Hond allergisch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Silverwings, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Mijn westie had vanaf de 4 jaar een allergie voor huisstofmijt...
    Ze beet aan haar pootjes en had veel jeuk..
    Ik moest haar om de 6 weken een spuit geven zodat de jeuk minder werd.
    Dit werkt goed moet ik zeggen...een paar jaar later ging ik samenwonen en kreeg een huis met tuin,voorheen zat ik op een appartement en kwam ze wel buiten met 4 wandelingen maar ik had geen tuin ofzo dus als ik thuis was lag ze ook binnen.
    Vanaf dat ze dagelijks in de tuin kon liggen buiten was het ineens weg:$,ze had geen jeuk meer en geen spuiten meer nodig.
    De dierenarts vondt het ook best vreemd maar een andere omgeving deed wonderen bij haar.

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Vreemd he.. Ik snap er ook geen jota van en van de dierenarts word ik ook niet echt wijzer.. 2 dagen nadat ik de prednison had gekregen hiervoor begon hij gigantisch over te geven echt tot wel 15 keer aan toe.. Dat ivm met hele vele plassen ivm de prednison is lastig omdat je dan snel uitgedroogd bent.. Dus toen ben ik naar een avond dierenarts geweest en hij had naar alle waarschijnlijkheid een maag/darm infectie.. Kan gebeuren, het is een labrador, vreet alles los en vast als hij het voor elkaar krijgt.. Let je wel heel erg op, maar soms zal het vast gebeuren.. Die man zei ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik vind het belachelijk dat hij nu al voor de tweede keer een prednison kuur krijgt.. Ja zucht, ik ga van jullie uit, jullie zijn dierenarts..

Overigens zit het echt enkel in de liezen en rondom de schaamstreek, heb al het haar aan de kant gehad haha :D

Ik zal eens informeren naar een shampoo, wie weet..

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Dat is dan wel fijn!! :D

4. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik up hem eens even.. Inmiddels zijn we een dikke week verder en denk ik toch dat het een allergie voor graspollen is.. Hij rolt tijdens het wandelen veel in het gras en na het wandelen jumpt hij in zijn badje en als het daar geen weer voor is was ik hem met een washandje en water (haha zie je me al staan?;)) en nu gaat het een stuk beter :D,hij heeft geen uitslag meer!!!

Liever dat dan elke keer aan de prednison..

Deel Deze Pagina