Hond alleen buiten 2 weken lang!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Euntje, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Euntje

Euntje Lid

15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Bekenden van ons zijn op vakantie. Hun kleine hond bljft al die tijd alleen thuis:$; buiten onder een afdak. 1 x per dag komt er iemand langs om het beestje van vers water en eten te voorzien!:(Da's toch niet normaal. Ik ben geen echte hondenliefhebber, maar dit is toch heel zielig! Wat zouden jullie doen? Ik zat eraan te denken de dierenbescherming te bellen, of ga ik dan te ver???:(

Liefs:)

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik geloof dat als een dier beschermt kan zitten voor regen en wind en met dit warme weer schaduw kan zoeken.
    er vers water en voer aanwezig dat dit gewoon mag.
    ik zou het zelf absoluut niet doen maar das een ander verhaal.

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Degene die de hond water en eten geeft snapt toch ook wel dat het zo niet kan?! Ik had de dierenbescherming gebeld!!

4. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    schandalig!
    zulke mensen moeten geen dieren nemen.
    ik had er wel wat aan gedaan.

5. bammertje

bammertje Lid

25 jul 2009
    36
    0
    0
    Ik vraag me nu even af hoe dat arme beestje z'n behoefte moet doen, als er maar 1x per dag iemand langs komt. Ik vind het niet kunnen.

6. Angelina

Angelina Niet meer actief

Echt zielig zeg!

Wat Shenoby zegt, klopt overigens, maar het is wel knap waardeloos dat mensen zo met hun hond omgaan.

Had het beestje dan naar een pension gebracht ipv zo achter te laten.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

even heel kort door de bocht ik had het hondje op gehaald en ergens ondergebracht. zulke mensen mogen van mij echt geen dieren hebben.zijn ze helemaal beflikkerd kom nou!

een hond met die hitte van gister buiten laten is levens gevaarlijk. ik zie geregeld honden met een zonnesteek die er echt heel erg aan toe zijn. schaduw of niet het is te warm voor ze. en dan 1 keer per dag schoon water? lekker beestje drinkt dus warm water door de dag door. gaan hun zelf ook de hele dag met 30 graden een de thee/koffie zitten? nee toch!

sorry dat ik zo fel reageer maar dit is niet normaal

8. Euntje

Euntje Lid

15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snelle reacties! Dankjewel.:)Ik ga straks een belletje plegen, kijken wat er gezegd wordt. Ik vind ook dat ze het beestje naar het pension hadden moeten brengen, maar ik denk dat ze die 50 euro liever in hun zak steken.......

Houd jullie op de hoogte!;)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Tjonge jonge, echt absurt dat er mensen zijn die dit doen.
    Een pension is niet goedkoop. Zo'n 8 euro per dag.
    Maar er wordt daar goed voor ze gezorgt, en als je een hond neemt dan weet je dat je niet meer zo makkelijk op vakantie kunt.

10. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Dat er mensen zijn die dit hun hond kunnen aandoen en dan ook nog eens onbezorgd lekker op vakantie gaan....
    Onbegrijpelijk, heb zelf een hond en kan me daar echt niets bij voorstellen.
    Ik vind het al erg als ik een paar uurtjes weg moet en hij alleen thuis zit...

Het zijn dus bekenden van jullie, waarom heb je er niks van gezegd?

11. Trees

Trees Niet meer actief

Serieus meteen de dierenbescherming bellen! Het zijn roedeldieren en het is voor een hond absoluut niet goed om de hele dag buiten aan een lijntje te zitten zonder contact (één keer per dag telt niet mee). Ook daar kunnen honden ziek, vals etc. van worden. Over die hitte nog maar niet te spreken...

Waarom nemen zulke mensen een hond als ze er niet voor willen zorgen. Ongelooflijk :x

12. Euntje

Euntje Lid

15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lafo, Ik hoorde pas gisteren van die man die het hondje drinken en eten geeft dat ze zo dus al een week bezig zijn. Het zijn vage bekenden....De tijdelijke "verzorger" is een vriend van mijn man, het stel met 2 kinderen en het hondje is daar weer vrienden mee. Zien we alleen op bv een verjaardag.Ik ga nu even bellen. De jongste ligt net op bed, dus wat rustiger hier.

