Hond bijt baby.

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby
    Uitgegeven: 11 augustus 2007 11:47
    Laatst gewijzigd: 11 augustus 2007 11:52

    AMSTERDAM - Een halfjaar oude baby is gewond geraakt nadat de hond van het gezin zich aan het kind had vergrepen. Het dier, een kruising tussen een Stafford en een Bulldog, hapte vrijdagavond in een woning in Groningen plotseling toe.

    De vader van de baby kon voorkomen dat de hond voor een tweede keer beet. Het meisje liep relatief licht letsel op aan haar achterhoofd en een been, meldt de politie zaterdag.

    De ongeveer vier jaar oude hond was nog maar kort in huis bij het gezin, dat het dier via internet had gekocht. Een dierenarts zal de hond laten inslapen.
     
  2. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Jeetje zeg, je moet echt altijd uitkijken met dieren en kinderen.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  3. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    stoer zo`n hond! ik kan me geen andere reden nemen waarom je kiest voor zo`n hond. worden er ook stappen tegen de ouders ondernomen? deze honden worden al jaren als "gevaarlijk" genoemd, en toch kiezen mensen ervoor om risico te nemem door zo`n hond aan te schaffen. en wie loopt het grootste risico? ja het kind.
    voor kinderwagens, autozitjes, bedjes en babyvoeding gelden de strengste keurmerken, maar dit gebeurd steeds weer, en dit soort honden mag dus gewoon
     
  4. Niet meer actief

    stom beest


    weg ermee
     
  5. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Het ligt vaak niet aan het dier, maar aan de opvoeding. Ookal zijn bulldogs en staffords op zich al agressieve honden. Maar ik ben het ermee eens dat als je een kinderwens hebt of sowieso kinderen dan moet je niet zo'n hond in huis halen. Je moet jezelf eerst goed informeren over welke honden bekend staan om kindvriendelijkheid of gewoon geen hond nemen.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  6. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Ik vind het niet slim om een oudere hond te nemen als je net een kind hebt.... Je moet altijd uitkijken met een hond, en al helemaal met een oudere hond die je amper kent!
     
  7. Niet meer actief

    AMEN!
     
  8. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben het helemaal met je eens, maar ook jonge honden zijn speels en hele kleine kinderen kunnen onverwachtse bewegingen doen en wie weet hoe een jong hondje reageerd, zeker als het van zulk ras is.

    deze hond was trouwens wel ouder en sinds kort in het gezin.

    ach, ik ben zowieso geen fan van honden
     
  9. Paint

    Paint Actief lid

    27 feb 2007
    392
    0
    0
    En de hond is weer de dupe. :rolleyes: Ja hij heeft gebeten, maar het hoe en waarom staat ff niet vermeld.
    In dit geval niet stomme hond maar stomme ouders.
    Een herplaatshond en zeker een moeilijker in de omgang hond heeft wel de nodige aandacht weer nodig en is zeker niet slim bij een baby.
    Als mensen eens wat meer zouden nadenken (en zich ergens in verdiepen )voordat ze wat zouden aanschaffen , zou een hoop leed besparen. :evil:
     
  10. Niet meer actief

    nou vooruit

    stom beest en achterlijke ouders

    maar ja net als noura ben ik absoluut geen fan van honden (van geen enkel dier in huis trouwens)
     
  11. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Noura had ben het helemaal met je eens, maar ook jonge honden zijn speels en hele kleine kinderen kunnen onverwachtse bewegingen doen en wie weet hoe een jong hondje reageerd, zeker als het van zulk ras is. getypt en daar ben ik het mee eens.

    Wat ik ook kwijt wil is ik ben bang voor honden ik heb niet in mijn handen ik kan gewoon niet anders. Ik ben gewoon bang en daar kan ik niets tegen doen. Ik heb heel vaak mee gemaakt dat als ik opeens schrik van een hond dat de bazen dan mij haast uitschelden omdat ik schrik :( Wat vinden jullie hiervan ?
     
