Ik ben het met senseemillia eens. En hond en een baby/kind moet je nooit alleen laten! Ik vind het wel heel erg voor de ouders van de baby. Ik snap ook niet hoe het kan dat de hond bij de baby is gekomen.
marijke1985 ik kan me voorstellen dat je zegt dat je die hond niet meer zou willen(zou ik zelf ook niet willen!!!)maar het is wel zo dat ze die hond misschien al jaren hadden en dat ze de hond vertrouwden.bedoel dus dat ze ook heel verdrietig kunnen zijn omdat ze het niet van hun hond verwacht hadden!!maar zo zie je maar dat een beest een beest is en je altijd rekening moet houden met onverwachte dingen daarbij!!!! liefs Maloeke
ik vind het verschrikkelijk, maar ik ben het helemaal met deborah eens, die ouders hadden beter moeten weten, die hond kan er niets aan doen, dat is de natuur, hoe erg het ook is. Zelfs mijn katten mogen niet alleen bij kinderen, gewoon geen een dier, weet je hoe hard een konijn kan bijten om maar even een voorbeeld te noemen....
Ik hoorde het zonet op het nieuws.. wat verschrikkelijk. 8 dagen oud, de ouders moesten nog wennen aan het nieuwe leventje in huis. Ik heb altijd gezegt, wil nooit geen hond, als we ook kinderen willen. Ik hou heel erg van honden, maar vertrouw ze nooit bij kinderen, nooit! Honden reageren op een bepaalde manier, voor hun eigen, op een juiste manier, alleen is voor de mens, en voor eenbaby helemaal niet gepast! Moet je als honden bezitter toch weten, het blijft een dier, en reageerd zijn instinkt. Heel erg wat er gebeurd is.. dit wens je je ergste vijand nog niet toe.. Kalush
maar dat is het 'm juist. We zeggen wel allemaal dat de ouders het beter hadden moeten weten, maar het is misschien niet eens hun schuld dat de hond bij de baby heeft kunnen komen. Ik zei al eerder dat een grote hond makkelijk een deur open kan krijgen. En geloof me dat ze dat snel door hebben hoor. Het kan zijn dat hun hond nooit een deur geopend heeft maar dat toen de baby er eenmaal was zijn nieuwschierig werd gewekt en hij toch een poging heeft gewaagd de deur te openen. Om maar niet te vergeten dat dit voor 4 uur 's nachts is gebeurd wanneer je dus misschien wel in een vaste slaap ligt. Ik vind niet dat we de ouders kunnen afschilderen als onvoorzichtig. Wij weten er verder niets van af en kunnen daarom alleen maar gissen. Maar als we dan toch gissen is het beter om alle optie's na te gaan van wat er kon gebeuren dan alleen maar vinger wijzen naar de ouders. Wij weten het gewoon niet...we weten alleen dat het vreselijk is en dat de ouders dit voor de rest van hun leven bij zich moeten dragen. Nou een ergere straf dan dat zal er niet zijn hoor.
Onze oude kat Blozer* was helemaal wild van Ilmar als hij de borst kreeg lag hij als een sfinks naast hem en als hij spuude waste de kat hem schoon. Maar in de box of in zijn bed/wieg NOOOIT en hij wist het hij kwam er niet in. Ik was gek op de kat, maar ik zorgde er wel voor dat er geen kat in zijn kamer was met slapen.
