Hond een raar puistjes/wratje/wondje

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

#1 Yukl, 6 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2010
    Ik ga morgen sowieso maar eens met de dierenarts bellen. Maar ik ben toch wel benieuwd of mensen dit misschien herkennen. Ik heb het een half jaar geleden namelijk ook al eens gevraagd, en toen werd het afgedaan als een puist (zo is het ook begonnen).

In ieder geval, onze hond had ruim een half jaar geleden een puist. Ik had eerst niet door dat het een puist was, maar de dierenarts kneep hem uit. Daarna kwam de puist weer opnieuw terug en groter en toen heeft de vrouw van mijn vader hem uitgeknepen. Vervolgens kwam ie nog groter terug en heeft de trimmer hem weggehaald. Toen bleef er een gapend gat over (van een halve cm denk ik). Daarna is er een soort van wrat/puist terug gaan groeien, maar het zag er wat vreemd uit. Het leek een soort van verharde puist ofzo. Het was wel gelig, maar dus hard. Volgens mij groeit ie ook (naar buiten, niet in de breedte) en ik heb hem vandaag weggehaald. Ik kon hem er heel makkelijk uit trekken, het deed de hond ook geen pijn, maar nu zit er dus weer een gapend gat. Net zo'n gat als er zat toen de trimmer hem weg had gehaald.

Herkent iemand dit? En weet iemand hoe ik de wond kan helpen helen? Want het zou me niets verbazen als er nu weer zo'n rare puist gaat groeien.

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Helen moet van binnenuit gebeuren. Misschien meerder keren per dag spoelen met water zodat het schoonblijft en rustig kan helen.
    Of er kan een onsteking inzitten die steeds terug komt. Dan zou een kuurtje misschien helpen.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Misschien dat het inderdaad is gaan ontsteken? Ik zal het eens schoonmaken en wellicht dat de dierenarts er morgen iets voor kan geven.

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

T is maar een gokje hoor. Misschien vind hij het ook wel beter om er wat meer bij weg te halen. Iets ruimer uitsnijden ofzo.
    Ben benieuwd.......

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou er ook even naar laten kijken en niet steeds zelf weghalen, wanneer je veel gaat rommelen aan puistjes of wratjes kan het nog weleens kwaadaardig worden.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Als niet al het materiaal van een puist weggehaald wordt (vaak blijft het kapsel zitten), komt het sneller terug.
    Bij mensen kun je zinkzalf smeren, maar bij dieren weet ik het niet zeker. Betadine/jodium mag zeker wel.
    Maar zoals al gezegd kun je beter naar de dierenarts om het wat ruimer weg te laten snijden.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh dat zou best eens kunnen! Ik vind het er namelijk ook niet heel "schoon" uitzien, alsof er inderdaad nog wat achter is gebleven.

Ah jakkes, moeten ze het misschien gaan wegsnijden? Arm beestje... Naja, zal vast een routine klusje zijn :)

Deel Deze Pagina