Ik zou graag willen overstappen naar een menstruatiecup, maar welke? Ik weet dat er keuzehulpen voor zijn enzo, maar ik ben heel benieuwd met welk merk jullie tevreden waren. Alvast dank!
Dat hangt geheel af van jouw bouw en lengte en of je wel/niet vaginaal bevallen bent. Kijk eens op https://www.cutecotton.nl/cupfinder
Hier ook de Organicup sinds 1,5 jaar. Het is mijn eerste ervaring met een cup, maar hij bevalt mij in ieder geval goed.
ik ook aanraden om deze site te kijken, het hangt van je lijf etc af welke het beste bij jou past. Ik heb zelf de Meluna small en die bevalt uitstekend!
Ik heb de organic cup, grootste maat. Maar ik vind die groot en pijnlijk bij het inbrengen/uithalen. Heb nu een kleine maat van de Kruidvat meegenomen. Die ga ik volgende maand proberen.
Hier ook de organic cup sinds paar jaar. Nog steeds erg tevreden over, ik vind het een verademing geen tampons (Of maandverband) meer. Lichte menstruatie dus s morgens en s avonds legen en verder hoef ik er niet aan te denken. Voel het niet dus sporten gaat ook prima. Vond het de 1e maand wel even wennen met inbrengen. Daarna ging het prima. Heb het stokje er helemaal afgeknipt.
Ik had de organicup maar was niet 100% tevreden. Voelde hem vaak zitten of lekte wel eens. Nu de Beppycup, deze is zeer flexibel en heeft een anti lek flapje waardoor ik de cup en niet voel zitten en hij heeft nog nooit gelekt. Daarnaast krijg de bij de aanschaf er 2, zodat je een nieuwe in kan brengen en de andere dan goed schoon kan maken. En maar 1 maat omdat hij zo flexibel is past hij bij iedereen
OrganiCup maat A. Die had ik ongeveer een jaar voor mijn bevalling en nu nog steeds, bevalt mij erg goed en past dus nog.