  12. Niet meer actief

    Ik ben het er ook over eens dat het niet aan de hond ligt maar aan de opvoeding...
    Toch zou ik zelf nooit voor zo'n hond kiezen ook al kunnen het de grootste schatten zijn...

    Wij hebben twee rasloze beesjes waarvan 1 van 14 die hard achteruit gaat.
    Hierna komt er een mooie bullmastiff.
    Lijkt me gaaaaf!
     
  13. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik vindt het mooie honden

    maar idd het hondje was al 4 en gekocht via internet wie weet wat de vorige baas ermee heeft gedaan

    ik zou m niet in mijn zwangerschap of als het kindje zo jong is niet in huis halen

    neem dan een puppy van 8 weken en voed m zelf op of pas als het kind veeeeel ouder is
     
  14. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    het valt me op dat hier meteen wordt geroepen dat staffords gevaarlijke honden zijn.
    Ze zijn niet gevaarlijker dan iedere andere hond.
    Kinderen worden vaker gebeten door kleine k*tt*nl*kk*rs dan door een grotere hond. Alleen hoor je hier niks van omdat dit maar kleine verwondingen zijn.
    Je moet een kind nooit alleen laten met een hond of welk ander dier dan ook. Het zijn en blijven beesten die bij een onverwachte beweging van een kind zich bedreigt kunnen voelen.
    Hun instinct zegt dan meteen dat ze zich moeten verdedigen en dat doen ze door te happen.
    Een hond geeft vaak van te voren al signalen af dat hij zich bedreigt voelt en dat het kindje afstand moet nemen. Een kind begrijpt dit niet en gaat gewoon door met als gevolg dat de hond bijt.

    Staffords zijn geweldige honden die helemaal voor hun 'gezin' gaan.
    Helaas worden staffords veel gekocht door tja euh aparte types (om het zo maar ff te noemen) die hun honden helemaal wild maken omdat dat stoer is :rolleyes:
    Een paar jaar geleden heeft hier in de buurt een stafford zijn baasje aangevallen en zijn hele armen opengescheurt. Het beestje werd doodgeschoten :( Overal in de kranten stond dat het gevaarlijke honden zijn...wat bleek later. De man had drugs gerookt en blies de rook uit in het gezicht van de hond...ja wat wil je dan dat beest werd daar gek van.
    Groot gelijk hoor beestje =D> in dit geval eigen schuld :D
     
  15. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    tjaa honden... :oops:
    ben niet echt een hondenfan
    maar ook de schuld van de ouders vind ik
     
  16. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    verschrikkelijk zeg die arme baby

    en ook vreselijk voor die arme hond
    je moet echt een plaat voor je kop hebben om een 4-jarige herplaats-hond van internet te kopen als je een kind hebt
    wat dat betreft denk ik dat jij gelijk hebt Noura als je zegt van wat stoer zo'n hond, want dat is waarschijnlijk de grootste reden dat ze deze hond gekocht hebben,
    ontzettend triest dat de domheid van zo iemand ten koste gaat van hun baby en de hond
     
