@ Ninien, dan schrik je ook wel even hoor als je hond zo reageert. Ik hoop dat het bij ons gaat helpen met de tips. Een hond kan natuurlijk uit schrik reageren dat ze uithalen. Onze hond heeft 1 keer eerder zo gegromt naar een kind. Dat kind gaf ons beestje een tik op de neus. Schrok me dood toen. En dat jochie zou het toen nog een keer doen. En die moeder deed niks. Heb dat jongetje toen maar even flnk aangepakt. Was best wel pissig om die moeder. Zei ook tegen haar: Je moet leren dat je zoon dit niet moet doen want straks haalt mijn hond uit terwijl het een schrik reactie van mijn hond is. Niet dat ik bijten etc goed wil praten maar vaak is wel actie reactie
@Jada, onze hond is 8 jaar geworden. Niet heel oud dus. Ik had het zo leuk gevonden als ons dochtertje nog een tijdje met hem zou opgroeien. We zijn er nog steeds kapot van en dat zal ook nog wel even zo blijven. Idd, als ik terug kijk op de puppytijd dan zie ik daar ook wel wat tegenop. Het was best wel pittig, maar achteraf ook wel weer heel leuk. Hij was zo makkelijk, kon goed alleen thuis zijn en altijd heel blij en enthousiast. Wij deden ook heel veel met hem, naar het strand, naar het bos. Vaak met z'n drieen, maar mijn man ging ook vaak alleen en dan bleef ik bij Sinne. Hij kreeg dus genoeg aandacht. Mijn man mist de wandelingen enorm. Eerst wilde hij niet een andere hond. Hij zei "als ik weer zo enorm verdrietig ben als hij er niet meer is, dan hoeft het van mij niet meer". Maar nu begint hij toch een beetje om te draaien. We denken er nog een tijdje goed over na, maar uiteindelijk zal er wel weer een boxer komen, dat weet ik wel zeker. Maar wanneer..... dat is nog even de vraag. Heel veel succes met alle tips. Het zal vast wel goed komen. Wat voor hond hebben jullie?
Wij hebben een zwarte labrador van nu 4 jaar. Hebben haar ook vanaf dat ze puppy is. Tja dat gemis lijkt me vreselijk. En 8 jaar is inderdaad niet oud. Voor 7 weken terug hebben we beide honden van mijn ouders in moeten laten slapen. 1 had kanker en de andere was 15 jaar en was doof en blind. Ook had ze nierfalen. Mijn ouders hebben toen besloten om ze samen te laten gaan. Dat afscheid nemen is echt zo moeilijk. Mijn vader was ook zo overstuur, het waren ook echt zijn kindjes. Zij hebben besloten om niet weer een hond te nemen. Ik zei toen ook al tegen mijn man dat ik er niet aan moet denken om onze hond weg te moeten doen. Maar soms is het beter voor het beestje zelf, laten lijden is ook niet eerlijk. Maar om zo'n keus te maken,pfff vreselijk. Jullie zijn dus helemaal boxer fan? zijn ook leuke honden om te zien. In het algemeen kunnen boxer's ook goed met kinderen toch?
@Ravi, Wat naar dat jullie hond is overleden! Als je al een hond gehad hebt zou ik zeggen doen, maar... Mijn zwager en schoonzusje hebben net hun pup (een boxer) na een paar dagen weer teruggebracht (onbegrijpelijk vind ik maar goed). Mijn zwager kon het niet aan om en een drukke dreumes van 17 mnd en een pup tegelijk om zich heen te hebben. Ik denk dat in zijn geval hij het hebben van puppy iets teveel geromantiseerd heeft.
Jada, wat fijn dat je het eerst met telefonische tips kunt proberen! Goed dat je gebeld hebt, hopen dat het werkt!
Ik heb hier een mechelaar rondlopen. Nou het was wel even spannend hoor, toen we een kindje gingen krijgen. Aangezien de hond niet echt een allemansvriend is. Maar het gat echt boven verwachting. Ze is zo lief voor Kyra. Maarja, das dan ook wel weer een goede eigenschap van een herder......trouw aan eigen mensen en ze gaat echt door het vuur voor ons! En Kyra............tja, als zij 's morgens de hond ziet, dan komt er een lach op haar gezicht van oor tot oor. Echt zo lief om te zien!