hond baby omgang. wat is jullie visie?

Discussie in 'De lounge' gestart door anna26, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier ook zo'n situatie. De kleine van me broer is 8 maanden en onze Rottweiler is 9 maanden.
    We zijn er heel voorzichtig mee. De hond snuffelt eraan en zit er bij te kijken. Ik snap me broer wel dat hij wat terughoudend is. Ik zal hem dan ook nooit en te nimmer alleen met de kleine laten, maar onze hond is wel een lid van het gezin en hoort er gewoon bij.

2. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoi anna26, een lastige situatie voor je!

Jij hebt er alle goede bedoelingen mee voor zowel je hond als je nichtje om ze zo snel mogelijk aan elkaar te laten wennen.
    Je zus en zwager vinden het (om wat voor reden dan ook) eng en te vroeg om hun dochtertje met jullie hond te confronteren.

Me lijkt dat je (helaas voor jou) niet anders kunt doen dan respect opbrengen voor hun gevoelens erbij en er rekening mee houdt. Er blijft toch altijd een risico dat een dier ineens anders reageert dan je verwacht, hoe lief hij/zij ook altijd is (geweest) met kleine kinderen. Ik kan me dan ook goed voorstellen, hoewel ik erg van honden houd en er vroeger ook heb gehad, dat zij er wat huiverig voor zijn en ermee willen wachten.

Ik las hier ergens de tip om kleertjes van de baby aan de hond te laten ruiken. Dat lijkt me wel goed om te doen. Misschien dat dit ook al wat rust brengt bij jouw hond?

Heb je jouw zus en zwager (die ook gek zijn op je hond lees ik) al eens gevraagd wat voor hen een 'ideale begroeting' zou zijn?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Tja, even aan de voetjes laten ruiken, lijkt mij ook niet zo'n probleem. Maar anders, ach, als je er zelf geen probleem van maakt dat hij niet mag snuffelen, doet je hond dat ook niet zo snel. Wie weet trekken ze wel bij en vinden ze het gewoon nu nog eng.
    Ik zet onze hond ook niet ergens anders neer als ik kinderen op bezoek krijg, maar heb hem wel zo opgevoed dat ze ze niet omver gooit, opspringt, aflebbert etc.
    En mijn kat laat ik inderdaad thuis als ik op visite ga, die redt zichzelf wel. Onze hond nemen we 9 op de 10 keer gewoon mee. De meeste mensen wonen hier nou niet bepaald om de hoek, dus ik ben vaak lang weg. Ik kom niet met een zeiknatte stinkhond aanzetten die alles maar mag, maar leg haar gewoon netjes op een plek en neem een bot mee ofzo, waar ze een tijd zoet mee is. Ook naar restaurants, ze merken vaak pas als we vertrekken dat we een hond bij ons hebben.

4. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    hai chipske

dat kleertjes ruiken lijkt me idd ook wel een goed idee
    mijn zus heeft er denk allemaal wat minder moeite mee als mijn zwager
    dat ze het eng vinden snap ik heel goed
    het is gewoon een grote hond en een klein beebje

maar ze zijn best bereidwillig hoor
    alleen ze vinden het erg spannend
    en dat voelt de hond natuurlijk ook

hadden het er net nog over en ze vinden het gewoon fijn als ik of hun zelf de kleine vast houd

en dat mijn man dan bv bij de hond zit
    en dan heel even laat ruiken
    en zo iedere keer als we elkaar zien.
    gelukkig geven ze de hond dan ook de nodige aandacht ( als de kleine slaapt )zodat hij niet jaloers kan worden

mijn zus en zwager wonen verder weg
    ze komen zeer regelmatig maar wel altijd voor een dag
    dus even een uurtje opsluiten is daardoor geen handige oplossing
    ik ben ook bang dat er dan associatie komt tussen het opsluiten en hun bezoek
    en zo zien hun het gelukkig ook wel

ik denk dat we allemaal onze weg daar een beetje in moeten vinden
    ik vond het ook spannend hoor de eerste keer

ik was gewoon benieuwd hoe andere dit hadden aangepakt zeg maar

groetjes

5. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoi Anna26, goed om te lezen dat jullie er over in gesprek zijn.
    Als ik zo lees hoe ze het graag zouden willen aanpakken, dan lijkt me dat best te doen voor jou en jullie hond of niet?
    Wie weet gaat het zelfs nog sneller met wennen dan je op dit moment denkt.

En als je hond zijn aandacht krijgt van jullie en van hen moet er waarschijnlijk geen probleem zijn met jaloezie creëren of zo.
    Lijkt me dat jullie een plan hebben als ik het allemaal zo lees ;)

Veel succes ermee!
    Ik hoop voor jullie dat het wennen van hond en beebje aan elkaar voorspoedig mag verlopen zodat jullie allemaal gerust en tevreden kunnen zijn.