Update volgt:(

13. Loe

Loe Niet meer actief

wat zei de dierenbescherming?

14. Loe

Loe Niet meer actief

ohaha, je bent NU aan het bellen. Nou, ben benieuwd. Asociaal zeg. Doen ze anders gewoon de volgende keer weer op deze manier!

15. Euntje

Euntje Lid

15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik heb net de dierenbescherming aan de lijn gehad. Regels liggen nogal ruim. Hond moet een afdak hebben: check, voer en water; check, hok om te schuilen; niet dus! Daarnaast moet degene die melding doet het zelf hebben gezien(ik dus niet)Ik zal dus die man van het voer en water zo ver moeten krijgen om aan de bel te trekken. Ik kan niet achter het huis komen, heb uiteraard geen sleutel.Het was volgens de telefoniste wel iets waar een inspecteur op af zou gaan.

Vanavond toch maar even dit voorleggen aan de "verzorger". Wordt nog een heel verhaal zo, maar het blijft maar door mijn hoofd spoken. Thanks voor jullie reacties!
    Wordt vervolgd.....

16. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Kan je je vrienden niet op hun vakantieadres opbellen en vragen waar ze in godsnaam mee bezig zijn?!
    Dit is te ziek voor woorden.

Ik zou het hondje zelf opgehaald hebben, zodra ik het had gehoord. Ik zou die vrienden bellen en zeggen dat je het hondje op hun kosten naar een pension zal brengen. Zij gaan immers ook ff lekker weg!

De dierenbescherming doet weinig aan dit soort toestanden helaas.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jeetje dit is gewoon pure dierenmishandeling :$
    Je laat je hondje toch niet de hele dag buiten liggen en vooral niet in die hitte.
    Een hond heeft toch beweging nodig.
    Ik vindt dit echt zielig, goed dat je de dierenbescherming gebeld hebt, en als ik jou was zou ik die mensen er heel vlug op aanspreken.
    Wij hebben ook een hond, ook al gaan wij maar een paar uurtjes weg, toch vragen wij mijn schoonvader of ie onze hond een keer schoonwater wil geven en een keer uit wil laten.
    Hij vindt het leuk om te doen en onze hond heeft dan toch even beweging.
    Maar 2 weken lang alleen onder een afdak is echt absurd.
    Zo ga je niet met dieren om.

18. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Jeetje wat abnormaal zeg! Wij hebben 2 grote honden en
    als wij 2 weken weg zijn betaal ik 25 euro aan het pension
    per dag.En ik heb het er absoluut voor over.Je weet tenminste dat
    ze goed worden verzorgd,lekker mogen rennen op de velden en goed
    te eten krijgen,onderdak hebben met slecht weer etc...
    Deze mensen hadden geen hond moeten nemen.
    Ik vind het echt zielig....

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat belachelijk zeg :(
    Mijn hond zat ook bij zulke mensen, heeft 5 maanden lang buiten gezeten omdat hij niet zindelijk was. Nee duh, het was een pup!
    Ik denk niet dat je er veel aan kan doen, de dierenbescherming mag ook niet veel doen als de hond wel eten en drinken heeft en een beschutte plek...

20. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Afschuwelijk dat mensen zo omgaan met hun hond... Dat arme beestje gisteren eerst in die vreselijke hitte en 's avonds met dat noodweer! Wat zal die ziel zich alleen voelen zeg! Gatver, de tranen springen gewoon in mijn ogen bij het idee. Neem dan geen hond als je er geen verantwoordelijkheid voor wilt nemen of kosten aan wilt maken.

Ik hoop dat je die verzorger zover kunt krijgen dat hij de dierenbescherming wil bellen. Het is voor het beestje zo te horen alleen maar goed wanneer het daar wordt weggehaald!

Deel Deze Pagina