Lieve meiden, Ik ben sinds een half jaartje mama van een heel lief, maar erg druk meisje. Het moederschap bevalt mij super, maar soms ook erg zwaar. Vooral omdat ik sinds mijn zwangerschap in de ziektewet loop. Waarvoor? Tsja als ik dat wist. Momenteel loop ik in het ziekenhuis, omdat ik erg veel last heb van mijn buik (mijn kindje is geboren via een ks). Af en toe ga ik gewoon door de grond van de pijn, en mijn meisje kan niet al te lang op me liggen omdat het gewoon zo ontzettend pijn doet. Sinds een paar weekjes, ben ik zo snel geirriteerd, echt om de kleinste dingetjes. Het huis wat niet goed is opgeruimd, dingen die ik ben vergeten, etc etc. Nu moet ik er ook wel bij vermelden dat er de laatste 2 mnd veel is gebeurd... Mijn tante is overleden aan longkanker, en mijn ouders gaan scheiden omdat mijn mama een ander heeft. Een erge klap dus in mijn gezicht. Iedereen denkt ook altijd wel van; "Zij red het wel", "Zij heeft haar eigen leventje". En natuurlijk... dat is ook wel zo maar hallo, ik ben ook maar een mens! Ik heb ook gevoel! En ik heb gewoon het gevoel dat ik maar door ga, en door ga... en het houdt niet op. Wat moet ik nou.. ik wil niet verder 'in de put' raken. Terwijl ik op sommige momenten zo intens gelukkig ben... Im so confused..
Dat zijn wel heftige dingen zeg! Gecondoleerd met je tante. Ja en je ouders die gaan scheiden, hoe oud je zelf ook bent, dat is nooit wat je wilt horen. Ouders 'horen' bij elkaar te blijven... Ik kan me dus voorstellen dat je (een soort van?) overspannen bent. Heel cliché misschien, maar mij heeft een zelfhulpboek ooit enorm geholpen. HEt boek heet "ja maar wat als alles lukt" Ik weet niet of het voor jou ook zal helpen, want mijn problemen waren van een andere orde (onzekerheid) MAar goed, wellicht is er een ander goed boek? Sterkte en lekker je rust nemen hoor!
overspannen denk ik niet, maar eerder verdrietig en moe(herken een hoop) wil je veel sterkte wensen, en ik duim dat ze wat vinden in het zh, hebben ze al een echo gemaakt> van je buik en baarmoeder? ik heb ook heel lang last gehad van mijn keizersnee, vooral het litteken en aan 1 kant waar ze begonnen zijn met hechten zit het eigenlijk wat te strak en dat doet geregeld pijn(trekt en steekt)
Ja er is al een echo en buikfoto gemaakt. Ik moet over 2 weken terugkomen en ze overwegen ook nog een darmonderzoek.