Vreselijk dit nieuws ... maar je hoort het wel vaker helaas. Ik ben zelf in mijn gezicht gebeten door een hondje toen ik 3 jaar oud was, mijn hele wang en een stuk van mijn bovenlip was weg, je keek zo op mijn kaken. Ik heb geen schrik voor honden maar ik zal never te nooit niet een hond met een kind vertrouwen, of de ouders er nu bij zijn of niet. Ik deed alleen de poort naar de tuin open en de hond zat al te kauwen in mijn gezicht, reden genoeg lijkt me. Een vriendin van me is nu zwanger en ze hebben een fel hondje in huis, ik heb ze al gewaarschuwd voor de risico's maar of ze nu meer van t beestje houden als van hun nu nog ongeboren kindje ??? ik weet t niet maar bij mij vloog dat valse kreng eruit. Zeker als je zoiets ziet op t nieuws. Groetjes Marlies
Goedemorgen Gister hoorde ik op de radio het verschrikkelijke nieuws. Maar ik wil geen beschuldigen doen maar vind dat die ouders beter hadden moeten weten en de hond op een plek moeten doen savonds waar ie echt niet bij de baby kan. Want ik weet niet of het een hond is die niet met kinderen overweg kan of hij de deur kan openen. Maar vind wel dat de ouders van te voren hadden moeten bekijken hoe zon hond omgaat met kinderen en voorzorgsmaatregelen moeten treffen bv savonds in de bench laten slapen Maar vind het wel zielig dat ie hond is ingeslapen en mischien wel goed maar vind dat ook weer een beslissing die te snel is genomen want die hond kan er mischien niets aan doen of mischien wel je weet het niet en ik had liever gezien dat ze hem gingen opseververen en kijken hoe hij in bepaalde sitatuatie zou reageren. Want nu is de conclusie hond is stout en maak hem maar af vind ik ook niet eerlijk Zelf heb ik ook een hond en mocht die mijn kind doodbijten dan ben ik op zon moment ook goed kwaad op hem maar om hem dan zomaar te laten inslapen gaat ook tegen mijn hart in
Wij hebben dan geen hond maar dus wel twee katten. Het is idd moeilijk om te weten wat de ouders hebben gedaan om die hond bij het kind weg te houden. Ik weet wel dat ik mooi als de baby er straks is aan beide kanten die deurkruk omhoog doe! Ook al kan die baby er zelf niet uit. Mijn kat (onze dikke van zeven kilootjes) kon hier in de woonkamer zelf de deur openmaken. Gewoon springen enmet het dikke lijf aan de kruk hangen.... Het is grappig om te zien maar bij de babykamer gaat hem dat dus straks mooi niet lukken!!!
zelfs dat kreeg onze oude kat voor elkaar toen de deurkruk naar boven stond dus hebben we hem maar naar beneden gezet en toen lukte het hem niet meer
Ik vond het ook verschrikkelijk nieuws toen ik dit gisteren hoorde, en ben het er ook absoluut mee eens dat zo,n hond afgemaakt moet worden, maar ik kan wel vertellen dat een husky juist en heeeeele lieve vriendelijke hond is, waar weinig tot geen kwaad in zit. Ik heb zelf altijd een husky gehad en kan vertellen dat wij juist voor een husky hebben gekozen, omdat deze zo kindvriendelijk zijn. Tuurlijk ben ik het eens met het feit dat je een kind/baby in dit geval NOOIT alleen mag laten met een beest. Gisteren in het nieuws zeiden ze ook van het Martin Gaus instituut (of school wat is het?) dat ze dit nog nooit eerder hadden gehoord over een husky, dus de spookverhalen die nu ontstaan over husky,s is niet helemaal fair!! (ze zouden wolvenbloed hebben waar dit door komt enz) Husky,s gaan in principe heeel goed samen met kinderen, maar je hebt overal wel eens een slechte hond, of een getraumatiseerde hond tussen, je weet niet hoe het is ontstaan. Ik heb geen andere kijk op husky,s in hun algemeenheid, het zijn echt schattten van honden!! Ik heb wel eens gezegd met onze husky destijds, als er een inbreker zou binnen komen dan zou ze hem een lik hebben gegeven en voor mij part hem hebben geholpen de spullen naar buiten te krijgen, maar kwaad worden.... Nee dat zat er absoluut niet in!! Maar nogmaals voor de ouders van dit babytje, een verschrikkelijk traumatisch ongeval, het ergste wat je als ouder kan overkomen. Een kind verliezen!! En deze hond heeft het voor mij ook verdiend dat ie in is laten slapen! Groetjes Carry
