Joh, waarom ga je überhaupt nog naar die lui?! En bij de 1e hap had ik alweer in de auto naar huis gezeten. Rothond. Zou ik m'n kind niet bij willen hebben in huis..
de goede manier om een hond te corrigeren is hem in zijn nek te pakken en hem op de rug te leggen, zo corrigeert zijn moeder ook, en de hond begrijpt dus dat hij dan iets gedaan heeft wat ie niet mag......maar alleen kunnen jullie niks beginnen, zijn baas moet dat bovenal toepassen..... dus niet meer zo heen gaan, alleen als zij zich aan de afspraak houden..... want dit is een situatie die een keer uit de hand loopt.... dan bijt hij eens een keer flink en dat wil je echt niet..... je schoonvader ziet de ernst van de situatie duidelijk niet, dus moeten jullie je eigen plan daarin trekken.....het is jammer en zielig voor dat hondje dat ie zo verpest word.....
schat om de vrede te bewaren we zijn al van 1 keer in de week naar 1 keer in de maand gegaan. al met al heeft vriendlief gister gebeld dat de hond in de bench gaat als wij komen en dat we anders niet komen. iemand maakte een opmerken dat ze dan maar hier heen moeten komen dat doen ze niet alleen op de verjaardag van zoonlief en nu dan waarschijnlijk de verjaardag van dochterlief mits ze dan niet op vakantie zijn
Nou idd.. De eerste hond die aan mijn kind komt kan een trap verwachten.. Je s.vader moet er echt mee aan de slag, want dit gaat een keer helemaal verkeerd.. Voor hetzelfde geldt bijt het beestje één van je kinderen flink en dan zit je er maar mooi mee..
Welke vrede Amfy? Ik lees alleen maar strijd. De manier waarop je nu dingen aanpakt bereik je het tegenovergestelde mee van wat je eigenlijk zou willen. Ik zou echt eens van tactiek veranderen... ja sorry, niet rottig bedoeld verder ofzo, maar je kind 'laten' bijten door de hond van je sv omdat die niet voor rede vatbaar is, vind ik weinig met vrede te maken hebben.
laat ik het ander zeggen om mijn kinderen hun opa en oma niet af te pakken ik ga echt puur voor de kids mee. ik snap ook niet hoe het kan met die hond hoor onze hond is echt zo lief ja lomp is hij wel maar verder is het een schat. ja hij is kei irritant als hij even in de bench moet als er visite is want daar wil hij bijzijn maar verder helemaal niets
Ik denk dat de hond er weinig aan kan doen...hij weet niet beter en is door toedoen van jou schoonouders gewoon de baas in huis,en weet dus niet waar zijn plek is!
Het heeft niets met het karakter van het dier te maken, maar met de opvoeding. Daarom is jouw hond lief en zn broer niet. Het is de taak van je so om de hond op te voeden, dit hebben ze niet gedaan, dus vind ik het niet meer dan logisch dat jij ingrijpt. Misschien niet op de juiste manier, maar daar zou ik op dat moment ook niet over nadenken denk ik. Ik zou ook als eis stellen dat de hond apart moet als jullie komen. En anders niet, dan maar geen lieve vrede hoor. De veiligheid van je kinderen gaat boven alles.
Ja, dat doen ze bij het wisselen, maar Amfy schrijft dat de hond 8 maanden was toen hij/zij voor het eerst beet... inmiddels is het mormel al zes jaar oud En dan hoef je in mijn ogen echt niet meer te bijten omdat je last hebt van je tandjes.
dat van 6 jaar heb ik gemist.... maar met de leeftijd van 8 maanden, dan gaan ze ook puberen, en dan moet je dat bijtgedrag dus goed aanpakken, onze hon heeft ook een keer lelijk gebeten toe die zo oud was ( is nu 1 jaar) maar heb hem meteen op zijn rug gelegt en getoond dat ik de baas ben en hij heeft het niet weer gedaan...iris had zijn botje afgepakt, wat ze ook niet mag doen, want dat is bekent dat honden dat niet pikken van kinderen.....als die hond al 6 is dan zit het er al flink ingebakken en zul je met een desragsdeskundige aan de slag moeten, maaer denk niet dat schoonpapa dat wil..... dus dan moet je je eigen grenzen duidelijk aangeven en zorgen dat het voor jou en je kind niet echt uit de hand loopt.... das het enige wat je kan.....zat even met iemand anders van het forum in de war... die nog niet zo lang een pup heeft (Rono of zo??) dacht dat het daar een broertje of zusje van was.....
Wat hebben de kids aan zulke opa en oma? Niet lullig bedoeld ,maar ik lees zo veel topics over je schoonouders en volgens mij zijn dat verre van fijne mensen. Ik zou niet alleen mijzelf ,maar ook zeker mijn kinderen willen beschermen tegen zulke mensen. Voor mij was het al lang en breed exit geweest (nogmaals niet verkeerd bedoeld,maar kom op denk aan jezelf en je gezinnetje nu )
nou ik vind dat ook raar als ik naar onze ouders kijk, die zouden absoluut niet willen dat de kleinkinderen gebeten zouden worden en zouden dan actie ondernemen..... dat vind ik ook erg typisch amfy..... ik snap dat jij wilt dat je kinderen een opa en oma hebben, maar ik denk dat je ook heel goed een grens mag trekken wat je wel en niet toelaat.....kom maar voor je gezinnetje op!
dat dat beest nog ademhaalt! als het mijn hondje was geweest, had ik haar in laten slapen! sorry hoor maar wil je echt het risico lopen dat zon beest een keer flink door bijt?? met alle gevolgen?? ik geef je groot gelijk dat je het beest een rotschop hebt gegeven! en geef je schoonvader er dan ook meteen een! als honden bijten, ligt dat aan de opvoeding! (en natuurlijk zijn er rassen die sneller zullen bijten dan andere rassen maar ALS ze bijten, ligt dat aan opvoeding)
Heel bekend. Mijn ouders hebben een jack russell uit hetzelfde nest als wij hebben. Die van ons een schat van een beest, maar die van mijn ouders heel jaloers. Mijn pa is gewoon ZIJN baasje. De hond heeft ons allen, behalve mijn pa, al een keer gehapt. Ik heb 'm zodra hij mij gebeten had gelijk op zijn zij gelegd en hem in zijn nek vast met mijn hand. De hond kijkt bij mij nu wel uit en heeft het niet weer geflikt. Als ik daar ben en de hond gaat bij mijn pa achter zijn rug op de stoel zitten, dan zorg ik dat hij er gelijk weer af gehaald wordt, omdat hij anders hoger in rang zit ten opzichte van de kids. Mijn pa is in alle opzichten gewoon het slaafje van hun hond. (bijv. de hond bepaald wanneer hij op schoot wil en waar zoals achter mijn pa of in de nek. ) Hij geeft hierbij dus een ranghoger status af aan de hond. Het ligt echt puur aan de opvoeding van de baasjes. De hond bij je sv is daar gewoon de baas. Wordt te weinig correct gecorrigeerd, waardoor hij vindt dat HIJ de boel moet regelen. En als sv daar zo soepeltjes mee omgaat zal de hond nooit normaal doen. Waarschijnlijk lijkt de hond vals, maar is het gewoon geconditioneerd gedrag, omdat hij niet in zijn gedrag gecorrigeerd wordt en hij dit als normaal beschouwd. Hij weet niet anders. Ik denk dat hij sv gewoon claimt en sv ziet daar niks verkeerds in. Dit is namelijk het geval bij mijn ouders.