Hond eet poep uit broek van kind...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

nee hij is gewoon hond...

google maar eens... :D

honden hebben wat andere gewoonten dan mensen... tenminste ik snuffel niet aan iemand achterste als ik deze tegen kom.... :D...

ennuhhh alleen hondenvoer is niet altijd voldoende... (hetzelfde als bij mensen...)...

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    ieuww, gelukkig doet onze hond dat niet, die drinkt alleen zijn eigen pies. Maar kan me voorstellen dat je er bijna van over je nek gaat.

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    dit doet me denken aan het topic "mijn hond doet reetje vegen"
    stikte ik ook bijna

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoe vies het ook voor ons eruit ziet, voor een hond is dit natuurlijk gedrag. Als hij pups heeft en 1 van die pups gaat poepen of plassen, dan eet de hond dit op! Dat is nou eenmaal de natuur.

Dat je hond dit bij jouw kind doet is dus eigenlijk een goed teken. Ze ziet jouw kind als een deel van haar roedel en verzorgt het. Dat je boos wordt op je hond is dus eigenlijk onterecht. Ze volgt alleen maar haar instinct.

5. Seth

Seth Niet meer actief

idd...

had het topic trouwens ranziger gevonden als het andersom was geweest...
    "kind eet poep hond"... :p

gewoon zorgen dat het niet meer kan gebeuren... is het probleem opgelost....
    ok... het beeld zal wel op je netvlies gebrand staan.. :D...

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Dit heb ik snel even via google gevonden. Mensen die hier roepen: " het is normaal" zijn misschien niet helemaal op de hoogte van het feit dat het zeer onhygienisch is en soms zelfs gevaarlijk!!

Ik snap wel je reactie Minny maar je hond heeft zeker geen steekje los!

Misschien heb je hier wat aan?

Poep eten door de volwassen hond
    • Veel honden worden één- of tweemaal daags gevoerd. Het zou kunnen zijn dat die frequentie voor enkele honden onvoldoende is en ze daarom op zoek gaat naar... bijvoorbeeld drollen.
    • Soms ervaren honden brokken als saai en dan kunt u eens proberen gekookte groenten toe te voegen.
    • Soms helpt het om van dit vervelende gedrag af te komen door een hond die normaal eenmaal daags te eten krijgt nu eens vaker per dag gaan voeren.
    • Ook een geheel ander voer verstrekken wil wel eens verbetering geven of het poep eten zelfs helemaal verleden tijd doen zijn.
    • Er wordt wel eens vermoed dat het geven van hypo-allergene voeding (bij de dierenarts verkrijgbaar) het eten van poep, maar ook het eten van allerlei andere 'vreemde' dingen (zoals balletjes, stenen, sokken, etc.) voorkomt.
    • Sommige honden vervelen zich en gaan bij gebrek aan spanning dan maar poep eten.
    • En natuurlijk zijn er ook honden die poep gewoon lekker vinden.

• Wat kunt u hieraan doen?
    Helaas kunt u zelf ook de oorzaak zijn van het poep eten door uw hond. Wanneer u hem er namelijk voor straft krijgt uw hond hiermee aandacht en weet nu hoe hij dat de volgende keer weer moet krijgen.
    Wat moet u dan wel doen wanneer hij ontlasting eet?
    • Negeren. Helemaal geen contact met uw hond maken. Niet tegen praten, niet uitlaten, niets. Zet hem eventueel in zijn bench en laat hem daar een paar uur zitten.
    • Aandacht verleggen. Als u er bij bent dat uw hond poep eet, leidt hem dan af door weg te rennen, door een bal, stok, frisbee of een ander speeltje weg te gooien. In ieder geval iets wat zijn aandacht trekt en wat opeens belangrijker wordt dan die drol.
    • Belonen. Als het goed gaat beloon hem dan met wat lekkers.

7. Seth

Seth Niet meer actief

uhhh we zeggen toch niet dat het normaal is..... in de trent van... laat het wcpapier en de doekjes maar zitten.... en "gebruik" de hond... ;)

:D

8. Seth

Seth Niet meer actief

als wat goed gaat??? :D

9. VioletRose

Ja, nee want dat dat bedoelde ik...;)

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    de hond die ik had toen mijn zonen baby waren deed dat de hele tijd... zogauw hij een poepluier te pakken had.. ging die ermee vandoor en vond ik de luier schoongelikt ergens terug..

11. Seth

Seth Niet meer actief

oei.... heel gevaarlijk voor de hond... de vulling van de luier....

12. VioletRose

In dit geval gaat het denk ik over uitlaten. Dus wanneer hij geen drollen heeft gegeten!!

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0

de enige vulling die die uit de luier vrat.. was de poep.. rest bleef die vanaf.. maar was een erg vervelende gewoonte van hem... vooral als die daarna aanhankelijk kwam doen met die strontlucht uit zijn strotje :)
    ach ja, je leerde vooral de luiers goed op te ruimen.. even neerleggen zo van.. die gooi ik dadelijk wel weg was geen optie

14. Seth

Seth Niet meer actief

hahahaha.... nee las het in het kader van het topic... en krijg je opeens hele andere oplossingen...:cool:

negeren.. lijkt me in dit geval dan trouwens ook geen goeie....

voorkomen.. is gewoon het beste.... :)

15. Seth

Seth Niet meer actief

zou ome willem ook eigenlijk een hond geweest zijn? :D

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Oww... ik raak een beetje onpasselijk van dit topic! :)

Onze hond eet alleen maar paardepoep... schijnt een delicatesse voor 'm te zijn dus als we met 'm wandelen moeten we zorgen dat we geen paardedrollen tegenkomen want dan hebben we houden en keren. Voor de rest is ie gelukkig niet zo poep-eterig, gaat zelfs op de loop voor z'n eigen scheten! ;)

Ik kan me voorstellen dat je er niet heel blij van bent geworden, hopen maar dat ie 't niet weer doet!

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ooooh heel herkenbaar! Hier een hond die poep opeet buiten op straat, maar das niet alles, ze vreet werkelijkwaar alles wat maar te vreten is.. Soms heel irritant, want ze trekt er niet minder door.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    oh gatver.. ik wist helemaal niet dat dat ´normaal´ was voor een hond. Wat ben ik blij dat mijn hond dat niet doet, dan stinkt ie zeker uit zn waffel :$

Ik vind het al vies als ie van loopse vrouwtjes die plas ofzo op gaat likken..bah!

19. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ja of jij.. als je zo over je hond denkt en je hond straft voor dingen die hij niet verkeerd doet!

20. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb weleens een poepluier per ongeluk laten liggen toen onze hond alleen thuis was. En ja hoor hij had hem helemaal uitgelikt en opgevreten! Gadverdamme!

Maar volgens mij eten honden dat omdat ze bepaalde voedingstoffen/vitamine uit de poep halen of zoiets.

Deel Deze Pagina