Elke hond die een mens bijt en dus wint (in zijn optiek want de gebeten mens zal niet terug bijten oid...zeker n kind of baby niet) zal NOOIT meer te vertrouwen zijn. Hij heeft immers geleerd dat hij ermee weg kan komen. Dus is bij voorbaat n ongeleid projectiel. De regel dat een hond die n mens gebeten heeft afgemaakt word is dus niet voor niets! De hond ziet zijn gezin als zijn roedel. Krijgt hij t in zn kop dat hij hoger kan komen, dan zal hij t proberen (sommige rassen sneller als andere) En dan vooral bij zwakkere leden van de roedel (dus kinderen en babies, hoe kleiner hoe makkelijker er van te winnen is) Dus hoe lief en schattig een hond ook is met andere grotere kinderen, dat is NOOIT een index over hoe goed hij met n baby kan opschieten. ZEKER niet als er in ZIJN roedel nog geen kinderen waren en hij dus feitelijk direct onder de roedel leider(s) komt (de volwassenen dus). Wij hebben een Bouvier genomen toen mijn kinderen 5 en 4 waren. We hebben vanaf het begin erop gelet dat de hond de kinderen hoger acht als hem. Toen de hond in de puberteit kwam heeft hij toch geprobeert of hij niet hoger kon komen (is normaal) door te testen of hij ermee weg kwam om te grommen als de kinderen aan zn eten/speeltje kwamen. Dit hebben we METEEN in de kiem gesmoort. We hebben (en dit vond ik best eng ondanks dat t mn eigen hond was) de kinderen een kluif gegeven en ze de hond laten bevelen hem los te laten. Als de hond dit niet deed dan moesten de kinderen (en dus niet de volwassenen anders werkt t nog niet) hem op de neus slaan (gevoeligste plekje en bij honden de plek waar ze door de moeder gestraft worden als ze iets misdoen). Na n paar keer liet hij meteen los en toen hebben we geoefent met de kluif bij hem weg pakken en telkens als hij er problemen mee had en begon te grommen weer meppen op die neus. De hond ziet nu DEZE kinderen als zijn meerdere en zal ze beschermen tegen alles en iederen. Zij horen bij de roedel en ze staan boven hem. Maar nu komt er nog n kind, n babietje. Deze kan ik de hond natuurlijk nog niet laten slaan op de neus. Dus zolang de baby niet zelf kan laten zien dat hij/zij meerdere is (dus oud genoeg om onder begeleiding t zelfde te doen als de andere 2 EN dit ook begrijpt zodat hij/zij het niet zomaar gaat doen) zal ik de baby NOOIT alleen met t kind laten EN zal ik zorgen dat hij niet bij de kleine kan komen, met geen mogelijkheid! De klink van de baby kamer gaat idd omlaag (hij snapt niet hoe dit werkt maar ga er ook niet op wachten tot hij t ineens wel blijkt te snappen) En als de kleine in de kamer is en ik moet even weg om naar de wc oid te gaan dan gaat de hond in de tuin of mee in de gang. Kruipen of op de grond spelen oid zal ook niet gebeuren met de hond erbij ondanks dat ik er dan bij ben. Een ongelukje zit in een klein hoekje en ik wil er niet achter komen of de hond ondanks mijn voorzorgs maatregelen en het bekent make met de baby wat ik wil gaan doen, toch nog jaloers is. Uiteraard ga ik de hond niet helemaal bij de baby weg houden anders zal hij deze nooit als volledig behorende tot de roedel zien. Onder begeleiding zal ik hem laten snuffelen aan gedrage spulletjes, luiers en na n tijdje aan de baby zelf. Ik weet niet hoe de vork in de steel zit bij dit verschrikkelijke verhaal. Ik ga dus ook niet wijzen naar hond of ouders. Ik ken ook geen huskey's maar zal aan de hand van een enkel verhaal (waar ik dus de feiten niet helemaal van ken) ook nooit of te nimmer een heel ras beschuldigen door de misstap van een enkele hond. Hopelijk zijn er meer mensen zo slim. En hopelijk zijn weer anderen zo slim om er van te leren dat je n hond NOOIT 100% kan vertrouwen als het om kinderen gaat (ook niet de rassen die als kindervriendelijk bekent staan!). En de meesten ook niet als het om volwassenen gaat...ken er genoeg die altijd goed luisterden maar op n crusiaal moment ineens even niet. En dan hoeft t niet persee om de veiligheid van de baas of roedel te gaan. Instict gaat soms TOCH voor op commando's hoe goed de hond ook afgericht is.... Dit gebeurt ZELFS ooit bij politie honden!
