei'' betekend
O ja wat ik nog wilde zeggen. Begin hier niet pas mee als de baby er is, want dan gaat hij de nieuwe beperking misschien wel associeren met het kind en dat moet je helemaal niet hebben.
Je kan prima je hond afleren op de bank en dan alleen op verzoek op de bank laten gaan hoor, kijk maar eens naar die Cesar Milan die zegt dat zelf ook nou wat ie allemaal voor elkaar krijgt, maar je moet eerst de basis goed hebben (dominantie e.d.) dan pas privileges zoals op de bank mogen e.d., onze hond komt uit zichzelf niet op de bank haha ja soms als ie uit de bocht vliegt van het van buiten komen LOL dan springt ie even erop, schrikt ervan en hup eraf. Maar normaal alleen op verzoek en alleen als de kids op bed liggen...
Als het kind er is hoef ik mijn hond niet af te leren van de bank af te blijven hoor, ze weten wat afhankelijke rangorde betekend, oftewel, zolang ik bij het kind ben is het kind in rang net zo hoog als ik ben. Als het te krap wordt is het wat anders, maar betrek mijn honden er net zo goed bij. En ze weten allebei wie hier de baas is dus zolang er geen problemen zijn met de rangorde zie ik ook geen probleem met ons kind, en gelukkig weet ik gauw genoeg bepaalde signalen op te pikken en kan ik er op reageren. Wat ik echter nooit zal doen is het kind alleen met de honden te laten, want je weet niet wat het kind doet en je weet ook niet wat de hond doet, daarbij, als ik er niet bij ben vervalt de rangorde van het kind. Het afleren moet inderdaad heel consequent gebeuren een maal nee is dan ook nee.
We proberen het onze hond al 2 jaar af te leren (ze word 8 en hebben haar 2 jaar) maar ze doet het toch gewoon stiekem. Nu hebben we een nieuwe bank waar ze al flinke krassen op heeft gemaakt dus nu slaapt ze incl haar mand en kussen in de gang als we weg zijn. Hier valt het helaas dus niet meer af te leren. Wil zoiezo geen honden op de bank, hond hoort op de grond thuis.