Hond-bank probleempje

Discussie in 'De lounge' gestart door Imona, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit dachten wij ook jaren geleden met onze bank en katten. We zijn voor een leren bank gegaan welke door en door geverfd zou zijn. Eventuele krasjes zouden er dus niet op te zien zijn. Nou niet dus he, bank niet zoals gezegd en alle krasjes enzo zie je erop. Contact met winkel geweest maar deden mooi niks.
    Ik zou wachten met een nieuwe bank eerlijk gezegd.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wat een mooie bank zeg! Weet je ook of deze bank in winkels te koop is? Zou heel graag eerst willen zitten voordat ik beslis!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het is geen toevoeging aan dit topic hoor, maar ik verbaas me oprecht dat zoveel mensen hun hond op de bank toelaten. Hij loopt door modder, plassen etc. Ik voor mezelf vind dat echt niet fris en zou het zéker niet waarderen om, wanneer ik op visite ga, op een bank te moeten zitten met mijn schone kleding waar óók een hond op ligt....En ja, hier ook een hond, maar die komt echt niet op mijn bank.

OT: ik zou wachten met een nieuwe kopen tot de hond er niet meer is. Hij is het al 12 jaar gewend en het zou zielig zijn als hij nu niet meer op de bank mag.

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Denk dat ik inderdaad voor de optie grand Foulard ga.

De hond is 12 jaar. Maar nu 3.5 jaar bij ons. We hebben haar opgevangen. Was eigenlijk voor 6 weken. Maar ze zou dan weer terug moeten naar waar ze vandaan kwam en dat ging dus echt niet gebeuren.

Beestje was zwaar mishouden.
    Ze is een Amerikaanse stafford. Ze woog nog geen 20 kilo. Je kon elk botje in haar lijf zien. Kon haar met mijn pink uitlaten. Ze had amper de kracht om 5 minuten te wandelen. Ze had doorlig plekken van altijd in een harde bench te moeten liggen zonder kleed oid.
    Rotte tanden en heel haar Tepelstreng was verkankerd.

Ze ging dus mooi niet terug naar de oude eigenaar. We hadden zo met haar te doen dat we haar op de bank hebben gelaten. Liefde. Aandacht. Aansterken. We waren zo blij toen ze op eigen kracht op de bank kon springen..

Maarr weer OT. Ik ga die grand Foulard maar bestellen. Maar op foto' ziet dat er zo. Gigantisch veel te groot uit ofzo. Haha

Marchella vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh met dit verhaal wordt het al wat duidelijker. Of ik het zo gedaan zou hebben is een ander verhaal, maar ik begrijp best dat je dan extra lief wil zijn voor zo'n beestje. fijn dat ze haar laatste jaren bij jullie mag zijn!! :thumup:

6. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier ook een hond en die komt écht niet op de bank. Hij probeert het wel hoor en doet het stiekem als we even boven zijn.
    En ja, als wij weggaan gaat hij heel “zielig” in de keuken met zijn eigen grote kussen en dekentjes. Ook ‘s nachts gaat hij de keuken in.

De kinderen liggen op de bank, wij vallen regelmatig in slaap op de bank en ik wil er niet aan hoeven denken dat ik misschien met m’n gezicht op het kussen lig waar m’n hond met zn vieze modderpoten en scheet-kont heeft gelegen o_O

dreumesje en Imona vinden dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Conclusie is dus: wachten met een nieuwe bank :)

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113

Onze hond heeft wel haar eigen deel. De rest van de bank mag ze niet op liggen. Maar ze loopt daar wel overheen.. Ze heeft ook haar eigen deken en kussens.

Na het uitlaten. Worden hier dan ook de poten met een vochtige doek af gedaan.. Heb een hekel aan hondenpoten op mijn net gedweild vloer.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  9. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Als je in de buurt woont mag je gerust bij ons komen proberen. Wij hebben de bank ook. Hebben deze bij borghuis (Deurningen) geprobeerd en besteld

10. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    @samarinde01 Ik kende iemand die m ook had en wist van haar dat ie heerlijk zat. Heb uiteindelijk zelf een tweezits en losse stoel gekozen.

Als je m kan proberen idd bij Borghuis zoals hierboven gezegd zou dat ideaal zijn.

11. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik veeg de pootjes na het lopen ook af, maar we proberen ze er binnenkort wel van af te houden ivm de komst van de kleine. Dan geen uitzonderingen meer.

Ons kleine hondje mocht altijd al op de bank dus toen de grote dame erbij kwam mocht zij ook maar haha. Ze kunnen er dus gelukkig ook prima af blijven, maar ik vind het veelal gewoon gezellig.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    En toch een kleedje en dan stug doorzetten? Elke keer als ze ernaast ligt, haar weer erop zetten? Ze zal het vanzelf toch wel oppikken denk ik.

13. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    @mamavanmimi wat een slecht advies heb je dan gehad! En dat op zo'n dure aankoop.. Dan hebben wij geluk gehad denk ik.. En misschien maakt het gewicht ook nog wat uit.. Ik heb een hondje van 5 kg en een van 20 kg. Die maken natuurlijk geen hele diepe krassen..

@mamabri daarom is het ook mijn huis en niet die van visite;) Nee met de stoffen bank vond ik het ook echt niet leuk meer.. Maar als ze hier vies zijn gaan ze naar hun eigen kamer, beiden een 'zelfreinigende' vacht dus als ze opgedroogd zijn en opstaan valt al het zand er zo uit.. Als er visite komt doen wij de banken altijd af met een doekje dus de visite heeft er geen last van. Wij hebben ze wel aangeleerd dat als we ze niet op de bank willen hebben, ze er ook niet op gaan dus de visite kan rustig zitten.

@Imona lief dat je zo begaan bent met je hond, zeker omdat ze al zo'n rot verleden heeft gehad.. Hou er wel rekening mee dat als ze straks nog wat ouder is, ze de bank misschien niet eens meer op kan.. Dus ik zou geen al te dure grand foulard gaan halen (tenzij je die ook voor jezelf wil)

Imona vindt dit leuk.
  14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Oh dat is grappig! Deurningen is dichtbij voor ons!

Deel Deze Pagina