Hallo, Onze dochter is relatief groot voor haar leeftijd. Nu 5 maanden en een paar dagen, en ze is precies even groot als haar aankleedkussen. Tijdens het aankleden/verschonen/wassen op de commode vindt ze het leuk om met haar beentjes keihard omhoog en weer omlaag te zwiepen. Met als gevolg dat haar hielen hard op de houten commode terecht komen! Ik vind het zielig voor haar als ze zichzelf pijn doet in al haar enthousiasme. Ben benieuwd hoe mama's dat aanpakken wanneer hun kindje groter wordt... Koop je een nieuw (en dus groter) aankleedkussen? Of stap je over op opgevouwen dekens o.i.d.? Of maak je zelf een kussen op groter formaat? Hoe doen jullie dat?
Ik heb geen van allen gedaan/ doe geen van alle, en hou gewoon het originele aankleedkussen. Ze merken snel genoeg dat dat schoppen pijn doet en dan houden ze er wel mee op. Je kan niet alles voorkomen, waar stopt 't dan? Als ze gaan lopen voor elke stap een dekentje neerleggen omdat ze kunnen vallen?
Ik denk als het pijn zou doen dat ze het dan niet meer doet.. Ik zou gewoon lekker je aankleedkussen blijven gebruiken.. ik weet dat er wel grotere zijn maar ik weet niet van welk merk die zijn..
Ehhhm misschien een domme vraag maar is ze niet te jong om het gevolg (pijn) aan de oorzaak (stampen) te linken? Wil nl voorkomen dat ze haar eigen hielen bont en blauw stampt.
dan vouw je toch een handdoek op onder de voeten? Dat schoppen stopt vanzelf wel een keer en met de worstelpartijen die je nog te wachten staan met aankleden blijven ze toch niet liggen, hoe groot je aankleedkussen ook is
Bedankt voor de reacties Maar dus geen moeders die na de eerste paar maanden een extra groot aankleedkussen hebben aangeschaft? Ik hoorde dat die ook bestaan, was benieuwd naar ervaringen...
Hier ook zo'n schopperd maar nog de gewone maat aankleedkussen. Ze stoppen er ect wel mee als het zeer doet hoor. Blijkbaar valt het wel mee want kleine dame is nu 1,5 jaar en doet het nog steeds Heel af en toe gaat het zo hard dat haar gezicht wel vertrekt maar dat is dan pech hebben voor dr. Kan ze niet overal tegen beschermen hoor. Ze gaan nog veel meer dingen doen wat zeer doet.
Ik denk ook inderdaad dat een kindje van 5 maanden nog niet denkt, oh dat doet zeer als ik mijn voetjes optil en laat vallen...! on topic, mijn dochter is bijna even oud en ook zo groot. Ik was en kleed haar tegenwoordig aan op het aankleedkussen op de bank, kan ze zich ook niet zeer doen en bevalt prima. Als ze een paar maandjes verder zijn kunnen ze al zitten en gaat het aankleden een stuk makkelijker op hetzelfde aankleedkussen.
Wij hebben die van kidz impulz (Aankleedkussen XXL | KidZ ImpulZ) Heel mooi ding en makkelijk af te nemen met een doekje, je hebt er banden voor maar ook hele hoezen, en in verschillende kleuren, hij staat hier beneden omdat je hem zo op de grond kunt leggen en kunt verschonen en straks is het een soort 'bedje' wat we kunnen gebruiken voor de baby, want ze liggen er heel comfortabel in en je kunt hem zo op het gras in de schaduw bij je leggen oid, terwijl ik met mijn zoon buiten ben. Ik vind hem vooral erg mooi en ga hem binnen een week in gebruik nemen haha, dus kan er niet al teveel over zeggen, maar hij lijkt mij erg handig!
hier ook geen grotere kussens.. deed de onderkant van het kussen gewoon tegen mijn buik aan dat ze zo klein waren ( verschoon rechtuit) en later snappe ze dat het zeer doet..
Mijn zoon is nu 2 jaar en 8 maanden en ligt nog steeds op een gewoon aankleedkussen hihi, maar niet vaak meer hoor. Ik heb op onze bank een onderlegger liggen en daar verschoon ik de kids bijna altijd op, overdag dan toch.... zacht en eindeloos veel ruimte, wist niet eens dat er grote aankleedkussens bestaan!
Ik ken er geen , moest zelfs een beetje lachen om je post. Je kind kan op de aankleedkussen net zolang totdat de billen erop passen. Of juist helemaal niet, je hebt nog altijd de bank, het bed enz. Waarom zou je opgevouwde dekens oid gaan gebruiken? Als je haar naar je toe draait kan ze niet meer op de commode stampen, maar schopt ze jou wel in je buik . En snel genoeg blijft ze echt niet meer stil liggen op dat kussen en zul je tig blauwe plekken gaan zien.
het grote kussen is van KidZ ImpulZ | Baby, Peuter en Kinder Accessoires voor de Kinderkamer - erg mooi, ik heb hem m'n schoonzusje aangeraden . Zelf vond ik het zonde om alsnog een grotere te halen. Ondanks dat ze zo klein zijn, leren ze het toch vrij snel hoor, dat iets pijn kan doen... maar hier ook niet opgelost, gewoon laten gaan...
Kids Impulzz aankleedkussen heb ik bij de 1e gebruikt die is extra groot en vond hem erg handig toen!
Hihi hier ook. Nee geen groter aankleedkussen, wat een onzin. Di is nog maar het begin van het gestunt van je kleintje!
Nee wij hebben gewoon nog een normaal aankleedkussen. Je kan haar ook met haar voeten over de rand van de commode leggen dan schopt ze niet op 't hout maar in de lucht. Of een handdoek ernaast. Op den duur kan je kindje gaan zitten en kleed ik een groot deel zittend aan, moet ze alleen liggen voor billen wassen en luier aan.
ik heb een commode met een opstaande rand. Toen mijn dochter wat wilder werd op de commode heeft ze zich wel eens flinke striemen geschopt op de achterkant van haar benen. Dit was wel zielig. Ze had er blijkbaar niet van geleerd want ze bleef het doen. Nu heb ik over de randen van de commode een dubbelgevouwen handdoek gelegd, dus een deel van de handdoek onder het kussen en de rest over de rand. Zo ook aan haar hoofdzijde. Dit werkt prima.
heb wel een groot aankleedkussen, omdat dat hier gebruikelijk is (DE) je ziet hier bijna geen kleintjes... en ik kan m echt aanraden, heb ook een kleine voor in t begin op de eetkamertafel en vind t gepruts nu ik de grote gewend ben.