Hond Doet niks meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Wat een vreselijk verhaal. Dit is toch je grootste nachtmerrie! Ongelooflijk hoe vertrouwen in de mensen om je heen soms beschaamd word. Met grote gevolgen. Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen met dit verlies. Echt verschrikkelijk!

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Och arme meid. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Het verlies van een dierbare huisdier is vreselijk en helemaal op deze manier.

:(

Arm beestje, niemand verdient een pijnlijke dood.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Toen ik het gister las dacht ik meteen aan Symptomen van oververhitting of een warmte shock. Heb een konijn gehad die zich op had gesloten in felle zo'n doordat hij klep had dicht laten vallen van hok. ( weet nu nog niet hoe) Hij was er het zelfde aan toe als jou hond. Belde toen de dierenarts en omdat beestje al zover was en in coma stand kon ik gewoon afwachten en indd 1 uur later was hij dood. Ook slap,ogen wijd open, reageerde nergens op, braken en piepte. De dierenarts vertelde mijn dat ze in deze toestand eigenlijk al hersendood zijn en geen pijn meer hebben. Misschien een geruststelling dat hij laatste uren eigenlijk er al niet meer was.
    . Jou hond heeft dus erg lang in de felle zo'n gelegen zonder dat er op gereageerd. Eerste symthomen zijn al braken, heel warm en hijgende mond . Een dierenarts moet dit meteen erkennen. Hitte van afgelopen dagen en combinatie symthomen had hij zekere voor onzekere moeten nemen. Ik denk dat je maatje niet meer gered had kunnen worden omdat hij wel erg slap was en nergens op reageerde. Je vriendin zou ik aanklagen ivm dood door schuld. Dierenarts voor grove nalatigheid

4. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Wat ontzettend erg en heftig :( heel erg veel sterkte voor jullie

5. Baby3 2016

22 mrt 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vreselijk verdrietig nieuws! Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

6. mumija

mumija Niet meer actief

Ik heb vandaag veel aan dit trieste topic en aan jou en je gezin gedacht ts.
    Want dit moet een vreselijke dag voor je zijn geweest. Nogmaals veel sterkte.

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wat erg en verschrikkelijk zeg zon vriendin en dierenarts.
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje!!

8. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk zeg. Ik heb niets meer toe te voegen aan de voorgaande reacties.
    Heel veel sterkte.

9. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Wat een verschrikkelijk verhaal. Gecondoleerd en veel sterkte.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dank jullie wel allemaal .. Lief .,

Ik ben er echt kapot van .. Kan de hele dag wel janken ..
    We hebben hem naar pathologie gebracht ik MOET het weten .. We zijn al gebeld en op het oog zagen ze een hele lege maag ..
    Nu gaan ze verder onderzoeken .. Vannacht echt niet geslapen ..
    Ja ik heb contact met haar gehad .. Niks gezegd dat hij zo ziek was .. Zelfs mijn moeder hielt contact met haar .. Mocht er 'wat ' zijn ..

Ik kan er gewoon niet bij met mij. Kop .. Waarom heeft ze niet ingegrepen .. Hoeveel pijn heeft hij wel niet gehad ., ik voel mij zo schuldig ., maar ik was bij hem .. Ik aaide hem .. Ik praatte tegen hem en vroeg maar ' wat is er nou jongen ' en nou wordt hij ' open ' gesneden .. Ik heb hem zelf gebracht .. Ik heb hem afgegeven .. Maar kon geen afschijt nemen ,. Maar daar heb ik nu zo'n spijt van .. Al had ik het al gedaan .. Ik was bij hem dat hij zijn laatste adem uitblies ..

Mijn kinderen huilen 😭 En begrijpen het niet .. Mama wanneer komt hij weer thuis .. Mama maakt de dokter hem weer beter ..
    Onze hond .. Onze maatje .. Onze gezinslid .. Hij wordt nu zo gemist .. Hij was een hele aanwezige hond en nu stil 😭
    En mijn vriendin heb ik nog niet gesproken en daar heb ik echt geen behoefte aan voorlopig .. De dierenarts had geen dienst vandaag .. Morgen wel .. Het is ranzijn .. Tot nu toe was mijn hond nog gewoon gezond .. Over 3 weken sectie rapport .. Dan staat er alles .. Maar tot nu toe was hij gewoon gezond alleen een hele lege maag ..
    Ik kan het gewoon niet bekropen /begrijpen dit .. En maalt mast door mijn hoofd ..

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik kan hier echt niet bij. Hoe kan die dierenarts dit nu over het hoofd zien. Hoe kan hij je naar huis sturen met een dier dat zo ziek is.
    Wat duidelijk aan een infuus had moeten liggen en dat misschien, heel misschien in leven was gebleven.