Er wordt door jullie vaak vanuit gegaan dat de hond kwaad in de zin had... dat hoeft helemaal niet het geval te zijn geweest! Een husky is een roedeldier die erg sociaal is en voor elkaars pups zorgen. Als een pup "huilt" wat doet een hond dan? Die neemt de pup bij het nekvelletje op.. logisch dus mss dacht deze hond wel hé de pup huilt ik help even en tilt hem bij zijn nek op, kind huilt harder dus bijt even een beetje door om hem stil te krijgen, dat werkt dus bij honden zo en sommige honden hebben dit zo sterk dat ze zich net zo gedragen naar baby's als naar pups. Mijn hond was zelfs gelijk met mij schijnzwanger want dat doen Betateven nu eenmaal die worden schijnzwanger zodat ze melk maken voor de pup van de Alfa. Vind nu dat er te veel de zwarte piet wordt afgespeelt naar de hond toe de ouders waren hiervoor verantwoordelijk, niet de hond!
Tis echt verschrikkelijk wat er in Gorredijk is gebeurd. Je weet natuurlijk niet wat er aan de hand is geweest in het gezin. Misschien is de hond wel ineens heel anders behandeld toen de kleine is geboren. Dat er ineens geen tijd en aandacht meer is voor de hond. Je weet het gewoon niet. Wij hebben zelf een beagle. Ongeveer de liefste honden die er bestaan. Maar ze kan ook jaloers zijn hoor. Zelfs op mij gromt ze wel eens als ik teveel aandacht krijg van 'de baas' (mijn man). Hoe we er met om gaan als er een kleine op komst zou zijn weet ik nog niet. In iedergeval zorgen dat ze genoeg beweging en andacht krijgt. Ze zeggen ook wel eens dat je de moederkoek aan de hond moet geven, voor een goede band. Groetjes Simone
Husky bijt normaal geen kinderen Het drama dat zich gisterochtend in het Friese Gorredijk afspeelde, waar een husky een 8 dagen oude baby doodbeet, heeft tot geschokte reacties geleid bij liefhebbers van het hondenras. De husky's gelden sowieso al niet als agressieve honden waarvoor een fokverbod geldt, bovendien zijn ze van nature menslievend, zegt husky-kenner Hanneke Eleveld vandaag in Het Parool. Eleveld haalt een bericht aan van een aantal maanden terug, over een husky die een pasgeboren baby van de verdrinkingsdood redde in Taiwan. Zulk gedrag past volgens haar meer bij de hond. ''Ik weet natuurlijk niet of de husky uit Gorredijk een raszuivere hond was. Het ras staat dicht bij de wolf, en helaas worden er heel wat husky's buiten de vereniging om doorgefokt.'' Husky's (poolhonden) hielden vroeger juist kinderen warm in de iglo. De husky uit Gorredijk had overigens tot gisteren ook nog nooit agressief gedrag vertoond tegenover mensen. Wel had het beest vorige week een kat gebeten. Volgens de politie staat het vrijwel vast dat de baby door de hond uit zijn wiegje is gehaald en doodgebeten. Eleveld denkt dat het acht dagen oude jongetje een geluidje heeft gemaakt, waarop de hond gereageerd heeft. Hondenexperts adviseren ouders met kleine kinderen altijd het dier nóóit alleen te laten met hun kroost. Honden zien kinderen tot pakweg een jaar of 12 namelijk als ondergeschikt. Ouders met een baby op komst moeten voor de geboorte de kinderwagen alvast in huis zetten, maar tevens de geboortekamer tot verboden terrein verklaren. Een hond mag wel kennismaken met de baby, maar het kind mag nóóit op de grond worden gelegd. Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/65457
Dat ze de hond hebben in laten slapen vind ik niets meer als normaal, als een hond eenmaal bloed heeft geproefd zal die vaker bijten, ik kan het uit ervaring vertellen. De hond die mijn halve gezicht weg beet had de week ervoor ook al een kind gebeten maar toen was het "niet erg" genoeg vonden de baasjes. Leg dat maar eens uit aan de ouders van het gebeten kind.... of aan het kind zelf als het oud genoeg is. Ik stond in ieder geval raar te kijken toen ik het jaren later hoorde.