Hond bijt baby.

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    @ moesje78,

    Dit soort honden staan juist bekent om hun familie vriendelijke aard, als ze juist zijn opgevoed! Het probleem is idd dat ze helaas veel meer schade aanrichten als het een keer fout gaat! Maar elke hond heeft een bepaalde agressie in zich! En het maakt niet uit welk ras! Ik word er alleen zo erg moe van constant dit type hond te moeten verdedigen! Ook in mijn eigen omgeving moet ik dat constant doen! Ik ben vroeger gebeten door een teckel, denk je dat daar iets van in de krant heeft gestaan?! Nee natuurlijk niet. Dus teckels zijn ook niet te vertrouwen? Ik denk dat het de media is die graag deze honden als slecht wil aftekenen!
     
  2. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
  3. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    bedankt Moesje, ik ga het bekijken ;)
     
  4. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Helaas weer een kindje door een hond gebeten, het ras doet er niet toe een hond bijt of hij bijt niet!

    Ik ben zelf toen ik 3 jaar oud was gebeten door een klein schoot hondje, lief beestje deed nooit iemand kwaad, je kent ze wel het ideale huisdier zeker als je kinderen hebt.
    Ik trok de poort open bij mensen waar ik vaak kwam spelen, ik wilde hun zoon vragen mee te komen spelen en de hond vloog me in het gezicht.
    Resultaat, wang weg en mijn bovenlip was voor de 1/2 verdwenen.
    Gelukkig was ik jong en trof ik een goede plas. chirurg, nu zie je er bijna niets meer van. Maar je ziet wel je hoeft een hond geen nietjes in de oren te schieten willen ze bijten, een poort openen kan voldoende zijn.

    Tja het beestje afmaken vonden de eigenaren toen der tijd zielig, dus hondje mocht blijven en mijn kosten werden vergoed, ook voor in de toekomst mocht dat nodig zijn.
    Nog geen week later beet de hond weer een kindje in het gezicht, toen heeft de politie er een einde aan gemaakt en de hond in beslag genomen en afgemaakt.

    Ik ben er niet voor een beest in te laten slapen maar zo'n hond mag je nooit meer vertrouwen. Of de baas er wel of niet schuld aan heeft dat de hond bijt doet er niet zo toe, dat het baasje de hond de kans heeft gegeven te bijten..... dat kan je de baas wel kwalijk nemen.
    Een hond moet aan de lijn zodat die niet bij het kindje kan komen.
     
  5. Luuntje

    Luuntje Lid

    3 feb 2007
    74
    0
    0
    Ik moet hier ff op reageren hoor met een geweldige lieve staffie op mijn schoot :D

    het gaat me enorm aan m'n hart om te lezen dat er weer een kind is gebeten en dat het weer in het nieuws komt omdat het een staff is. Vorig jaar is hier een meisje in buurt aardig verminkt door een labrador daar hoor je niks van. Helaas komen er uiteraard ook reacties van wie koopt nou zo'n hond. Dan is het een feit dat je nog nooit iets met een fatsoenlijke opgevoede staff te maken hebt gehad. Wij hebben altijd veel verschillende rassen gehad sinds 2 jaar een staff en hier komt nooit geen ander ras meer.

    staffords staan overgens niet in de lijst van meeste bijincidenten. en het is wetenschappelijk bewezen dat ze toleranter zijn dat retrievers

    vorig jaar is ook een kind gebeten door een amstaff nadat het kind eerst 26 nietjes in zijn oor had gezet. Ik vind het een aardige prestatie dat hij tot de 26 is gekomen.

