Het is helemaal niet normaal dat een hond mensenpoep, kattenpoep of hondenpoep eet, dan zijn er vaak tekorten bij de hond. Mijn reu deed het als pup en dat heb ik hem goed afgeleerd plus hij kreeg ander voer. Heeft iets te maken met eiwitten en vetten,maar gaat nu te ver om daar op in te gaan. Dat een hond viezigheid in de roedel opruimt, dat kan ik nog wel begrijpen.
en dus is het normaal dat een hond dat doet als hij te weinig vitamines en voedingsstoffen binnen krijgt. een hond kan moeilijk aangeven dat hij niet genoeg krijgt.
Wij hebben hondenvoer via de dierenarts.. dat voer vult alle tekorten aan, dus in principe zou mijn hond geen drollen moeten eten, maar toch doet ze het.. Ach, misschien vindt ze het wel ècht lekker Hahaha!
Ja maar als dat de reden zou zijn eet de hond wsl ook poep buiten van andere dieren of mensen (jaja).
Vroeger, toen ik klein was, raadden ze in duitsland aan om de hond een luier van de baby eeg te laten eten, dat zou betekenen dat de hond de kleine accepteert. Maar dat is al 25 jaar geleden en slaat misschien nergens op
Misschien een tekort aan kalium?? Probeer eens stukjes banaan te geven. Ook is het een idee om de dierenarts te bellen voor raad.
Dank je Love47, ik word zelf ook een beetje moe van de opmerkingen van Fopspeentje!! Gelukkig komt de rest wel met positieve opmerkingen!!
ieuwwww, ja sorry heb je niks aan, maar ik moest het even kwijt Maar ik lees in dit topic al heel tegenstrijdige dingen, is het misschien verstandig even contact op te nemen met de dierenarts, al is het alleen maar om even zeker te weten hoe je er nu mee om moet gaan of het evt. kunt voorkomen.
En als je dan alsnog twijfelt of er misschien meer aan de hand is bel je gewoon eventjes de dierenarts Misschien kan die je zo via de telefoon al helpen.
Hier toen ik 2 honden had at de enen het van de andere op. Als je eierkoek geeft waar amoniak in zit moet het overgaan. Dat zit niet in zn voer, maar ken het wel tekort komen. Niet dat het erg is dat hij dat tekort komt, alleen ze gaan daar die poep van eten, daar zit ook iets van amoniak in. Dus eierkoek is echt de beste oplossing. Maar wel opletten met niet teveel, dan word je hond weer te dik.
Whaha k lag dubbel om dit verhaal. Smerig maar wel grappig. Mijn hond doet dat gelukkig niet poep eten. Maar waar ik me wel ontzettend aan irriteer is dat hij plas likt van andere honden buiten. Vind ik echt vies. Dan gaat hij van die lompe smakgeluiden maken en heel dom kijken. Herkent iemand dit? En valt hier ook wat aan te doen?