Als de gemoederen een beetje gezakt zijn zou ik persoonlijk wel kijken wat je kan doen om in elk geval juridisch het een en ander gedaan te krijgen. Vind niet dat mensen ongestraft weg kunnen komen met dit soort verwaarlozing.

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Echt noem haar geen vriendin meer meid.
    En maak er een aangifte van. Dit is gewoon nalatigheid geweest van de op dat moment verzorgster van je hond.

Het is zo pijnlijk om je maatje al te moeten verliezen. En dan al helemaal op zo'n manier. De gedachte dat hij eerst een week in de kou en regen op dat balkon heeft gelegen. En dan nu een week lang in de hitte met de deur dicht en zonder waterbak. Maakt mij al gek. Laat staan wat het met jullie doet. En erger nog wat ging er in dat beestje zijn hoofd om.😥😥

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dankje wel ..
    Ik hou ook maar in mijn hoofd dat hij op hem gewacht heeft .. Maar tegelijke tijd draait mijn maag om dat hij gewoon 12 verschrikkelijke dagen daar heeft gehad .. Dat hij pijn had en mij niks kon zeggen en ik machteloos was ..
    Ik ben er echt kapot van .. Maar ben blij dat ik naast hem stond op het moment dat hij het op gaf ...
    Maar ik ben er echt ziek van .. Ik
    Kan het gewoon niet begrijpen .. Niet te bevatten .. Onze hond ., pas 5 jaar oud .. Zo spring levend bracht ik hem .. Zo ziek kreeg ik hem terug ...

14. Logan

Logan Niet meer actief

Een hele lege maag... Arme hond, zij heeft hem daar dus gewoon de hele week laten liggen. Het is echt verwaarlozing, en die dierenarts was met mij nog niet klaar geweest.
    Ik kan het maar niet loslaten, vind het zo erg voor jullie.

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kan zo goed begrijpen dat je geen behoefte hebt die zogenaamde vriendin te bellen. Maar stuur haar in ieder geval een bericht dat ze hem vermoord heeft en ze de rekening kan verwachten van de sectie en de crematie. En laat ze dan het lef hebben een smoes te verzinnen, dan kwam er nog een aangifte bij ook! Heeft ze uberhaupt nog gevraagd hoe het met hem ging nadat je hem opgehaald hebt? Echt ik kan niet geloven dat je zo met een dier omgaat en dan al helemaal van een ander. Meid voel je echt alsjeblieft niet schuldig :( Jij kunt hier niks aan doen. Je liet hem in vertrouwen achter. Hij was bij jullie toen hij stierf en heeft jullie dus nog gevoeld en gezien.

Die dierenarts inderdaad wat Nikkie zegt melden en een klacht indienen voor nalatigheid.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Eerlijl zou denk aangifte doen van verwaarlozen mishandelen van een hulploosdier.

En had haar even de huid vol gescholden denk ik. Weet eigenlijk wel zeker.

17. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Wat vreselijk! Wat een verdriet! Sterkte met verlies..
    dat zou mn vriendin echt niet meer zijn...wat zegt ze er zelf van..herft ze hem iets raars te eten gegeven of zo

18. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    allereerst gecondoleerd en sterkte!!!

Het feit dat die zogenaamde "vriendin" niks van haar laat horen zegt ook al genoeg... ik zou hier ook een aangifte aan hangen!!!
    Als ze geen zin had om op de hond te passen, dan had ze dat eerlijk moeten zeggen, want dat kunnen vrienden toch?
    En het feit dat ze dan nog glashard gelogen heeft toen er naar de toestand van de hond werd gevraagd.
    Dit is en bewuste actie van haar geweest en dit zou ik zeker niet zomaar laten gaan.
    Hoe K*T ook!
    De dierenarts is zeker ook nalatig geweest... deze had meer moeten vertrouwen op de zorgen van jou als baas.. jij kent jouw hond het best.. hij had er op z'n minst een consult aan moeten wagen.

19. soeee

soeee Niet meer actief

Tranen rollen over m'n wangen bij het lezen van je verhaal, je verdriet. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen :( Verder kan ik mij alleen maar aansluiten bij Nikki, goed verwoord..

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou juist, hoe moeilijk ook, wél contact opnemen met die "vriendin" nu. Al is het een appje/sms'je en verder geen lang gesprek, maar als je ermee wacht denkt zij wellicht dat het niet zo "erg" voor je was. Zou het echt z.s.m doen en dan haar erop wijzen dat zij jouw hond vermoord heeft. Gewoon die woorden, niks vriendelijk doen want zij is ook niet bepaald vriendelijk geweest voor je hond. Bah wat een dierenbeul...

Deel Deze Pagina