Hond bijt baby.

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Niet omdat ze illegaal gefokt worden maar omdat ze vaak door mensen opgevoed worden die zelf een steekje los hebben.
    Kan het beesje niks aan doen...
    (en niet iedere staffort eigenaar heeft een steekje los)
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    @ lies. dat bedoel ik!

    En ik doe helemaal niet alsof het een poedel is noura ik zeg alleen dat kinderen vaker door kleinere honden worden gebeten dan door grotere honden. Maar omdat dit maar kleine verwondingen zijn zie je niet in de krant staan baby gebeten door poedel

    staffords zijn sociale lieve honden en omdat sommige mensen ze totaal vern**ken krijgen ze een slechte naam.
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Een bulldog een ras wat kinderen zou grijpen?
    Hmmz..
    Dan hebben mijn ouders 2 UNIEKE! Bulldogs!
    Die zijn zeer lief voor kinderen, en uitermate voorzichtig..
    Het ligt inderdaad aan de opvoeding, en een hond krijgt daar ALTIJD de schuld van.

    Ook worden er nooit in de kranten vermeld wat de aanleiding geweest was.
     
  4. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam

    Mee eens, waarom Bull dogg of Stafford gelijk aggressief?
    Over vooroordelen gesproken :evil:
    Je kunt je beter afvragen waarom die hond te koop werd aangeboden via het internet?
    Wat heeft die hond al meegemaakt?
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik ken alleen maa rlieve staffs...

    maar p unt is dat je inderdaad niet weetw at je in huis haalt als je een hond "via internet" koopt.

    en al is je hond nog zo lief.. je laat het beestje niet alleen met je kind.

    en een half jaar oud kind.. zal weinig doen om de agressie van een hond op te wekken normaal gesproken.. maar je weet dus niet wat de hond in kwestie heeft meegemaakt.

    misschien had de vorige eigenaar ook wel een klein kind (zeg.. een jaar of 3) dat continu die hond liep te sarren....
    dan heeft zo'n hond al gauw een hekel aan kleine kinderen.
    of waren het mensen die heel niet zo netjes met hun hond omgingen en kan het beest gewoon niet tegen herrie
    hop kind krijst.. hond erop.

    kan allemaal gebeuren

    met een hond van internet.. maar ook met een hond van een fokker
    (en je kan volgens mij prima legaal staffs en bulldogs kopen in .nl.. .maar wel onder zekere voorwaarden)
    tis geen pittbull tenslotte.

    enige voordeel van een fokker is dat je weet waar je hond vandaan komt (meest van de tijd)
    en dat een goede fokker zorgt dat een hond genoeg in aanraking komt met dingen als lawaai, kinderen, andere huisdieren etc.. zodat de kans dat er wat gebeurd gewoon veel kleiner is.

    zie het verschil hier in de katten...
    zijn wel geen honden maar er geldt wel hetzelfde voor.
    1 asielpoes die doodsbenauwd is voor herrie/mensen etc
    en 1 supersociale poes die het met alle huisdieren prima kan vinden en bij al het bezoek komt kroelen en alleen maar enthousiast word van lawaai.

    enige is dat katten wat minder wonden achterlaten als ze eens uithalen :)

    maar je kan moeilijk het ras de schuld geven dat er is gebeten.
    de schuld ligt altijd bij de mens... die zou genoeg inzicht moeten hebben in de hond om ten allen tijde dit soort dingen te voorkomen.
    en stiekum is een kruising ook nog eens geen ras :)

    snap ergens wel dat de mensen hem hebben laten inslapen
    maar een vriendelijkere optie zou geweest zijn om hem weg te doen naar iemand die veel thuis is, veel tijd heeft en bovendien een goede heropvoeding kan geven.
     
  6. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    voordat men een reactie gaat plaatsen als die van jou hierboven en daar klakkeloos in mee gaan over dat het op zich al agressieve dieren zijn, wat zeer zeker verre van is, zou men dan ook eens een keer zelf kunnen informeren wat voor soort hond het betreft...

    Staffords en bulldogs zijn juist heel lieve en sociale honden in tegenstelling tot bijvoorbeeld jack russels e.d. (heb zelf een heel lieve jack, maar ontzettend fel)....

    wij hebben zelf vroeger altijd honden gehad, van bouvier tot pitbull en uiteindelijk ook staffords...

    geloof me geen lievere honden dan staffords....

    de enige reden dat dit soort honden bij "onwetende" bekend staan als "gevaarlijk" is door de stukken zoals deze in de krant staan geschreven als er toevallig weer eens een keer zo'n hond over de scheef gegaan is...als zo'n hond over de scheef gaat ligt het puur aan de opvoeding die de hond heeft gehad (misschien in verkeerde handen bij een of ander jong ding die er stoer mee wil doen, of de hond laat vechten e.d. dat weet je niet).....

    maar ja wat er al geopperd is, zo vaak lees je niet dat een stafford een kind heeft gebeten, of een poedel, of een chiwawa(om maar wat te noemen) omdat dat geen voorpagina nieuws is.....

    tis al triest genoeg dat dit gebeurd, ik persoonlijk zou nooit zo'n hond nemen als deze al volwasssen is, zo'n hond hoor je van pup af aan te nemen, zeker als er kinderen zijn...

    zijn er geen kinderen is het misschien weer iets anders, maar dan nog zou ik voor een pup kiezen omdat je deze zelf opvoed, en niet weet wat de hond voor geschiedenis heeft als deze al 4 jr is..

    dus kort gezegd is de bovenstaande reactie een beetje kort door de bocht en waarschijnlijk geschreven uit onwetendheid...

    en geloof
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @smoekie: de enige hond die mij ooit ronduit aangevallen heeft zonder reden... is een chihuahua

    alleen had ik op dat moment hoge leren schoenen aan.

