Wat zouden jullie doen? Onze hond slaapt namelijk bij ons op de slaapkamer in een bensch (hok). Als hij beneden is en wij boven, blaft hij heel de buurt bij elkaar. Maar wat zouden jullie doen bij de bevalling? Want ik wil hem eigenlijk niet weg brengen omdat hij dan niet vanaf het begin bij het kindje betrokken is. Alvast bedankt voor jullie meningen. Groetjes Inge
Wij hebben onze hond wel naar mijn ouders gebracht toen het ging beginnen. Omdat je toch niet weet hoe het gaat lopen allemaal enzo. Achteraf ook wel goed, want ik moest toch naar het ziekenhuis en dan wil je cht niet nog iets moeten regelen voor de hond... Toen ik de volgende dag thuiskwam met Evi heeft onze hond meteen met haar kennis gemaakt en het gaat hartstikke goed met die 2! Vergis je niet, jullie hond weet écht wel dat dat nieuwe wezentje jullie kindje is, dat voelt en ruikt hij al zo lang als jij zwanger bent
Wij zitten ook met dit probleem. Ik denk dat we haar ook gewoon bij ons laten. Niet op de slaapkamer, maar in de woonkamer. Helaas wonen we in een appartement, dus tussen de woonkamer en de gang gaat het hekje ervoor. Bij ons is ook nog het probleem dat de hond zo enthousiast is als er mensen binnen komen en dat ze vaak druk is met de katten. Als het echt niet gaat, zien we het dan wel. Heb ook nog een bench waar ze in kan. In het ergste geval laten we haar ophalen. Kan altijd nog. Misschien voelt ze het aan en houdt ze zich rustig, geen idee.
Ik zou wel de hond even ergens anders onderbrengen, laten ophalen. Het lijkt mij niet handig om een hond op de slaapkamer te hebben als je aan het bevallen bent, je weet nl niet hoe hij reageerd en er zijn al genoeg mensen om je heen ook. Je hond krijgt snel genoeg de kans om aan het kleintje te wennen. Laat hem/haar uitgebreid het mutsje of ander kledingstukje besnuffelen voordat hij jullie kleine ontmoet.
Wij moeten zowiezo naar het ziekenhuis, gelukkig woont mijn vader 2 straaten verderop. En als er niemand thuis is gaat onze hond vanzelf slapen
Ik denk dat ik tegen die tijd mijn honden er niet graag bij wil hebben. Het wordt al druk genoeg als je moet bevallen. Ik denk ook dat het er van af hangt hoe druk de hond van nature is. Die van mij willen de hele dag spelen en zijn dus echt druk. Ook willen ze iedereen begroeten en aangehaald. Persoonlijk zou ik dat er niet bij willen hebben. Maar dat is ieder zijn eigen keuze...
Ik ben ik het ziekenhuis bevallen en mijn man heeft de doeken waar Britt mee afgedroogd werd toen ze net geboren was meegenomen naar huis. Die heeft hij toen aan onze hond gegeven en hij sleepte ze door het hele huis. Ik moest 5 dgn in het zhuis blijven en hij miste me vreselijk, heeft 5 dagen op het matje bij de voordeur gelegen. Toen we thuis kwamen heb ik de hond eerst uitgebreid begroet en toen kon hij kennis maken met Britt. Ze kreeg een grote lik over haar wang. En nu is hij niet meer bij haar weg te slaan.