Aangezien het zo in het nieuws is, was ik wel benieuwd hoe het hier zit. Whatsapp is overgenomen door Facebook en nu zijn er geluiden dat veel mensen er geen gebruik meer van willen maken en op zoek gaan naar een andere app om berichten te sturen via de internet verbinding. Wat doen jullie?
Ik heb inderdaad Telegram al gedownload. Het punt bij FB is dat ze alles kunnen checken en online kunnen verkopen. Dus stel jij hebt een foto van je kind op fb dan kunnen ze dit aan bedrijven verkopen. Aangezien voor mij WA prive is ga ik weg
Ik heb telegram geïnstalleerd. Hou whatsapp nog wel even ernaast voor wie het (nog) niet heeft, maar stuur geen vertrouwelijk iets meer er overheen
Ik blijf whatsapp gewoon gebruiken hoor. Heb wel ook Telegram maar dat is meer omdat ik nieuwsgierig was
Als ze willen konden ze dat bij whats app ook prima. Alles is na te gaan en te verkopen etc. Whats app stuur je tenslotte ook via een internetverbinding. Facebook neemt echt niet whats app over voor 19 miljard om vervolgens de privicy te veranderen. Dan kunnen ze zelf ook wel nagaan dat iedereen weggaat en voor hun dus een flinke waardedaling van de aandelen etc en poef weg 19 miljard. Ik maak me er dus niet zo druk om. En telegram schijnt ook niet zo veilig te zijn las ik.
Telegram moet ook niet betrouwbaar zijn hoorde ik. ik blijf bij whatsapp. Vertrouwelijke dingen zeg ik niet via whatsapp
Ik hoorde gisteren op het nieuws of op radar (weet niet meer welke) dt telegram eigenlijk net zoveel informatie van je vraagt/kan vinden als Facebook. Alleen Telegram is Russisch en minder bekend. Tot nu toe blijf ik nog gewoon bij Whatsapp en dan zie ik wel hoe het gaat. Kan het altijd nog verwijderen als ik merk dat het wel negatieve gevolgen heeft.
Dat dus. Voor hetzelfde geld koopt Facebook over een jaar Telegram ook op en dan? Stap je dan weer over? Kun je bezig blijven. Whatsapp bevalt me prima en al mijn vrienden gebruiken het ook. Zie geen enkele reden om over te stappen. Spookverhalen houd je altijd.
Precies. En telegram is van 1 Russische persoon. Nu vind ik rusland altijd een beetje een tricky land. Sorry misschien een vooroordeel maar heb altijd het gevoel alsof het een soort dictatuur is die net zo goed alles van je weet. Ze maken gebruik van een eigen privacy protocol wat heel makkelijk te hacken is. Telegram lijkt opeens hét alternatief voor WhatsApp. Is de app echt veiliger? - nrc.nl
Volgens mij was wa voordat het was overgenomen niet veel anders dan het nu is. Voor de overname konden ze ook prima je gegeven gebruiken en door verkopen. Het is en blijft een Internet app/verbinding. En ik vraag me af wie allemaal de voorwaarden lezen bij alle updates wat de app nu weer allemaal kan en mag. Belangrijke dingen zoals bank gegevens en zeer vertrouwelijke informatie moet je gewoon van het Internet laten. Welk medium het ook is.
Ik ga principieel niet mijn whatsapp opheffen. Waarom? Omdat ik door de omgeving min of meer gepusht werd een smartphone te nemen. Als ik iemand sms'te, wat ik al niet vaak deed, dan kreeg ik vaak geen reactie ('geen beltegoed', 'als je whatsapp had... dat is tenminste grátis!'). Iedereen had het altijd maar over whatsapp en dat ik dat moest nemen omdat het gratis was. Nu heb ik whatsapp, dus ga het niet weer veranderen omdat iemand vindt dat ik dat telegram moet nemen. Misschien wordt over een tijdje dat telegram ook wel weer door iets of iemand overgenomen waardoor ik weer iets anders zou moeten nemen om berichtjes te sturen en dan blijf je maar bezig. Ik deel geen vertrouwelijke dingen en al helemaal geen foto's dus al konden ze m'n gegevens inzien dan weet ik niet wat het probleem daarvan is. Denk dat 'ze' sowieso wel toegang hebben tot mijn telefoon, uiteindelijk kunnen gesprekken ook worden afgeluisterd.
Als ik whats app gebruik dan is dat voor dagelijkse dingetjes. Hoe laat moet ik werken? Hoe laat ben ik bij mijn moeder/zusje/vriendin? Hoe laat ben ik thuis? Wat eten we vanavond? Ik blijf whats app dus gewoon gebruiken, wat kan mij het schelen als het uitlekt wat ik vanavond ga eten?
Ik blijf. Ik doe toch niks bijzonders erop. En ach we kunnen ons hier nu allemaal druk om maken maar ja we worden ook wel eens afgeluisterd en weet ik het wat allemaal.
Ik heb geen geheimen dus ze verkopen maar een eind weg. Ik blijf bij whatsapp.. Foto's door verkopen kunnen ze toch wel..
ik gebruik nog liever whatsapp dan iets wat van Rusland komt. Ik weet niet maar dat is echt 1 van de weinige landen waar ik het totaal niet vertrouw. Overigens alles maar dan echt alles wordt opgeslagen. Bellen, smsen, wat je op internet doet etc... Waarom nu ineens door zoveel een ophef over fb en whatsapp? Dan heb ik het niet over hier maar echt op fb zoveel mensen die zich daarom druk maken. ik maak mij lieve druk om belangrijkere zaken dan dit
Ik blijf bij Whatsapp, het is natuurlijk gewoon allemaal één pot nat, ben ervan overtuigd dat je gegevens nergens veilig zijn dus waarom er nu zo hysterisch over gedaan wordt is mij een raadsel.
Misschien een hele domme vraag, maar jullie hebben het over foto's verkopen.. Wat moeten ze volgens jullie dan doen met die foto's? Als ik een foto maak van mijn mislukte cake en die op whatsapp verzend, krijg ik dan een paar dagen later een reclame folder van dr.oetker in de brievenbus ofzo?