Echt vreselijk nieuws. Ik vind ook dat de ouders meer verantwoordelijkheid hadden moeten nemen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het zet zelf schuld zijn. Honden zijn andere wezens dan mensen en reageren inderdaad instinctief op bepaalde zaken. Bij het nekje pakken van de puppie is voor een hond iets dat heel normaal is, maar als de puppie dan een mensenkind is kan dat fataal zijn. De hond weet dat natuurlijk niet. Het is niet goed een hond alleen te laten bij jonge kinderen. Kleine kinderen zien de hond als hun knuffeltje maar dat is hij natuurlijk niet. Als het kind het knuffeltje in de neus knijpt bijvoorbeeld, heeft dat geen gevolgen. Grijpt het kind de hond bij zijn neus, dan kunnen de gevolgen dramatisch zijn. Een hond en een kind samen zijn nooit te vertrouwen, hoe oud ze beiden ook zijn. Kinderen zien de gevaren niet en de hond is gewoon een dier dat reageert op prikkels om hem heen. Ik ben het er wel mee eens dat deze mensen de hond laten inslapen. Zo'n hond kun je nooit meer vertrouwen en men zegt als een hond een keer dit soort dingen doet hij dat vaker zal doen. De andere hond heeft niets gedaan, maar ik denk dat ik die ook niet meer zou kunnen vertrouwen. Vreselijk wat deze mensen moeten meemaken. Je zou maar op het kamertje van de kind komen en dit te zien krijgen. Vreselijk, ik krijg er kippenvel van. Groetjes, Nikki F
Even over de moederkoek geven! Dit mag je dus niet doen hé!! Sommige mensen geven de moederkoek aan de hond om op te eten maar de hond krijgt hierdoor al die hormonen binnen en dat is dus niet goed! Wat beter is om te doen is de hond te laten ruiken aan de eerste poepluier. En je hond niet afwijzen of straffen omdat hij het kindje wil ruiken, is niet meer dan normaal dat hij ook het nieuwe gezinslid wil verwelkomen. Blijf vooral rustig en normaal doen tegen je hond maar laat hem wel weten dat de "pup" in stand boven hem staat, dus baby wel op de bank/bed maar hond niet enz.
Ik had dat idd ook op tv gehoord. De hond moet ook niet denken dat het zijn 'kindje' is. Ik hoorde dat de hond mogelijk heeft gedacht 'mijn pup' piept. Een hond pakt dan in de natuur zijn pup op en dan stopt het met piepen. In dit geval was de baby misschien meer gaan huilen waardoor de hond heeft gedacht ik pak hem niet goed genoeg aan...
Aan de poepluier ruiken hoeft ook niet hoor. Gewoon zorgen dat de hond, telkens wanneer de baby in de buurt is, iets leuks heeft. Snoepje, koekje, aandacht, enz. Positieve aandacht. Niet boos praten. Even laten ruiken (liefst niet teveel bij het gezichtje). Ze heeft even een paar likjes over de handjes gegeven. Bij ons is de hond nooit boven. Maar toen onze kleine geboren was, hebben we de hond wel een paar keer mee naar boven genomen. Ik was daar natuurlijk bijna de hele dag en ze miste me. Zo heeft ze toch een positief gevoel bij de kleine.
Hoeft niet per se nee maar is wel een hele effectieve manier, en alle hondekenners advieseren dit, dus er zal wel iets in zitten lijkt mij.
Ja klopt idd, de hond had zelf de deur van de baby kamer open gemaakt. Ik vraag me af hoe dat gekomen is. Zelf heb ik een rottweiler en heb de deur klinken al veranderd, nu kan me hond niet de deur open maken/springen als ze dat zou willen. Het is misschien maar een klein iets de deur klinken veranderen maar het kan wel helpen. Vraag me af of de ouders van de baby daar wel aan gedacht hebben.
jeetje als je weet dat je hond dat kan deuren open maken zo je zo wie zo maatregelen voor moeten nemen. maar ik heb ook een hond niet zo groot en heb de deurklinkers niet veranderd omdat zij niet zo groot is. en denk wel na mocht het wel anders worden en dan komt het door wat ik hier gelezen heb die tips komen mischien wel van pas Indey '
Ten eerste wil ik zeggen dat het verschikkelijk voor die ouders is wat er is gebeurd. Maar ik ben ervan overtuigd dat de hond dit niet met opzet heeft gedaan. Zelf heb ik een Shiba Inu veel mensen kennen dit ras niet maar valt ook onder poolhonden net als de Husky. Ze staan erom bekend dat ze niet zomaar zullen bijten daar moet echt een reden voor zijn maar zoals iedere hond het zijn en blijven honden. Zoals eerder is gezegd laat je hond NOOIT alleen met je kind hoe lief hij ook is, poepluiers etc. wat er beweerd wordt heeft allemaal geen zin. Betrek je hond bij de komst van je kind, zet de box tijdig in de woonkamer, laat de hond in het kamertje (zodat dit geen onbekend terrein is hoeft ie ook niet nieuwesgierig te worden) zet speelgoed van de baby op de grond en laat de hond daar niet aan komen, begin al met je hond minder aandacht te geven zodat hij weet dat hij niet meer de gehele dag de aandacht krijgt. Als de kleine is geboren neem je de kleine op de arm en gaat door je hurken laat de hond snuffelen aan het kindje. Beloon de hond bij goed gedrag. Wat de eigenaren wel hadden kunnen weten is dat grote honden deuren kunnen openmaken dat vindt ik best een beetje stom als heeft hij het nooit eerder gedaan. De bench is een uitkomt mijn honden zitten dus ook in de bench. Wat ik eerder heb gelezen als een hond eenmaal bloed heeft geproefd blijft hij bijten dat is niet waar dat is een "agressieve" hond of eigenlijk een hond waar de baas geen overhand op heeft of zelf veel is geslagen door zijn baas, misschien wel altijd gepest door kinderen waardoor de hond denkt dat alle kinderen even grote perstkoppen zijn zo zijn er nog wel 101 redenen te bedenken. Geloof je nou echt dat deze Husky dit kind bewust had willen doden?? Nee hoor, wat dus al eerder gedacht wordt hij heeft het kindje uit het wiegje gepakt (zoals bij pups) alleen zijn kindernekjes daar niet voor bestemd. Misschien wel het kindje bij het beentje gepakt en uit zijn bekje laten vallen wat de exacte verwoningen zijn weten we niet. Had hij echt willen doden dan schudt de hond met het kind (schudden doen honden namelijk om prooi te doden) nou als dat was gebeurd waren de gevolgen niet te overzien en had je het kindje niet willen terugzien. Ze hebben zelfs nog moeten onderzoeken of het kind inderdaad wel door de hond is gedood voor mijn een teken dat er geen grote open wonden waren en geen bloed was te zien. Natuurlijk willen deze mensen die hond nooit meer in huis zou ik ook niet willen dat beest zou je nooit meer een aai over zijn kop kunnen geven. Maar zoals agressie niet is bewezen vindt ik niet dat de hond gedood moet worden. (mocht worden)
daar ben ik het mee eens alleen onze hond die maakt deuren open en ze kan uit de bench komen bij ons moet er een slotje op
Toch wel een slotje op de Bench neem ik aan want de kinderkamer op slot lijkt mij geen goed idee stel dat er brand uitbreekt.
ja dat moet ook wel met een slotje erop ze was het slimste van het nest (net twee maanden oud en ze kreeg de bench al open) ze krijgt echt alle deuren open (van het begin af aan) of ze nou naar binnen of naar buiten opengaan het maakt haar niks uit maar als wij straks wel een kindje hebben dan moet ze gewoon in de bench met een slotje erop (heel simpel)
echt verschrikkelijk als je zoiets overkomt... maar toch wil ik als grote dierenvriend even een mening geven... denk nl niet dat de hond het "bewust"heeft gedaan(dit valt het natuurlijk niet goed te praten) waarsch heeft hij de baby uit zn wiegje gehaald zoals hij bij zn eigen puppys zou doen... mss is de baby gaan huilen en wou hij hem "corrigeren" tenminste zoiets denk ik.... maar dan nog... het blijft verschrikkelijk...
inderddaad vaal wordt er gedacht dat een hond alleen als ie vals is iets doet, maar dat is vaak toch niet zo. Ik heb 1 ding altijd gezegt honden en kleine kinderen gaan niet samen. Ik zou voor geen miljoen zo`n risico nemen dan maar geen hond. Overrigens zou ik ook nooit een kat bij kleine kinderen willen. Verschikkelijk voor die ouders, het zou je maar overkomen.
ik zou wel heel graag een hond willen, ben zelf ook opgegroeid met honden en katten maar je moet altijd op je hoede zijn... en je moet je kind ook leren dat ze de dieren met rust moeten laten vooral bij het eten... eigenlijk denk ik dat je het best eerst een kind kan krijgen en daarna een hond nemen zodat hij direct aan de gezins situatie went... wij hebbne nu wel 4 katten (vandaar ff geen hond) maar probeer ze er straks wel zoveel mogelijk bij te betrekken en ze niet af te wijzen want dan zien ze de baby juist als indringer....
Ik heb dit deel van het forum net ontdekt en ale reacties zitten lezen. Was zelf natuurlijk ook erg ontdaan door het bericht en heb er ook veel over nagedacht. Je weet natuurlijk nooit exact het hoe en wat, en dat blijft ook gissen. Maar ik heb toch het gevoel dat het 1 groot drama is (en dat is het natuurlijk sowieso), wat je helemaal niemand kunt verwijten. Je kunt nu eenmaal nooit alles voorzien. En dat vindt ik eigenlijk ook nog wel extra erg voor deze ouders. Naast het enorme verdriet om natuurlijk in de 1e plaast hun kindje, maar ik denk ook zeker om hun hond, zullen ze zichzelf waarschijnlijk zoveel verwijten maken. En dat maakt het alleen maar extra zwaar voor hen, de twijfels en het schuldgevoel. En dan nog eens alle beschuldigende blikken (helemaal in zo'n dorp misschien) van mensen die het allemaal anders hadden gedaan... Misschien is het inderdaad wel de 1e keer dat deze hond de deur heeft opengemaakt. Als ik naar mijn eigen hond kijk; In theorie zou ze erbij kunnen komen en een deur open kunnen maken. In de praktijk maakt ze zelfs een deur die op een klein kiertje staat (nog) niet eens zelf open. En ondanks dat ik weet dat ze toch steeds nieuwe dingen leren en uitproberen vraag ik me af of ik al zou hebben gedacht aan extra voorzorgsmaatregelen mbt de deurknoppen. Ik vraag het me af, heel eerlijk gezegd... Door dit drama wordt je toch wel heel erg met je neus op de feiten gedrukt, en gaat de kinderkamer hoe dan ook straks een onneembare vesting worden voor de hond. (Ik denk eerder aan een klein haakje bovenaan de deur, zodat de deur ook lekker op een klein kiertje kan blijven staan). Maar er zijn natuurlijk zoveel situaties en een ongeluk zit (ook zonder hond) in zo'n klein hoekje, dat het maar de vraag is of je alles kunt voorkomen. In ieder geval ga ik er misschien, door dit voorval, toch nog even nog veel harder mijn best voor doen. En voor de betreffende ouders hoop ik maar dat ze het ooit een plekje kunnen geven, en dat ze dat ook gegund wordt.