Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Ik en mijn man hebben 7,5 jaar een relatie, waarvan 6 jaar op afstand omdat hij woonachtig was in het buitenland. Ik heb altijd gedacht dat ik hem kon vertrouwen alleen nu kom ik erachter (gisteren) dat hij verschillende (tientallen) malen met dames aan het flirten was via Facebook (in de periode van 2008 - 2010). Hij geeft hij bij hun aan geen relatie te hebben. Ook zag ik dat hij een keertje ook een ex van hem had benaderd met hetzelfde verhaal. Ik vind dit echt kwalijk. Ook omdat ik zoiets eerder 2x keer met hem heb doorgemaakt. 1x in het begin van onze relatie (was hij met een dame aan het chatten waarbij hij haar vertelde geen relatie te hebben) en een keer voordat ik zwanger werd en hij hiernaar toe kwam. Ik las wat mail verkeer tussen hem en zijn collega waarin ze elkaar vertelden elkaar te missen bla bla. Ik heb hem hiermee geconfronteerd. Hij gaf toen aan dat hij een korte periode naar haar neigde omdat dat in periode was waarin hij geen steun van mij kreeg maar wel van haar. Ik heb hem toen gevraagd of hij mij ook alles heeft verteld en of hij geen andere dingen van mij achterhoudt. Hij kon zweren van niet. Wat te doen? Wij hebben nu een baby van 3 maanden. Het liefst wil ik natuurlijk dat hij opgroeit met twee ouders en als wij uit elkaar gaan betekent dat dat hij weer terug gaat naar zijn eigen land en zijn zoon natuurlijk alleen maar 1x in het jaar zal zien. Ik ben radeloos en ben benieuwd wat anderen in mijn situatie zouden doen. Vooropgesteld: mijn man is niet hier naar toe gekomen voor papieren, het liefst woont hij ook in zijn land van herkomst omdat hij hier niet echt kan aarden. 2. Ik weet dat hij geen sexuele relaties met die dames heeft gehad maar toch?! Ook al houd ik veel van hem ben ik wel in staat om onze relatie te beindigen ik vraag me alleen af of dat verstandig is!!
Ik zou in dit geval voor jezelf en je kindje kiezen. Zo toegewijd klinkt hij niet en als hij niet kan aarden vertrekt hij wss toch.
Het ligt eraan hoe je zelf om kan gaan met een man die je dus niet vertrouwen kan en die er bijna nooit is. Ik zou er ook niet zo zeker van kunnen zijn, als ik jou was, dat hij geen sexuele relaties heeft met andere vrouwen, waarom zou hij anders verzwijgen dat hij al in een relatie is en steeds opnieuw kontakt zoeken met andere vrouwen...? Als je hier moeite mee hebt dan lijkt het me zeker niet onverstandig deze relatie te beeindigen. Het komt op mij over dat je toch al voor veel dingen alleen staat, zoals bv de opvoeding van je kind en gewoon in alle dingen van het dagelijks leven dus wat betrefd veranderd er niet veel. Je kind kan evenwel zijn vader zien als jullie uit elkaar zijn, ziet zijn vader toch al niet dagelijks. In ieder geval heb je dan wel de kans om misschien ooit iemand te ontmoeten die je wel vertrouwen kan of op wie je wel bouwen kan. Maar goed, niet makkelijk hoor allemaal voor je....sterkte !
Ik zou je man nog eens stevig aan de tand voelen... Hem duidelijk maken dat hij zich goed moet gedragen of anders kan vertrekken. Je verdient beter!
Hoe moeilijk ook, maar je wantrouwt hem al. Dat is dan geen stabiele relatie. Dit zal altijd tussen jullie in blijven staan en dat merkt jullie kind ook. Bij elkaar blijven is dan geen optie. Alleen als je denkt hem echt te kunnen vertrouwen of het van hem accepteert zal je relatie misschien stand kunnen houden. Als je alleen bij hem blijft voor jullie kind ontneem je jezelf echt gelukkig te worden met iemand anders die wel volledig voor je gaat. Heel veel sterkte me je keuze. Denk iig aan jezelf en de kleine.