Hond en kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Eline078, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Dag dames

Gezien er nogal wat hondenbezitters op het forum zitten; Hoe voeden jullie de hond op?

Ik heb een bull terrier. Lief beestie (voor bekenden dan) en helemaal weg van mn kleintje. Ze wil met hem spelen en probeert op allerlei manieren zijn interesse te wekken, hem uit te dagen en te doen. Komt aanzetten met speeltjes en alles mag hij hebben. Kyan vind haar minstens zo leuk en moedigt haar vrolijk aan met geschater. Alleen het blijft een Bull Terrier. Ze bedoelt het goed maar is soms gewoon net wat te grof. Mn zoontje doet vrolijk mee en lijkt het niet erg te vinden maar ik zou het toch wel wat fijner vinden als ze iets rustiger zou doen. Voor iemand herkenbaar?

Straffen kan ze misschien verkeerd opvatten. Het is niet dat ze niet bij hem mag komen of met hem mag spelen en wil ook niet dat ze hem gaat zien als iets negatiefs. Ze bedoeld het immers heel lief maar ik moet haar op de een of andere manier wat rustiger houden. Hoe lossen jullie dat op?

Filmpjes van ze:
    YouTube - My baby and my dog having fun
    YouTube - Hond en baby part 2

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij hebben een boxer die ook nogal eens lomp uit de hoek kan komen. Aan de andere kant trekt Roy ook aan zijn lippen, staart, oren en zelfs zijn "mannelijkheid" is niet veilig.
    Hier is het waar 2 vechten, 2 schuld ook als is het hond-kind. Krijgen beide straf. En als Roy de hond pest, krijgt hij straf en vice versa.
    Als Roy dus in zijn mand kruipt en er wordt te lomp gestoeid, gaat Roy er uit, want is de plek van de hond (eigenlijk mag hij er helemaal niet in, maar mannetje is watervlug).

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Geweldige filmpjes !!!!!!!!!! tis net onze amerikaanse staff hahaha ook zo dat uitdagen geweldig hoor .( en net als de onze kan ze ook wel een extra wandeling gebruiken of niet ;) lol )

Maar om je vraag te antwoorden .............
    Ik denk dat het lastig word om je hond te leren dat ze zachtige moet doen ( natuurlijk wel blijven zeggen in de hoop dat ....) maar eerlijk gezegd is diesel ook wat onbenullig en heeft hij rayn ook al eens onver gelopen tja rayn lacht erom en ik straf natuurlijk wel maar aan de andere kant denk ik ook dat ze spelender wijs met elkaar om moeten leren gaan !

4. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0

Mooie naam ;)
    Hier nog een Diesel

5. Dani11

Dani11 Niet meer actief

wij hebben ook een lompe tekkel, maar ze is ow zo lief voor quinten en bedoelt het zo goed. ik denk dat je ze gewoon maar moet laten, wij straffen haar ook niet anders wordt ze bang terwijl ze het niet verkeerd bedoelt. het komt vast goed....

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ mamavanroy , hier net zo rayn mag ook niet in de mand maar ja ik moet ook wel eens naar de wc en voor ik het weet zit hij in de mand juist omdat het niet mag maar toch wel erg gezellig is .

trouwens als het diesel genoeg is loopt ie zelf weg , er moet er toch 1 de wijste zijn hahaha

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0

hahahaha lol
    en mijn man heet Roy :D

8. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Haha, hier nog zo'n goedzak. Zal wel aan de naam liggen.
    Dan ploft hij ergens anders neer met een diepe zucht.....:D het zijn net mensen...

9. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Hahah ze is gewoon dik en vierkant. Dame wil niet naar buiten met koud weer of regen. Gaat pontificaal op de rem en verzet geen stap. Lopen we er straks wel af als t zonnetje weer schijnt :p. De grote en sterke honden zijn gewoon zo lomp gebouwd en hoewel mn zoontje zich heel erg stoer opstelt is het natuurlijk ook nog maar een heel klein mannetje die een hond van 30 kilo tegenover zich heeft staan. Dat beest kan zo enthousiast worden van iemand die met haar wil spelen.