    Sorry ff mijn hart gelucht :oops: voel altijd de drang mijn ras te beschermen
     
  6. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    :confused: :confused: :confused: :confused:

    Nog eens gaat het om 'gevaarlijke' honden. Ik vraag me af waar de mensen vandaan halen dat het gevaarlijke honden zijn.
    Ipv naar de media te luisteren zouden de mensen beter naar mensen luisteren die weten waarover ze spreken of eens een hondenboek te lezen.
    Daar staat nergens in dat een Staff gevaarlijk is, integendeel. Ze werden VROEGER gekweekt als vechthond, nu zijn het betrouwbare gezinshonden. Ze zijn trouwens goed in aanleg met kleine kinderen en ze zijn erg tolerant.
    Vergeet niet, hun pijngrens, net als de Pittbull of Argentijnse Dog enzo.. ligt een stuk hoger, dus kunnen ze veel meer hebben.

    Hier doet de opvoeding toch bijna alles. Mijn schoonbroer (en binnenkort ik ook) heeft een Staffje, een schat van een hond, iets te misschien. Niks op aan te merken.
    Daarentegen ken ik mensen die met die honden en met Pitts kweken, om te laten bijten. Ze doen er alles aan om die hond agressief te maken enzo.. Maar een weldenkende mens doet dat niet, dus..

    Maar enfin, een hond is een dier en je weet nooit hoe een dier gaat reageren dus het is simpel, laat je kinderen niet onbewaakt met een hond. Ik ga mijn katten ook niet alleen bij mijn baby laten, dat is even onverantwoord.
    En trouwens, er zijn minder 'gevaarlijke' honden die bijten dan de o zo lieve Labrador ofzo..
     
  7. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Heb trouwens een fototje geplaatst van mijn schoonbroer's Staff..
     
  8. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Wat een scheetje :D ;)
     
  9. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    :D Ja hé! Elke keer ik hem zie, zou ik hem de hele tijd willen knuffelen! Vind hij zelf ook fijn!
     
  10. Niet meer actief

    Ook hier iemand met een hele lieve staff... (zie album!), 3 jaar is ie inmiddels... Heb zelf nog geen kinderen, maar als ik zie hoe die met de kinderen van de buren omgaat... Zo lief! We wonen hier nu een jaar en tussen onze buren en ons zit een laag hekje waar de buurkinderen gewoon doorheen lopen als ze bijvoorbeeld de bal er overheen gegooid hebben. Was in het begin een beetje bang hoe dat met de hond zou gaan, aangezien die zelf ook heel graag met een bal speel. Maar dit gaat echt perfect. De bal gaat eroverheen en hij schenkt er niet eens aandacht aan. De buurkinderen maken het hekje open, geven hem een aai over zn bol als ie in de buurt ligt, pakken de bal en gaan weer...

    Het is echt een lieverd! En vaak zijns staffs vaak juist hartstikke goed in de omgang met kinderen! Jammer dat ze steeds zo slecht in het nieuws komen...
     
  11. Niet meer actief

    En als je de foto's in mn album ziet, dan moet iedereen het toch met me eens zijn dat ie er hartstikke schattig en lief uitziet?! :D
     
  12. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    Dit ben ik met je eens Mamalieske, een hond die zover gaat een mens te bijten of een kind mag je niet vertrouwen, maakt niet uit wat voor hond. Nooit meer vertrouwen is een ander verhaal vind ik.
    Brengt mij dan wéér terug naar de herplaatshonden zoals in dit geval het topic over gaat, want of je die kan vertrouwen of niet dat weet je niet, je kan nooit weten wat zo een hond heeft meegemaakt.
    Daarom blijf ik er nog steeds bij dat een gezin met een klein kind of baby geen goede plaats is voor een herplaatser, dan is het beter te kiezen voor geen hond of een pup.
     
  13. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    @ Linda: Hij is lekker breed zeg, mooi beest!
     
