Kleding aanpassen vanuit bed naar de box?

Discussion in 'Verzorging' started by Tess83, Sep 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

May 22, 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Mijn dochter is nu 4,5 maand en doet nog steeds na iedere voeding een slaapje..!

Dat houdt voor ons nu in dat we haar 's avonds om 19.00 haar pyjama aandoen, dan slaapt ze tot 7.00. Na de voeding van 7.00 is ze altijd snel moe, dus wassen en omkleden doen we meestal pas met de voeding van 11.00.

Als we thuisblijven doe ik haar altijd iets makkelijks aan, waarmee ik haar dan zo in bed kan leggen, want aan omkleden heeft ze een hekel ;) Een slaapzak gebruik ik nog niet, want ze ligt keurig stil in bed en voelt nog niet koud aan, voor de winter heb ik er al wel een liggen.

Maar ik vroeg me af, nu het kouder wordt, of het niet te koud is als ze met dezelfde kleertjes in de box ligt als in bed? Natuurlijk ligt ze in bed stil en in de box niet, maar doen jullie je kindje iets extra's aan als ze dan in de box liggen met kouder weer?

Alvast bedankt!

2. Maia

Maia Niet meer actief

heb ik nooit gedaan. hoogstens (toen ze richting maatje 68 ging en af en toe een wat stijver broekje aankreeg) dat ik tijdens het slaapje een zacht broekje aantrok, maar verder heeft ze hier altijd gewoon in de kleertjes die ik haar die ochtend had aangetrokken ook gewoon geslapen 's middags. binnenshuis is het in principe niet te koud, neem aan dat het gewoon rond de 20/21 graden is, dan maakt het echt niet uit hoor.

3. Tess83

Tess83 Actief lid

May 22, 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oké thanks!!

Het is in haar kamer 20 graden en hier beneden ook, dus dan zal het niet te koud zijn..

Maar ik kan me wel voorstellen dat de temperatuur binnen eerdaags gaat zakken.. Zet je dan gewoon de verwarming al aan?

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier slaapt ze overdag ook gewoon in de kleding die ze aan heeft, geen pyjama ofzo, maar ik doe nooit stugge kleertjes aan (lijkt me eigenlijk ook meer een beperking bij spelen dan bij slapen).

Als het kouder wordt, dan gewoon in bed een dekentje over d'r heen.

5. Maia

Maia Niet meer actief

mocht het echt kouder gaan worden (volgens mij is 18 graden nog steeds een prima temp. voor een baby/kinderkamer) dan kan je altijd nog als je kindje niet in bed ligt lekker de verwarming even aandoen, maar ik zou hem dan wel uitdoen als ze in bed ligt, want anders krijgt ze het misschien te warm.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik doe mijn jongste altijd een slaapzak aan als ze gaat slapen maar het is hier dan ook echt geen 20 graden op de slaapkamer, de ramen staan altijd wijd open, zeker overdag.

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Overdag slaapzakje aan over de gewone kleertjes in bed, en als het echt koud is op het kamertje een dekentje. En ik koop altijd lekker soepele kleertjes, ook om in te spelen! Oja, in de ochtend houdt hij zijn pyjama ook aan tot het slaapje. Daarna omkleden!

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Bij ons is het boven iets kouder dan beneden. Ik zorg gewoon dat het beneden lekker aangenaam is qua temperatuur en dan ga ik er vanuit dat ze het niet te koud heeft in de box. Desnoods idd de verwarming hoger.
    Maar ik doe haar de laatste dagen toch een extra dun vestje aan als ze beneden is, vooral als ik merk dat ik het zelf fris heb terwijl ik al een trui heb aangedaan. Ik trek 's ochtends wel altijd dr kleertjes aan, omdat ik een pyama te dun vind.

Share This Page