Maar tot noch toe heeft niemand echt de gouden tip of wel? Gewoon laten gaan en in de gaten houden is ongeveer de trend hier begrijp ik.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aaah wat lief!!
    Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een bull terrier zo leuk met een kind heb zien doen!!
    Ik vind het wel echt geweldig hoe blij ze met elkaar zijn.
    Ik was vroeger ook heeeeeel erg gehecht aan onze hond toen ik klein was, en nu hebben we er zelf 2 hoop ik dat onze kindjes ( als we ze krijgen) ook zo'n plezier met onze hondjes mogen hebben !

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Ik heb in ieder geval geen gouden tip voor , sorry

hier is het gewoon een beetje laten gaan wel goed in de gaten houden natuurlijk want het blijven grote onbenullige honden !

12. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    #12 Mammie van Roy, 9 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
    Zie hier... af en toe krijgt hij het toch voor elkaar :D

Bekijk bijlage 57272

Ik zie nu ook pas dat Diesel lichtelijk hulpeloos naar mij kijkt.
    En ik maar foto's maken :)

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hier een jack russel met jawel de naam .... Diesel:D
    Hij is als enige van de drie honden echt gek op mijn dochter en wil inderdaad ook wel eens net te lomp doen dan zegt Sophie Diesel stout en krijgt ze een lebber om het goed te maken :D

De andere 2 zoeken haar niet echt op ,behalve als ze eten heeft ;)
    maar zei kan ook zeker niet alles bij ze doen moet echt goed opletten dat ze ze niet knuffelt zoals Diesel want dat vinden ze niet leuk.

Doe mij dus maar het lompe.

14. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    whahahhaa wat een gave foto zeg !

15. Skye

Skye Niet meer actief

Ik laat Kyra nooit op het kussen waar inze hond ligt. Dat is de plek van de hond en daar mag ze niet komen. Ik vind het persoonlijk altijd een beetje vaag waarom mensen hun kinderen in de mand van hun hond laten kruipen! Maarja, dat is mijn mening. Ziet er allemaal schattig uit, totdat de hond er een keer geen zin in heeft en het laat weten ook!!!

Maarja, om even op de vraag terug te komen! Wij hebben een mechelaar en is ook errug druk. Skye is superlief naar Kyra toe en wilt constant met haar spelen, maar het gaat er altijd zo lomp aan toe! Kyra wordt dus ook dikwijls door Skye omver gelopen. En daar valt niks aan te doen. Leer een hond maar eens om rustig en zachtjes te spelen. Krijg je bijna niet voor elkaar en zeker niet bij zo'n mechelaar als Skye!

16. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik zag een keer dat mensen hun baby in de bench bij 2 pitbulls hadden gezet... Dat snap ik gewoon echt niet... dat is de enige plek waar die honden zich terug kunnen trekken en ze echt even alleen kunnen zijn en als die hond dan wat doet is het die hond ze schuld...

de gouden tip heb ik niet... alleen ook al doet de hond jaren leuk en aardig ze blijven onvoorspelbaar.

17. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Zoals ik al eerder schreef: hij mag het niet, maar ja iets doen wat niet mag is op deze leeftijd natuurlijk fantastisch.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha leuk hoor!
    Toch zou ik, als ik jou was, wat meer de rangorde bevestigen.
    Het tegen het hoofd aan duwen met de neus, wat je hond doet, zou ik niet toestaan. Je hoeft het nu nog niet af te straffen, maar probeer duidelijk te maken dat de hond onder aan staat.
    Wij hebben een Amerikaanse Stafford reu van 30 kilo en die mag dat dus absoluut NIET doen. Ze zien elkaar toch wat meer als een gelijke in zo'n spel waardoor er snel 'gewonden' kunnen vallen ( bargebieten noemde mijn moeder dat vroeger :p)

