Hond eet poep uit broek van kind...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee! Dit is echt de grootste fabel die er is.
    1) een hond mist geen ammoniak
    2) in een eierkoek zit geen ammoniak
    3) is wel een maagvullertje ---> minder trek in poep
    4) eierkoek slecht voor de tanden en spijsverteringsstelsel van de hond

Niet geven dus!

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hahaha... onze hond likte eerder ook altijd aan blaadjes waar anderen over geplast hadden en ging dan ook zo dom kijken en smakken.

Sinds hij gecastreerd is doet hij dat niet meer, heel soms zie ik een likje, maar hoe hij deed toen hij nog een echte man was, was idd erg irritant. Schaamde me dood voor hem, hahahaha....

Het zal dus wel met de mannelijke hormonen te maken hebben, want castratie was hier de oplossing!

3. zogelukkig

Mijn reu is pas laat gecastreerd en likt nog steeds aan plasjes van loopse teven en tilt nog steeds zijn poot op bij ieder paaltje, helaas.
    Gelukkig heeft hij nu geen enge voorhuidontstekingen meer waarbij de groene klodders in het rond vlogen, dat was te ranzig!

4. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Mijn hond heeft dat ook inderdaad die vieze groene klodders:$ bah bah, vooral als hij zich even uitschudt dan vliegt het groen alle kanten op. moet elke dag dwijlen man. Heb het hier ook met de dierenarts over gehad en die zei ook dat inderdaad castratie voor 99% die vieze zooi verhelpt. En als dat ook helpt tegen dat plas likken dan wil ik dat zeker maar gaan doen.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou dat is normaal hoor, mensenpoep vinden ze heeeel lekker. niet elke hond zou het zo doen maar ik heb hier ook zon smeerlapje! die eet zn eigen nog op als ik niet uitkijk.... het lekkerste is nog kattenpoep... BAH!!!!!!!

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    het is vies, maar niet vreemd hoor.
    en duur voer hoeft nog niet altijd goed te zijn. zoek maar eens of je de waarheid over brokken ergens kan vinden? dan vind ik brokken viezer dan poep;)

7. Naati

Naati Actief lid

25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat meen je niet...ieeeeuwwww... ik word spontaan misselijk.
    Ben echt blij dat ik geen hond heb, bah.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    is het niet zo dat de grote honden altijd de poep van de kleintjes opruimt in een roedel omdat hun moeder dit ook deed en dus aangeleerd gedrag wat afgeleerd moet worden. misschien ziet de hond de kleine wel als een pup uit de roedel en doet hij netjes wat zijn taak is.
    verder heb ik ook wel is gehoort van dominant willen zijn. het is de tuin van de hond en poep van een ander wordt niet geaccepteerd. met poep en plas wordt zijn plekje gemarkeerd

10. zogelukkig

Het zit zo dat de lever ammoniak omzet tot ureum en uitscheidt via de urine.
    Mijn plas stinkt alleen naar ammoniak als ik asperges heb gegeten.

Maar in een hondendrol zit geen ammoniak. En een hond heeft geen ammoniak nodig. Een hond heeft wel een goede voeding nodig. In brokken zitten veel te veel koolhydraten, daar kan een hond slecht mee overweg, maar is nog geen reden om poep te eten. Sommige pups doen het omdat het gewoon lekker is en ze nog niet opgevoed zijn. Vaak is er weinig mis met de hond.
    Dat het bij een volwassen hond aan bepaalde voedingstekorten ligt daar gaat men soms wel vanuit, maar is nooit wetenschappelijk aangetoond.

In en eierkoek zit natuurlijk geen ammoniak, dat is een giftige stof. Er zit soms ammoniumbicarbonaat in, een rijsmiddel en dat is heel wat anders. Een warme eierkoek die je warm uit het zakje haalt, kan naar ammoniak ruiken. Maar moet je wel goed op zoek gaan hoor, want eierkoeken worden nog sporadisch met ammonium gebakken (zeker niet die bij de super liggen)!

Deze hond heeft gewoon zijn roedel schoon willen houden en ik denk dat de hond niks mankeert verder.