Groetjes,
    Chipske

6. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    zoals ik al zei hadden we er ook niet echt woorden ofzo over hoor
    ze vonden zelf ook wel dat ze (met kerst) de 1e keer misschien iets te snel hadden gezegd dat ze hem er niet bij wilde hebben
    ze bedoelde het meer in de zin van voorzichtigheid enzo

maar ik denk idd dat het zo helemaal goed gaat komen
    groetjes

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier was het zo dat mensen de hond mee wilden nemen en dan van ons verwachtten dat wij onze katten opsluiten. NOu dat gaat mij dus te ver.
    En dan maakt het mij niet uit hoe groot of klein die hond is.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat vind ik helemaal erg :confused:

9. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    maar dat vind ik ook niet normaal hoor!
    ik neem mijn hond wel eens mee op visite
    bv bij mijn ouders of schoonouders
    maar dat is meer omdat ze anders zeggen heb je de hond niet bij?
    wat jammer had je toch gewoon mee kunnen nemen
    ik ga er echt niet vanuit als ik ergens naar toe ga dat mijn hond dan mee gaat

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Lexie, dat gaat mij ook te ver hoor. als je weet dat andere mensen katten hebben en de hond gaat er achter aan dan laat ik ook de hond thuis.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Nou, dat zou ik ook niet doen. Ik ken ook iemand met van die agressieve Jack Russeltjes, voedt ze op of laat ze thuis. Maar no way dat die hier hoeven te komen en onze kat grijpen.

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ging idd over een Jack Russel heel toevallig.
    Scheve koppen om gekregen, maar jammer dan. Ik heb katten en je komt bij mij op bezoek dus pas je maar aan.

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    dat vind ik ook raar; iemand vragen om zijn dieren weg te doen voor de avond, omdat zij hun dier mee willen nemen naar jou toe. raar....

wij nemen onze hond wel mee op bezoek (ouders, schoonouders, vriendin van mij), maar vragen bij anderen wel altijd eerst of het OK is als de hond mee komt. eerlijk zeggen, en als het niet OK is, regelen wij wat anders (hebben een fijne buurman die altijd wel in wil springen).

over het kindje voorstellen aan de hond: zo te horen komen jullie er wel uit. fijn!
    ik ben het met jou eens dat het beter is wanneer ze kennis maken, maar kan me je zus/zwager ook wel voorstellen; zo'n klein kindje en een joekel van een hond. en als je dat dan niet gewend bent, tsja...

onze hond is reuze lief met kids (van familie en vrienden); als ze ze zat is staat ze op en gaat ze ergens anders liggen. daar waar de kids niet zijn dan. prima dus!
    we verwachten ook gene problemen met onze baby daardoor. inderdaad: noooooit alleen laten, en óók de hond aandacht blijven geven. the usual stuff dus. ;)

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Gelukkig maar dat jullie eruit komen.

wij hebben ook een (middel)grote hond, en die gaat niet altijd mee. Maar als hij mee gaat, dan vragen wij het ook eerst. Mijn ouders hebben er niet zoveel moeite mee, mijn zussen ook niet. Ook met de kinderen stonden mijn zus en ik op een lijn, en allebei de meiden hebben onze hond leren kennen van klein af aan. Ik blijf er alleen wel constant bij en hou ze volcontinue in de gaten. Aangezien ik nogal een aaibare hond heb (ziet eruit als een ware knuffelbeer, dus reuze interessant natuurlijk), lopen die meiden er als een gek achteraan, en soms moeten we hond en kinders even tot de orde roepen.

Nu mijn ouders echter 300 km verder zijn gaan wonen, heb ik al aangekondigd dat onze hond nu wel iedere keer mee komt. Ik kan hem een uurtje of 4 a 5 wel alleen laten, maar niet de hele dag. Of anders komt een van ons twee niet mee, die blijft dan thuis.

Mijn zus heeft een kat, en mijn hond heeft er 1 nachtje gelogeerd. Die heeft ze ook niet weggedaan hoor. Ging prima, ze hebben ff gesnuffeld, er is wat geblazen en geblaft en vervolgens hebben ze ieder een helft van het huis ingenomen, althans zo heb ik begrepen ;)

15. mamaD

mamaD Lid

31 mrt 2008
    51
    0
    0
    Ik vertrouw geen enkele hond. Ben zelf als 3 jarig meisje net boven mijn oog gebeten door de poedel van mijn tante :(. Helemaal geen agressief beest ofzo maar het gebeurde mooi wel. Daardoor ben ik heeeel lang als de dood voor honden geweest. Inmiddels is dat gelukkig voorbij (dankzij een superlieve goldenretiever van een vriendin toen ik een jaar of 12 was) al heb ik het nog steeds niet op grotere honden.

Ik denk dat je de visie van je zus en zwager niet zult veranderen en het dus gewoon zult moeten accepteren. Ben het er wel mee eens dat je niet je huisdieren weg moet stoppen omdat zij op visite komen. Het is jouw huis en daar woont je hond en zij zijn te gast, dus dat moeten ze gewoon accepteren. Oh ik lees nu dat je er volgens mij helemaal uit gaat komen, super!

Lexie wat bizar zeg! Hier 2 katten en een hond komt er gewoon niet in, 1 van de katten is erg getraumatiseerd (vroeger gebeten door een hond in zijn kaakje, ja past goed bij me :D) dus dat kunnen we hem niet aandoen natuurlijk.

Deel Deze Pagina