  17. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ik vind het ook jammer dat de hond daar gelijk weer de dupe van is jammer is dat,zeker als het om herplaatsing gaat,er zijn talloze redenen waarom een hond herplaatst word,om wat voor reden dan ook de hond heeft zeker de volle aandacht nodig,ik kan me niet voorstellen dat deze mensen hebben geweten dat hij meschien agressief was,honden bijten niet zomaar ook die soort honden niet.
    Wij hebben nu een bull mastiff zijn super lieve honden dus degene die hem wil gaan aanschaffen(weet niet meer wie dat was) je maakt een goede keuze,ze zijn super lief voor kinderen,zeer lui en dan ook echt lui!
    Ik kan je een goed advies geven ga hem halen bij een goede fokker,ik spreek uit ervaring want onze eerste bull hadden wij bij iemand thuis gekocht hij had wel meerdere puppy's van alle soorten rasssen maar toen wij hem ander half jaar hadden bleek er toch iets goed mis te zijn met hem hij werd dus van de een op de andere dag vals ik schrok me kapot, als deze honden agressief worden is er echt iets goed mis of ze zijn doorgefokt of ze hebben een hersen tumor en als een bull mastiff aanvalt dan valt hij goed aan met alle gevolge van dien.
    Die van ons was dus doorgefokt en hebben wij hem helaas in moeten laten slapen,herplaatsing was niet mogelijk we hebben alles geprobeerd.
    Die we nu hebben is nu 9 maanden en hebben we bij een fokker gekocht kost wel wat meer maar dan heb je ten eerste iemand om op terug te vallen en je weet zijn herkomst,met onze dochter gaat het perfect samen maar hij kan nog erg lomp zijn en dan gebeuren er wel eens ongelukjes maar ik blijf dan ook altijd zeggen blijf opletten want iedere hond kan in eens bijten zonder dat je het verwacht.
    Ach en zo'n lijst met gevaarlijke honden ik weet niet, als een bull mastiff ooit iemand aanvalt mag je die ook niet meer houden weet ik zeker,ze ogen namelijk al agressief maar zijn dit totaal niet hoor.
    Ik denk dat het veel aan de opvoeding van een hond ligt ik denk dat je iedere hond agressief kan maken.
    Groetjes jeslin
     
  18. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik juist wel jeslin,
    als je een herplaatshond neemt die al 4 jaar oud is, moet je er vanuit gaan dat je hem niet kan vertrouwen, je neemt al je aandacht erbij altijd en observeert wat hij doet en hoe hij reageert want dat weet je allemaal (nog) niet!
    Wie weet hoe vaak de hond al herplaatst is, wie weet wat hij heeft meegemaakt, dat zijn juist redenen om zo'n hond niet te vertrouwen.
    Als je dan wel een hond als deze neemt van 4 jaar! en je hebt een baby in huis dan ben je niet goed bij je hoofd, bovendien komt de hond van internet dus er is geen sprake van dat deze mensen de hond al kenden (van kennissen of vrienden bijv.)

    dit is echt vreselijk wat er is gebeurd, en het is hun eigen schuld
    en daarvan zijn nu 2 de dupe geworden en dat vind ik in en in triest
    arme kind is voor haar leven getekend
     
  19. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    als je een herplaatshond neemt die al 4 jaar oud is, moet je er vanuit gaan dat je hem niet kan vertrouwen, je neemt al je aandacht erbij altijd en observeert wat hij doet en hoe hij reageert want dat weet je allemaal (nog) niet!

    Ik ben het toch echt niet met je eens(is niet erg) ik ben ergens blij dat dit soort mensen er nog bestaan.
    Het gaat nu wel meschien om een (wat ooit is bepaald)aggresieve hond,maar als je een hond uit het asiel haalt weet je ook niet altijd wat je in huis haalt.En wij weten het hele verhaal van deze mensen niet,waarom neem je een hond van 4(mogen die geen toekomst hebben) als ze persee zo'n ras wilde hadden ze echt wel aan een pup kunnen komen ook mogen ze niet meer verkocht worden.Wie zegt dat ze die hond al niet hadden voor de baby er was hij was er nog maar een korte tijd de baby ook,ik spreek totaal niet goed wat die hond heeft gedaan,totaal niet als mijn hond ooit onze dochter bijt zonder reden(of met reden)dan denk ik(weet bijna zeker)blijft hij geen minuut langer in ons gezin,maar ik weet dan wel zeker dat het niet aan ons heeft gelegen,hij krijgt bij ons een goede opvoeding is naar de club geweest gaat hij nog steeds en wij gaan er goed mee om.
    Dus ik wil eigenlijk zeggen dat daar deze mensen niet op aangevallen kunnen worden en de hond zeker niet.
    groetjes jeslin
     
  20. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0

    het verschil zit hem in de beet, ik word liever door een chihuahua gebeten dan door zo`n stafford!
    en veel van deze honden hebben een steekje los omdat ze illegaal gefokt worden! ze zijn er niet voor niets zo streng mee, dus alsjeblieft ga nu niet doen of het een poedel is
     

Deel Deze Pagina