Vanaf 7,5 maand gaat het overdag erg wisselend met de slaapjes. Tot die tijd had ze haast elke dag hetzelfde ritme. Slapen om 10 uur tot 11. Van 14 tot 15 en van 17 tot 18 ongeveer. 3 uur per dag en 12 uur in de nacht. Rond de Rond8 maanden ging het ineens niet meer. Laatste slaapje ging moeizaam tot niet. Toen een tijdje ritme met 2 slaapjes aangehouden. Om 11 tot 12. En 16 tot 17. Nacht 12 uur. Op zich ging dat na een paar dagen goed. Tot deze week. In de ochtend slaapt ze nog 1 uur van 11 tot 12 ongeveer. Als ik haar nu om 16 uur in bed leg slaapt ze steeds maar 30 min. Ze wordt dan nog moe wakker en is tot de nacht, 19 uur, niet te genieten zo moe. Ik denk gewoon dat ze overdag meer moet slapen, maar ja. Ik hoor vaker kinderen zelf slapen wat ze nodig hebben. Maar het lijkt er toch op dat ze meer nodig heeft. Hoe gaat dat bij jullie rond deze leeftijd. En hebben jullie kindjes het ook gehad met de dag rond 17 uur? Tegen de avond is het gewoon op. Ik zou haar graag overdag meer laten slapen. Wandelen doe ik al vaker zodat ze rust krijgt. Maar in slaap vallen in de wagen gebeurt zelden tot nooit. Wie heeft tips?
Hier is het heel verschillend... Hij word altijd om 6.30 wakker... Dan zijn zijn slaapjes om 8.45 - 9.30 12-13.00- 16.00-16.45 en dan om 19.15 naar bed. Maar ook pakt hij wel is van 9.00-10.00 en dan van 14.00-15.00 en hou ik hem op tot 18.30 en gaat hij om 19.00 naar bed. Ik kijk maar zijn signalen en speel daar op in. En soms word hij idd moe en chaggie wakker, maar hou hem dan wel minimaal 2 uur wakker....
Oke dus ook niet veel slaap overdag aan 1 stuk. Ik hou haar dan ook wakker want in bed leggen heect geen zin. Dan huilt ze een half uur.
mijn dochter is bijna tien mnd maar al bijna vanaf de geboorte zelfde slaapritme ze word om 7.30 wakker en dan gaat ze smiddags naar bed 13.00 tot15.30 en dan savond om 20.00 en slaapt dan hele nacht lekker door
Hier opeens ook wat verschuivingen in het slapen, onze dochter is morgen 8 maanden. Ze slaapt nu nog in de ochtend van 9.00 tot 9.45 uur. Dan meestal van 12.15 tot 13.45 en nog een klein slaapje van 16.30 uur tot 17.15 uur. Ze ligt rond 19.30 / 20.00 uur naar bed. Eerst waren dat ochtendslaapje en het laatste middagslaapje veel langer. Tis ff wennen nu, maar ik volg haar gewoon. Je kunt ze tenslotte niet in slaap dwingen.
Klopt dat je ze niet in slaap kunt dwingen, maar vind het rot om te zien dat ze zo moe is tegen de avond. Dan zit ze zo met zichzelf in de knoop.