11. girl21

girl21 Niet meer actief

denk idd dat het te maken heeft met het schoonhouden van zn nest (jullie erf dus) onze hond eet achter het huis ook zn eigen ontlasting, maar buiten ons erf om niet...

dus eigenlijk is het juist een heel nette hond die alles goed schoon houd ;) haha
    okle het is niet smakelijk, en ook ik probeer mn hond gepast te straffen als hij dat doet, maar denk niet dat je het eruit krijgt hoor... (hier na 3 jaar nog niet gelukt:p)

12. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ohhhh hahaha...wat goor! Ik moet er echt wel om lachen hoor sorry...:p Vooral ook om jouw reacties. Je moppert zo grappig...:D

Tsja, onze hond deed dat ook. Zat ik met hem in het speeltuintje (toen ik een jaar of 11 was) en hij was wel heel geconcentreerd ineens bezig iets in het gras. Ik loop naar hem toe...zie een gele plek in het gras, ik pak zijn kop, hij ademt uit....

juist, stront gegeten. Wat een LLLLucht (op z'n Geer en Goors)

Ik werd ook boos hoor steeds, weet dat het geen zin heeft, maar ja, gatver zeg...

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    voor een hond een hele lekkere gezonde hap

zou willen dat elke hond de drol van zijn voorganger op zou eten
    dan is het hondepoep probleem met recht opgelost:)

en dan vinden mensen mij kinderachtig dat ik het goor vind als een hond mij of mijn kind likt!!!:D

14. zogelukkig

De bek van een hond die geen poep vreet en niet heel de dag aan zijn geslachtsdeel likt is hartstikke zuiverend. Ik zat ooit in the middle of nowhere vrijwilligerswerk te doen en had een open zwerende wond op mijn been van een steekvlieg en ik had een hond bij me lopen die er aan wou likken. Ik duwde hem steeds weg, maar iemand zei: laat hem maar en na 3 dagen zat die wond dicht.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh gatverdammer wat smerig, krijg er spontaan kokhalsneigingen van! :$ En oh wat ben ik blij dat we geen huisdieren meer heb sinds we kinderen hebben....;):D

16. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Het eten van mensen poep door een hond heeft met niks anders te maken dat de hond het gewoon heerlijk vind om mensen poep te eten. heeft niks te maken met tekorten, roedel gedrag of whatever.

Ze vinden het gewoon lekker.

Het eten van andere ongewenste dingen zoals zand, grond, boomschors, honden poep enz. KAN te maken hebben met een tekort, last van de maag, een slechte darmflora , het kan he, hoeft niet. Of het is gewoon een slechte gewoonte.

17. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Sja lekker is het niet maar een hond blijft een dier en geen mens en voor hem/haar is het doodnormaal.
    Nav je vorige hondentopic, en nu deze vraag ik me af Minny. Waarom heb je een hond?
    Want het komt nu over alsof de hond niets goed kan doen.. (als ik hem in de tuin zet kijkt ie naar binnen?? )
    Boos worden voor iets onschuldigs (en ja goors) zoals poep eten.

Wil je niet beledigen oid maar je komt niet over alsof je die hond met veel plezier bij je hebt :(

18. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Een soortgelijke vraag stel ik in het andere topic ;) :D want ik vraag het me ook af.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38

Hahahaha.. Is denk ik ook niet goed om je zachte billetjes te behouden.. Zo'n tong schuurt best wel..

20. mroos

mroos Niet meer actief

Jeetje wat een domme vraag. Net zoals iedereen andere ideeen heeft over de opvoeding van kinderen, zo is dat hetzelfde voor de opvoeding van een hond.

Ik word een beetje naar van al die reacties van mensen die niet vinden dat je boos kan worden op een hond die de poep van een kind eet 'want het is een hond'. Een hond kun je ook dingen leren.
    Als poep van jou kind eten of alsmaar binnen willen zijn, voor jou ongewenst gedrag is, dan mag je dit afleren.

Voor mijn kind is het ook natuurlijk om mij in het gezicht te slaan als hij boos is. Niemand heeft het hem voorgedaan en toch doet hij het. Moet ik dit maar pikken? Moet ik dan maar geen kinderen krijgen?

Je bent heus niet het beste baasje voor je hond als je alles maar pikt en je overal aan aanpast, sterker nog; ik denk dat je hond daar alleen maar slechter van wordt.

Deel Deze Pagina