  14. Niet meer actief

    wat geeft mensen trouwens het recht een dier zomaar te doden omdat hij heeft gebeten..
    als een mens een ander mens slaat, word hij dan ook afgemaakt?
    Weinig respect voor de dieren, mensen voelen zich te veel verheven boven de dieren terwijl het zelf de grootste bavianen zijn ;)
     
  15. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    hij ziet er zeker leuk uit Linda, hij is prachtig! maar niet iedereen hoeft dat te vinden, je moet je altijd kunnen blijven voorstellen hoe andere mensen er naar kijken, en om daarvoor open te (blijven) staan is denk ik alleen maar goed ;)
     
  16. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier ook een hondebezitster. Onze hond word dit jaar 8, en is ook een echte goedzak. ( behalve voor asielzoekers......hoe ze dat heeft weten we niet, maar sinds hier een asielzoekerscentrum is, is ze best wel fel tegen donkere mensen :( )
    Het is echt vreselijk dat een hond een baby bijt, maar ook al is je hond nog zo lief, als de kleine van ons op de grond ligt laat ik de hond in de keuken met een traphekje ervoor, want je kunt ze gewoon niet vertrouwen.
    Mijn neefje van 3 is ook helemaal weg van onze hond, en hij kan er aardig wat mee doen, maar als het haar teveel word dan gromt ze een keer van zich af en moet hij ook ophouden, dat weet mijn neefje dus ook donders goed!
    Ik zou de hond ook niet zo gauw laten inslapen, want je weet ook niet wat het kind gedaan heeft als je er niet bij was. Je kan die hond natuurlijk dan helemaal niet meer (alleen) vertrouwen met een kind.

    @ linda, jouw hond heeft wel wat van die van mij weg! Zie album.
     
  17. Niet meer actief

    Ik kan me idd zeker wel voorstellen dat er mensen zijn die onze hond hartstikke eng vinden hoor. Heb een hele goede vriendin die echt doodsbang voor hem is en daar hou ik ook altijd wel rekening mee. Kan het me voorstellen hoor, zeker als je al geen hondenliefhebber bent.
     
  18. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik respecteer ieders mening over bang zijn over een dier. Je hebt mensen die bang zijn van een hond, sommigen zijn bang van een kat. Ik ben bang van slangen, mijn vriend van spinnen.

    Niemand kan uitleggen waarom je bang bent voor een bepaald dier, dat is gewoon zo.

    Ik was vroeger ook niet zo'n hondenfan, had er ook schrik van. Als ik zie dat een hond goed naar zijn baasje luistert, heb ik er meteen meer vertrouwen in.

    Het is gewoon dat onderscheid van agressief/niet agressief dat mij zo kan opwinden.
     
  19. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Als een hond zonder reden tot 2x toe een kind bijt, zoals ik had beschreven in mijn post dan vind ik het niet meer als normaal dat ze zo'n hond laten inslapen. Ik heb zeker 3maanden sonde voeding gehad en 3 herstel operatie's aan mijn gezicht, gelukkig is het nu bijna niet zichtbaar meer op een litteken onder mijn kin en een stukje lip dat ik mis na.
    Maar geloof me het had veel erger gekund. En ik zou graag jou reactie zijn als jou kindje voor het leven getekend is.
    Als er dan nog geen week later hetzelfde nog eens gebeurt, tja aan wie ligt het dan...... de hond of het kind?

    Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen schrik voor honden en vind het geweldige beesten. Ja ik prijs me gelukkig dat het verleden me geen angsthaas heeft gemaakt. Maar als een dier gewoon weg niet te vertrouwen is mag hij ook niet herplaatst worden, want ook al heb je geen kinderen.... ik zie weinig straten in nederland waar geen kinderen wonen, ontkomen doe je er dus niet aan.
     
  20. Niet meer actief

    Ik zeg ook heel eerlijk dat als onze hond één keer een kind bijt, hij er uitvliegt... Het ligt natuurlijk heel erg aan de situatie, want soms lokken kinderen het ook heel erg uit (zoals treiteren, vingers in de ogen steken), maar als hij zonder reden ineens zou bijten... dan vliegt hij eruit...

    Maar ik vind het alleen heel jammer dat vooral staffs en pittbulls vaak zo slecht in het nieuws komen...
     

Deel Deze Pagina