alternatief voor maxi cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door veronique1985, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    hallo allemaal,
    mijn dochtertje maakt overdag alleen maar hazenslaapjes en wil de rest van de dag graag vermaakt worden.
    ze gaat sins 1 maand naar het kdv en bleef daar ook huilen als ze haar alleen lieten liggen.
    als ik weg ga met de maxi cosi slaapt ze heerlijk en als ik thuis kom laat ik haar dus ook nog even liggen.
    dus sins 2 dagen heb ik haar bij het kdv met maxi cosi afgegeven hier slaapt ze dan heerlijk in tot de voeding smiddags hebben ze haar er toch nog ingelegd sliep ook weer als een roosje.
    ik moet zeggen dat als ik haar op haal dat ze gewoon haar zelf is de weken ervoor had ik een heel ander kind en zelfs snachts kwam ze iedere 2 uur de leidsters op het kdv is het ook opgevallen dat ze dit erg lekker vindt.
    nu weet ik dat ze er niet te lang in mogen heb een beetje op internet gezocht en kwam verhalen tegen van baby's met reflux die het juist geadviseerd werd om ze in de maxi cosi te laten slapen.
    nu las ik ook dat sommige mama's bijv een mini monkey hebben gekocht dat dit het idee van de maxi cosi een beetje na boots is dit beterder??
    wippertje wilt ze trouwens niet in hebben jullie misschien nog een idee wat ik als alternatief kan gebruiken??
    mama gaan namelijk veel rustiger naar haar werk met het idee dat ze gewoon lekker ligt te slapen ipv ligt te huilen.
    maar wil natuurlijk ook niet dat haar ruggetje eraan gaat.
    groetjes veronique

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Een babyswing? Ik heb deze Prenatal | en mijn dochter werd er altijd heel rustig in. Rugleuning kan in ligstand, ziet er dan comfortabeler uit dan de maxi cosi.

3. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    mogen ze hier dan ook langer an 2,5 in zitten ??? (eigenlijk in slapen)

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het beste is om ze gewoon in bed te laten slapen, maar denk dat dit beter is dan de m.c. En het is ook niet voor iedere dag en alle slaapjes toch?

Of je moet de leidster een draagdoek aansmeren ;).

5. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    het is echt alleen voor op het kdv zodat hun niet de hele dag met haar hoeven te lopen waar ze niet altijd tijd voor hebben en haar dus denk ik gewoon laten huilen anders was ze neem ik aan niet zo van slag als ze thuis komt want we merken echt verschil sins ze slaapt in de maxi cosi op het kdv

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier heeft Kinley in het begin ook alleen willen slapen overdag in de maxi cosi onze huisarts had hier geen problemen mee dus hebben we haar dat lekker laten doen.

Schijnbaar voelt ze zich in de maxi geborgener dan in het bedje op het kdv dus ik zou haar lekker erin laten slapen.

Groetjes Anita

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je al geprobeerd haar in te bakeren?

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
  9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.841
    3.359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hebben ze op het kdv geen hangwiegjes? Daar sliep mijn dochter in het begin nogal eens in op het kdv (toen was ze overigens al 7,5 maand hoor) . Is ook een stuk knusser dan de bedjes.

10. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    ik heb een puckababy dit helpt voor thuis wel voor de nacht en overdag werkt het hier al iets minder maar wilt ze toch nog even slapen maar om de een of andere reden lukt het niet op het kdv misschien dat het komt omdat ze in een groter bedje slaapt thuis slaapt ze namelijk nog in een wiegje

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik weet niet of het slecht is voor haar ruggetje, maar ik weet wel dat ze een plat achterhoofdje kan krijgen van te lang in de MC. Misschien even een zacht kussentje onder haar hoofdje doen?

12. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    fijn om te horen dan zou het toch niet zo veel kwaad kunnen anders zou de huisarts het nooit goed keuren

13. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    mijn dochtertje wilde ook moeilijk slapen op het kdv en daar sliep ze ook wel eens in de wandelwagen..

14. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hebben ze geen kinderwagen of een wiegje? Hebben wij namelijk wel voor de kleine baby's. En kinderen die er graag in slapen of gewiegd willen worden in slaap....

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie sliep ook altijd zo in de maxicosi... ook wel in bedje. maar als hij erg moe werd tegen de middag (12u ofzo) en wij kwamen hem om 13u halen ofzo dan zeiden wij ook, leg hem maar in de maxicosi... daar kan hij lekker in slapen ipv hem wakker te houden omdat wij hem komen halen... dit ging prima. en dat merkten ze ook, want hij sliep altijd zo in de MC

ik denk niet dat het erg veel kwaad kan. zeker niet als het alleen voor de slaapjes is... zolang ze haar geen hele dag erin laten liggen kan het geen kwaad. het gaat erom dat haar rugje niet constant in de MC houding ligt maar af en toe ook gestrekt word enzo denk ik...

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    De draagdoek! Perfect alternatief voor de MC, waar kinderen over het algemeen heerlijk rustig van worden. (lichaamcontact in combinatie met een natuurlijke houding)
    Alleen: geen minimonkey en geen babybjorn. Dit zijn draagzakken die niet ergonomisch zijn, niet voor jou en niet voor je kindje.
    Je kunt een knoopdoek gebruiken:

- rekbaar - (draagdoek.nl, geschikt voor de eerste paar maanden), - een geweven draagdoek (bv. Hoppediz, storchenwiege, didymos of girasol, geschikt vanaf de geboorte tot en met kleuterleeftijd)
    - of zogenaamde "soft structured carriers" zoals Mei Tai (een soort mengeling van een echte doek, maar dan voorgevormd) of als je echt niet wil knopen is bijvoorbeeld een Beco Butterfly, Bondolino of Manduca geschikt.
    Als je nog vragen hierover hebt kun je naar het draagdoekentopic gaan, of naar www.dragen-en-voeden.nl.

Succes!

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    onze meid heeft ook best veel in de mc geslapen hoor....kweet idd niet of t erg slecht voor t ruggetje is.....maar meis t komt vanzelf goed!!ze wil nu alleen nog maar slapen in dr eigen bedje ergens anders hoeven we dr niet neer te leggen haha (ook niet altijd handig)succes!!

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Gelukkig heb ik een erg nuchtere huisarts die vond dat slapen belangrijker was voor Kinley dan de plek waarop of waarin ze dit deed ;), zijn commentaar, in je buik heeft ze ook niet gestrekt gelegen hoor.

Maar goed de maxi cosi site geeft ook aan dat ze niet langer dan 2 uur achter elkaar in het ding mogen maar dit is dus meer om zichzelf in te dekken omdat ze anders aangeklaagd kunnen worden door mensen die hun kind hele dagen vastbinden in het ding en vervolgens boos worden omdat hun kind zich niet goed ontwikkeld.

Groetjes anita

Deel Deze Pagina