Spruw bij volwassene!

Discussie in 'De lounge' gestart door prrrsam, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik voel me eventjes ontzettend zielig :(.. (Bah, eww en vies; stel ik niet op prijs :()

Ik heb een bacteriële infectie down there, die er tevens ook voor gezorgd heeft dat één van mijn eileiders ontstoken is, daar slik ik nu een behoorlijke antibiotica voor. Die hebben er weer voor gezorgd dat ik nu ook een schimmelinfectie heb daar, maar nu heb ik het volgens mij ook in m'n mond.. :(:( Het ziet er, in niet zo erge mate overigens, net zo uit als op de foto's. Nu heb ik één tablet gekregen, die ervoor moet zorgen dat die vaginale schimmelinfectie over gaat. Nu heb ik met m'n domme hoofd dat doosje (met bijsluiter) weggegooid. Zorgt dat medicijnen ook ervoor dat die spruw in mijn mond over gaat?..

Ik ga sowieso even langs de HA morgen, maar wou het even weten..

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nee voor je mond moet je weer iets anders hebben dacht ik, he bah meid, veel beterschap, echt niet leuk! :(

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vervelend zeg

Maar komt zo veel voor bij vrouwen. Soms ben je gevoeliger dan anders.

Ik ken mensen die het bij de tenen krijgen of op het hoofd. En natuurlijk de bekende vaginale.

Beterschap hoor.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb geen idee, maar sterkte en beterschap!

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Moest je het tabletje oraal (via de mond ) innemen of vaginaal?
    Als je het oraal in moest nemen kan het heel goed zijn dat het ook tegen de spruw werkt omdat het dan door je hele lichaam gaat. Denk dat je er toch ook nog een gel bij nodig hebt dus zou zowieso naar de huisarts gaan.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb het down there gehad, en daar kreeg ik ook die pil voor. Als het goed is, roeit die de schimmel helemaal uit, dus ook in je mond. Dan bedoel ik dus de pil die je moet slikken, dat was zo'n blauwe capsule geloof ik.

Daarbij kan ik je toch aanraden om je HA te informeren dat het ook in je mond zit. Ik had het destijds 'down there' meer aan de buitenkant (bij de schaamlippen) dan vanbinnen, en die pil was daar niet zo effectief voor. Ik had veel meer aan een schimmeldodende creme. Die kan je niet in je mond doen, maar je kan wel een gel krijgen die je voor kindjes ook kunt krijgen bij spruw denk ik.

Gewoon uitproberen...

Enneh, de meeste bijsluiters staan online hoor! Even googelen, kan je meteen zien of die pil daar voor geschikt is ;)

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn vader (en ikzelf) heeft daar ook vaak last van.
    Hij gebruikt Daktarin Orale Gel.

Beterschap!

8. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Het kan zijn dat je door ab ook je goede bacterien lam legt. Daardoor kunnen de slechte beter groeien en idd dat kna spruw veroorzaken in je mond. Even naar de ha, die zal waarschijnlijk nistantine voorschrijven.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Is dat dan ook besmettelijk?
    Als je zou tongzoenen met je man kan die het dan ook krijgen?

10. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    @Waardevol; Geen idee, maar goed, echt aantrekkelijk voel ik me nu toch niet om uberhaupt aan tongzoenen te denken :).

Ik ben even langs de huisarts geweest, die ene pil (zo'n blauwe, idd) helpt nu niet. Want, alle bacterieën zijn nu dood en ik heb heel vaak schimmelinfecties. Alleen nog nooit in m'n mond gehad. Ik krijg nu Daktarin-3 en zo'n soort van gel voor in m'n mond.. De pijn is nu wel te doen, ik heb met Paradontax gepoetst steeds en met zout gespoeld. Alleen die ranzige smaak is er nog steeds, nog even wachten tot ik dat receptje op kan halen.

Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina