hond blaft als deurbel gaat

Discussie in 'De lounge' gestart door amber23, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn hond blaft 1 x als de bel gaat maar dat doet hij pas sinds ik zwanger ben daarvoor deed hij dat niet.

Toen liet ik hem vaak meelopen naar de voordeur en nu laat ik hem in de huiskamer en dan piept hij wel als het te lang duurt,Ik kreeg van een hondendeskundige te horen dat dat komt omdat hij me wilt beschermen nu ik zwanger ben en hij niet kan zien wie er voor de deur staat.Gaat nu dus veel beter want nu doe ik zodra de visite in de gang staan de huiskamerdeur open en dan ziet hij wie het zijn. Ik vind het niet heel storend dat hij 1 x blaft maar kan me voorstellen als ze blijven blaffen en grommen dat dit vervelend is,Daarom denk ik dus ook dat het echt komt omdat ze niets kunnen zien.

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    .

Die van ons is dat ook meer gaan doen toen ik zwanger was.
    Mede daarom ook dat ik het een deel accepteer. het zit in zijn natuur om te beschermen. Hij weet nu dat hij moet blijven zitten, maar het liefst doet hij de deur open:D

3. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor de reacties en tips. We gaan zondag even met hem aan de slag. Dat iemand op de bel drukt en de ander hem corrigeert. Een aantal zeiden wees blij dat hij jullie bewaakt en daar zijn we ook blij mee. Alleen als de deurbel gaat staat hij voor de gang deur te blaffen en gek te doen. Dat is ook onze huiskamer deur en de enige manier om in de gang te komen. Dus ik moet hem wel op tillen om er langs te kunnen. En om het bezoek ook niet tijden voor de deur te laten staan doe ik hem even in de bench.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo... moet zeggen dat ik dat niet zo leuk vind klinken.

Hier ook een jr gehad. En ze deed hetzelfde als jouw hondje (en ja ik werd er wel eens stapel van). Ze is heel plots overleden toen ze 12 was. Maar ik zou er alles voor geven om haar nog even bij me te hebben. Met blaf en al.

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb ook een hond die extreem blaft als de bel gaat. Maar bij haar is het ook een groot gedeelte angst. Als er een bekende binnen komt is het gelijk over, maar bij een onbekende blijft ze tekeer gaan. Tegenwoordig doe ik haar maar gelijk in de bench, dan stopt ze snel.

Ik heb trouwens ook een JR gehad, maar die blafte niet zo erg als mijn huidige hond. En hij was ook prima te corrigeren, pff ik mis die hond nog iedere dag...

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Onze hond wordt ook helemaal wild als de deurbel gaat en hij sprint dan tegen het bezoek op. Dit kan echt niet! Wat hier tegenwoordig goed helpt is hem in z'n mand sturen en als hij daar blijft zitten heel goed belonen. Je moet hem consequent in de mand sturen en pas de deur open doen als hij daar in zit. Soms moet de visite dus even wachten voor de deur opengaat.

Ik had het niet verwacht, maar het gaat hier een stuk beter dan eerder.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Wij hebben hier een mechelaar en die begint al zachtjes te grommen als er iemand richting onze deur komt. Nekharen gaan ook omhoog, ze blijft wel op haar plaats liggen, ze kan vanaf haar plaats de deur zien. En af en toe geeft ze een blaf als de bel daadwerkelijk gaat. Krijg het er toch niet uit, zit gewoon in haar karakter!! En stoor me er ook niet echt aan!!

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja dat kan zijn......maar jij kent mijn JR niet
    ik vecht al 13 jaar lang tegen haar stront eigenwijsheid met therapeuten en alles erop en eraan......
    het is ook niet een kefje wat ze doet ,maar gaat kompleet gestoord uit haar dak zodra de bel gaat......
    en als ik haar corrigeer , al zou ik haar alleen tegenhouden met mijn voet dan hapt ze zo in je enkel

nou sorry, maar dan ben je het na 13 jaar wel eens beu.....
    ik zeg niet dat ze nu ter plekke moet neer vallen
    maar ik zeg wel dat wij het uitzingen met haar (ik bedoel, ik doe haar tenminste niet naar een asiel zoals 100.000 andere wel zouden doen) en ik na haar nooit meer van mijn leven aan een JR begin

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.451
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jammerrrrr!!

Had ff gehoopt dat ik hier DE tip zou lezen.

Ook ik heb een JR. Super leuk beestje, althans.. Als ik eerlijk ben behoor ik te zeggen: vond ik...:)

Het was echt een geweldig leuk beestje maar de laatste tijd...

Echt, er hoeft maar iemand tegenover mn huis over straat (dus niet eens op mijn oprit) te lopen en de hond blaft alsof haar leven er van af hangt. En als iemand aanbelt, nou dan is het helemaal 'feest'. Maar of het nou echt waaks gedrag is?? Ik betwijfel het. Schijnt zo te zijn dat als wij niet thuis zijn, ze niet blaft als iemand over straat loopt. Zelfs niet eens als er hier aangebeld word!! Om eerlijk te zijn wordt ik echt gek van mijn hondje. Ooit was ik zo verliefd op haar, maar ik baal echt onwijs van het gedrag. Hiernaast is het verharen weer erger dan ooit...
    Ik wil niet zo negatief over mijn hondje denken, ze was altijd mijn alles maar ik begin steeds minder plezier in het om mij heen hebben van mijn hondje te hebben. Laatst heeft een vriendin ff anderhalf uur op mn meisje gelet. Hond schijnt tegenover mn vriendin te hebben gezeten, strak aankijkend met de oren naar strak naar achteren. Lipje iets omhoog.
    En als mn hond blaft en ik corrigeer haar, dan gromt ze naar mij...
    Bizar!!

Zou niet weten wat we nog kunnen gaan proberen. Wachten met open doen bijv. heeft geen zin. Tenzij we onze visite 3 uur lang op de stoep laten staan.

Elke blaf begint me meer en meer tegen te staan.

Ik was echt anit blafband, maar begin er nu toch serieus over na te denken.

Dusss als iemand van jullie echt DE tip kan geven.... :)

Deel Deze Pagina