De manieren om de rangorde weer even op scherp te stellen zijn:
    - Er wordt gespeeld wanneer jij of je zoontje dat wil, niet wanneer de hond het wil. Jullie bepalen ook wanneer het spel is afgelopen.
    - Eerst eten jullie, dan de hond.
    - De hond wordt als laatste begroet door iedereen, ook de visite.
    - Eerst je kindje en jullie de deur uit met wandelen, dan pas de hond.
    - Met trek spelletjes je zoontje laten winnen ( en jezelf ook ) Ook met het bal spelletje op het laatste filmpje. Altijd zorgen dat zodra het spel is afgelopen ( wat jij dus bepaald! ) je zoontje als 'winnaar' uit de bus komt.
    - Als je de hond uitlaat, NIET trekken.

Nu weet ik niet wat jij van bovenstaande al toepast, maar hier gebeurt het standaard. Over de rangorde valt niet te twijfelen. Ik denk dat de hond je zoontje dan met wat meer 'respect' benaderd en behandeld.

Oh en daarnaast, misschien ongewild advies :), maar ik zou je hond echt wat minder te eten geven of meer beweging.... Ze is echt te dik.
    Maakt mij niet zoveel uit, maar het is zooooo slecht voor de gezondheid en gewrichten. Als ze minder beweegt, pas het eten daar op aan. En ik neem aan dat je lekker lang van je hondje wil genieten?
    Vaak gaan te dikke honden eerder dood door alle ziektes/problemen ( en pijn!! ) die er bij komt kijken. Sorry, maar ik heb een dikkehondenallergie ;) Hondjes kunnen er echt erg onder lijden op latere leeftijd.

Succes!!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier een enthousiaste flatcoated retriever, heeft me ook wel wat energie gekost voor ze rustig met ons dochtertje omging, ik zei wel 'nee', als ze haar omver liep of te lomp deed. Al moet je dan wel een hond hebben waar je zo'n relatie mee hebt, dat ze ook naar je 'nee' luisteren. Nu let ze goed op en duwt haar niet meer aan de kant ofzo.
    Begint onze hond met klieren, dan corrigeer ik de hond en begint mijn dochtertje te klieren, dan corrigeer ik haar.
    Verder blijf ik natuurlijk altijd om mijn hoede, de kinderen mogen niet in de bench of de mand, al heb ik mijn zoontje er de afgelopen weken al tig keer uit moeten plukken, maar ja, hem dat bijbrengen kost ook tijd.
    Ze hebben samen veel lol, altijd leuk om te zien.

20. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Moeilijk hoor, zeker als er kinderten bij zijn. Zoals ik het lees neemt jou hond de leiding t.a.v. je kind.Hij begint het spel. En iemand die leiding geeft mag sacties uitdelen. Tenmiste in de hondenwereld. Gelukkig is dat nog niet in erge mate gebeurd maar het kan wel gebeuren in de toekomst. Een hond kan wel degelijk zachtjes spelen, als is het niet te voorkomen dat hij je zoontje omverloopt of iets in die trant. Kort gezegt je kind moet boven je hond in de roedel komen staan. Om te beginnen moet je zoontje het spel beginnen en niet je hond. Ook je zoontje eindigd het ook het spel. Daarbij staat je zoontje letterlijk boven de hond dus hoger voorzover dat mogelijk is.
    Ook ben jij er altijd bij wanneer je zoontje met de hond speelt.
    De hond mag niet recht in de ogen aangekeken worden.
    Ik zie dat jou hond mooie spelbuigingen maakt en dat is een goed teken. Dat betekend dat het echt spel is voor de hond. Toch zie ik ook gedrag dat wat minder is, zoals even stilstaan BOVEN het hoofd van je kind. Dat is dominantie.
    Ik ben van mening dat je zoontje te klein is om zich aan deze regels te houden. Deze regels zijn wel erg belangrijk voor je hond omdat hij anders te ver door kan gaan met alle gevolgen van dien. Ik vind dat je moet wachten met het spelen tussen je hond en kind totdat je zoontje op zijn minst kan staan en dus groter is dan je hond.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Deel Deze Pagina