    dus heb ik voornamelijk enigzins perplex naar beneden staan kijken totdat de eigenaar ingreep.

    i mean.. je kijkt toch even raar als zo'n minibeestje met van die luciferpootjes ineens in je enkels hangt (nahja.. mn broekspijp dan)

    @duveldraakje: de nr. 1 bijtgrage hond in nederland is volgens mij al jaren de labrador
    je weet wel.. die schattige honden die "nooit" wat doen :)
    (of een golden retreiver.. maar die heeft toch hetzelfde imago als een labrador)
    en you know why.. .omdat mensen toch altijd denken dat die beesten niets doen en je ongestraft aan oren en staarten mag trekken "want ze doen toch nooit wat"!
    en eh.. die beestjes hebben ook een bek waar wel een kinderkoppie inpast hoor.
    offeh.. een heel beentje...
     
  8. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Als je denkt dat jou hond nooit iemand zal bijten ben je wel erg naief.

    Alle honden kunnen bijten als je de juiste knop maar indrukt..
    Honden worden ook minder geduldig als ze ziek zijn of pijn hebben..

    Als je je hond zonder toezicht bij je kleine kinderen laat dan kan het ook nog een kwestie van rangorde zijn voor de hond, vooral als je een hond in de pubertijd hebt.
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @streepjes: daarom moet je dus enig inzicht hebben in je hond
    dan kun je nare situaties gewoon voorkomen.
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je mag gewoon geen enkele hond alleen laten bij je kind.


    elke hond van welk ras dan ook heeft zeg maar een knopje in het hoofd wat op elk willekeurig moment ineens om kan draaien....

    maar om te zeggen dat staffords agressieve honden zijn, nee daar ben ik het niet mee eens, wij hebben veel honden gehad waaronder nestjes van de staffs en allen waren het heerlijke en lieve honden ook zeer zeker lief voor de kinderen, maar hoe lief ze ook waren, ze mochten nooit alleen bij de kleine kinderen...

    zo ook met de jack russel die wij hebben die mag straks ook niet alleen bij de kleine hoe klein zijzelf ook is....
     
  11. Niet meer actief

    en de hond is weer de dupe ervan, ouders hadden beter na moeten denken en kind en hond niet alleen moeten laten...
    wie haalt er sowieso zo een ras EN een oudere hond in huis met een baby?
    kunnen ze de ouders niet afmaken? ;)
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    tja.. of het kind.. als die er niet was geweest.. had de hond nooit gebeten tenslotte
     
  13. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik denk echt dat het aan zijn vorige adres ligt en niet aan het ras.

    ik ken maar weinig honden die zo lief zijn voor kinderen als staffords.
    zou zelf dus nooit een herplaatser pakken ook al zijn mijn kinderen groter.

    ben zelf trouwens heel vaak gebeten als kind door andermans honden,maar wel het ergste door een border collie.
     
  14. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wij hebben zowieso vaak zo een ras gehad ook met de kinderen maar altijd direct vanuit het nest en niet na een aantal jaar als het dier volwassen is...

    met zo een ras is niets mis hoor lentefee....het is de onwetendheid (domheid) van de eigenaren... :(
     
  15. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    juist en inderdaad de idioten die hem alleen aanschaffen voor hun imago.
     
  16. Niet meer actief

    ik bedoel ook, zo een ras in huis halen als hond al wat ouder is...dit soort honden word vaak wild gemaakt omdat het zo ""stoer" is :rolleyes: , dan zou ik er al niet aan beginnen met een baby..
     
  17. Roelie

    Roelie Fanatiek lid

    20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik zou idd ook met kleine kinderen niet zo snel een oudere hond aanschaffen...het hoeft niet mis te gaan maar ja je weet nooit het hele verleden...
    Heb zelf 2 duitse herders en een newfoundlander vanaf pup en daar ken ik precies alle 'kneepjes' van zeg maar...en ik zal ze nooit alleen laten met de kinderen...en dat is niet eens dat ik niet de honden voor de volle 100 % vertrouw maar ook mijn kinderen kunnen onverwacht iets doen! (niet eens met kwade bedoeling maar dat snapt die hond niet)

    Als deze honden er niet meer zijn en mijn kinderen dus ouder zijn (de jongste zeker 10 jaar!) dan durf ik het aan om een hond met verleden te nemen...

    Oh trouwens over internet, tis me niet duidelijk of die hond van bijvoorbeeld marktplaats komt of misschien wel een herplaatsingssite van een stafford club ofzo?

    Ik weet wel, MP staat vol met honden van tussen de 7 maanden en 2 jaar, allemaal impulsief gekocht als schattig pupje en nu moeten ze de deur uit omdat de hond 'lastig' is :(
    Zo triest...

    xxx Roelie
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @roelie: tja en het is bovendien zomertijd
    dan moeten er ook al veel te veel huisdieren verkassen.
     
  19. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis hetzelfde als destijds met de pit bulls, ontzettend lieve honden maar vals gemaakt door van die achterlijke randdebielen die het stoer vonden met zo'n hond te lopen en ze op te fokken waardoor ze te pas en onpas willekeurige mensen aanvielen...

    mede door dat soort mensen zijn die honden nu verboden terwijl het ras op zich als je ze "gewoon" opvoed zo ontzettend lief zijn...zeker ook voor kinderen...


    maar ja hoe het ook zij, idd met kleine kinderen nooit beginnen aan oudere honden...
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    tja in principe zijn alle honden lief voor kinderen
    want die staan toch onder in de roedel.. en dus moet je er lief voor zijn.
    (en ze opvoeden.. en dat is niet iets wat mensen altijd als lief zien... )
     

Deel Deze Pagina