Spaarrekening voor kids: zie door de bomen het bos niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door iMama, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb even advies nodig. Ik wil voor de mannetjes een spaarrekening openen. Belangrijkste voorwaarde aan de rekening is dat er van minimaal 2 tegenrekeningen geld naar overgemaakt kan worden. Oma wil nl. ook geld kunnen storten met verjaardag, Sint, Kerst en 'elke andere poep en scheet' ;) die gevierd wordt.

Oma is niet zo van de cadeautjes kopen. Ze vindt het veel te moeilijk om wat uit te kiezen. Oma zelf een spaarrekening laten openen voor d'r kleinkinderen is al helemaal teveel gevraagd, dus da's geen optie.

Nou zat ik te denken aan een bank met een kantoor (zoals ING of Rabo) zodat ze ook af en toe de spaarpot daar kunnen legen.

Ik heb verder voor de oudste een internetspaarrekening lopen bij Aegon, maar als ik er nu een wil afsluiten voor de jongste wordt er weer moeilijk gedaan over identificatie wat dan weer met een door de gemeente gewaarmerkte kopie van zijn pasport zou moeten. Maar dat kost me nog eens geld op de koop toe. :( Ik wil niet eerst geld uit moeten geven om een spaarrekening te kunnen openen dus ik wil het liefst een andere rekening.

Oja, het hoeft geen speciale kinderspaarrekening met welkomstcadeautjes te zijn (die dan weer ten koste gaan van de rente ;)).

Wie kan helpen, want er zijn zoveel rekeningen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou je aanraden om wel een kindrspaarrekening te openen omdat je er daar meerdere van kunt openen omdat die op naam van de kinderen komen. Als je kiest voor een andere spaarrekening zal die waarschijnlijk op jouw naam komen en veel banken hebben een policy dat je maar 1 soort rekening per contractant mag hebben.

Voor alle spaarrekeningen (voor zover ik weet) voor kinderen geldt dat iedereen daar geld naar over mag maken. Ik heb Rabo en ABN Amro en daar mogen opa's, oma's, ooms, tantes en iedereen op storten. Totdat de kinderen 18 zijn mogen alleen de ouders (of wettelijke voogden) er geld af halen. Ze komen dus ook bij jou op je belastingaangifte in Box 3!

Rente tecnisch maakt het niet veel uit, het is allemaal ruk tegenwoordig (sorry voor de taal). Rabo vind ik iets beter, ABN heeft bonusrentes elke 5 jaar. Het nadeel hierbij staat in de kleine lettertjes, namelijk dat die bonusrente alleen wordt uitgekeerd over de groei van het vermogen in de peirode waar de bonusrente voor geldt, dus dat weegt niet op tegen hun lagere rentetarief.

Hoop dat dit een beetje helpt!

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ingewikkeld he?
    Ik ben niet zo erg op de hoogte hoor, maar het lijkt me handig om eerst een type spaarrekening uit te zoeken, dus een gewone of een kindspaarrekening. Volgens mij krijg je meestal iets meer rente bij de laatste, maar dan mag je niet of tegen betaling geld opnemen. Wij vonden zelf het grootste nadeel dat je kind op zijn/haar 18e het geld krijgt. Wij willen namelijk zelf bepalen wanneer en waarvoor ze het geld krijgen, daarom hebben wij een 'gewone' rekening, op onze naam.
    Kan je niet gewoon bij ing of rabo op de website kijken wat de voorwaarden zijn? Of een vergelijkingssite, dan heb je een overzicht van alle banken.

Succes!

4. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Ik wist niet dat het bij kinderspaarrekeningen wel mogelijk was om van meerdere tegenrekeningen over te maken. De oudste heeft nu geen speciale kinderrekening dus is beperkt in de tegenrekeningen.

We hebben niet genoeg spaargeld om het in box 3 op te hoeven geven, dus daar zullen we geen last van hebben.

ABN wordt het iig zeker niet, daar heb ik in het verleden een rekening bij gehad en de service vind ik echt ver beneden peil.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wij hebben voor ieder kind een spaarrekening, hier storten we de spaarpotten op, maar ook als de kids geld krijgen of zo.

We hebben een andere rekening waar de kinderen niet aan kunnen komen, dus gewoon op onze naam voor de studie.
    gr brenda

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben 3 regenboogrekeningen bij de Rabobank en daarnaast hebben de kindjes nog een spaarrekening bij Argenta. Nadeel (voor jou dan) van die laatste is alleen dat ze geen kantoor hebben om geld te storten, maar de rente is wat hoger.

7. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    de regenboogrekening bij de Rabo is voor kinderen tot 16 jaar en er kan van elke tegenrekening op gestort worden.
    De enige voorwaarde is dat de ouders bankieren bij de rabo anders kan je er geen geld vanaf halen.
    Anders een topkid rek dan hoef je niet speciaal als ouder klant te zijn bij de rabo. ook op deze rek kan je zo geld op over maken en via de stort machine is ook mogelijk op beide rekeningen.
    Om te storten hoef je ook geen rabo klant te zijn om de machine te activeren kan je elke pinpas gebruiken en dan het rekening nummer van het kind intoetsen en dat is allemaal gratis

Deel Deze Pagina