Hallo dames inmiddels 2 echo's gehad vanwege vele miskramen waarop een mooi kloppend hartje te zien was komende donderdag mag ik weer maar ben zo ontzettend zenuwachtig en bang dat het ineens anders is zou het liefst slapen tot dat ik de 14 weken gepasseerd ben is dit raar.?
Kan ik me goed voorstellen hoor! Had je bij de miskramen ook al echo's met kloppend hartje gehad? Heb je afleiding de komende dagen? Hoop dat het snel donderdag is en je een mooie echo krijgt!
Heel herkenbaar. Hier ook vele miskramen gehad en nu 12 weken. Zou graag voorbij de 20 wekenecho zijn en dat alles goed is. Of liever nog boven de grens, 24/26 weken dat ze bij vroeggeboorte je kindje in de couveuse leggen. Heb dit keer vanaf 6,5 wk tot bijna 11 weken wekelijks een echo gehad. Direct na de echo had ik er een goed gevoel over, na twee dagen begon het dan weer te kriebelen en vroeg ik me af of het nog wel goed ging. Rationeel is wel te bedenken dat de kans heel groot is dat het goed gaat als je al tweemaal achter elkaar een goede echo hebt gehad, maar gevoelsmatig is het moeilijk dar vertrouwen in te hebben. Veel succes en ik hoop voor je dat het goed mag blijven gaan!
Kan het me heel goed voorstellen. Hier ook twee miskramen gehad. In het ziekenhuis eerst twee vroege echo's gehad en daarna de termijn echo. Met de controle van 16 weken toen ik het hartje mocht horen was ik echt helemaal gerust. Hoop dat je weer een goede echo te zien krijgt en weer helemaal verliefd kan worden op jullie kindje.
Herkenbaar! Hier "maar" 1 miskraam gehad bij 10 weken zwangerschap, maar ga het liefst in winterslaap tot eind maart ofzo!
Geruststellend om te horen dat er meerdere zijn met dezelfde gevoelens de weken duren zo lang nu ach ik moet me er ook gwn bij neer leggen maar het stukje onbevangen er in staan gaat me niet lukken. Ik probeer mezelf aan te praten geen bloed geen extreme buikpijn dus moet goedkomen nu het nog gaan geloven
Tot na de twintig weken echo was ik ook heel bang. Daarna werd het minder, maar ook gisteren (voor een pretecho bij 27 weken) weer hartstikke bang ondanks dat de baby alle kanten op schopt en ik weet dat alles gewoon in orde moet zijn.
Herkenbaar! Morgen heb ik weer een echo (de derde) en als die goed is ben ik over de termijn heen waarop vorige keer het hartje gestopt bleek. Ondanks dat de afgelopen echo's beter zijn dan die bij de keer hiervoor blijft het moeilijk vertrouwen in mijn lijf te hebben. Ik kan de tijd wel vooruit kijken tot we het eerste trimester hebben gehad en hoop dat ik dan echt durf te gaan geloven.
Ik herken je gevoel, maar als je de 14 weken bent gepasseerd wordt je weer anstig of de 20 weken echo wel goed is. En dan (in mijn geval te kleine baby's) wordt je weer angstig voor de groeiecho rond de 27 weken. En dan weer voor de geboorte. Dus ik zou zeggen probeer je angst aan de kant te zetten en te genieten van je zwangerschap.
Als dat zo makkelijk was geweest had ze dat vast al gedaan Hier had ik bij mijn vorige zwangerschap ook die angsten. Terwijl ik "alleen" vroege miskramen heb gehad (5,6 en 10 weken), zonder kloppend hartje. Maar je verliest het vertrouwen in je lichaam, wat je erg onzeker maakt, de hele zwangerschap door eigenlijk. Deze zwangerschap heb ik dat bijna niet meer, omdat ik nu een goede zwangerschap heb doorgemaakt. Probeer veel afleiding te zoeken en je te focussen op de positieve signalen. Ik wens je een goede en fijne zwangerschap toe!
Nee, dat is echt niet raar. Ik was de vorige zwangerschap ook erg bang, en dan had ik daarvoor slechts één MA gehad. Bij deze zwangerschap heb ik daar geen last van gehad, omdat ik al een goede zwangerschap heb meegemaakt, net als dpbovenkamp schrijft. Probeer op je eigen lichaam te vertrouwen, maar goed, dat is makkelijk gezegd.
Precies wat winky zegt.. Ik ben nog steeds doodsbenauwd voor alle controles. Zo bang om weer een kindje te verliezen. Nu weer in zenuwen voor de 20wk echo. Ik ben denk ik pas echt gerustgesteld als er een gezond kindje in m'n armen ligt. Klinkt makkelijk, loslaten en genieten, maar dat is het zeker niet. Bij mij hielp de aanschaf van een doppler / angelsound heel erg!
Dankjewel dames voor de lieve reacties denk dat ik ook maar ga kijken voor de doppler angelsound ben aan het aftellen bijna donderdag
De angelsound kan je ook behoorlijk zenuwachtig maken hoor! Bij week 10 hoor je waarschijnlijk ook nog niets. Ik heb m zelf ook maar hoorde na week 12 het hartje en moest echt zoeken. Maar is al de 3e zwangerschap. Bij de 1e zwangerschap hoorde ik het hartje pas na week 14.
Hoe herkenbaar. Hier ook drie miskramen gehad. Bij de laatste ook drie keer een kloppend hartje gezien. Ik mag vrijdag voor de termijnecho. Dat wordt alweer de derde echo. Tot nu toe was alles steeds helemaal goed en zelfs vooruit gezet, nog nooit meegemaakt. Ik had van de zwangerschap van mijn dochter nog een angelsound in de kast liggen. Deze heb ik van het weekend maar eens uit de kast getrokken omdat ik heel onzeker begon te worden. Na een tijdje zoeken heb ik de hartslag van de baby kunnen vinden! Nu begin ik eindelijk een beetje vertrouwen te krijgen in de zwangerschap en verheug ik me stiekem zelfs een beetje op vrijdag ipv er alleen maar doodsbang voor te zijn. Wij gaan gewoon een gezonde baby krijgen! Sterkte nog even met wachten.
zelf nog nooit een miskraam gehad maar ook ik vind het eng elke keer. gaat het wel goed daarbinnen. klopt je hartje nog. mn moeder zegt ook elke keer: wacht eerst de termijn echo af, dalijk is het niet goed. Ja dan krijg ik weer een inzinking. heel frustrerend inderdaad. Hoop voor jou dat je kindje nog lekker warm zit en het goed doet en er een mooi kloppend hartje is. Is toch fijn z'n moment.
Ik snap je angst. Ik heb in 2015 in half jaar tijd 4 miskramen gehad. Ben nu 11 weken en 5 dagen zwanger en heb al 4 echo's gehad! Maar het groeid echt....wij proberen nu te genieten en leven naar 10 augustus toe...wij gaan er nu van uit dat het goed gaat anders maak je je zelf helemaal gek. 1 februari hebben wij een perc studie dat is een zeer uitgebreide echo en onderzoeken in het umcg...het is iets nieuws,we krijgen zelf kleuren foto's van de echo mee...joepie. Veel succes en probeer te genieten!
Hier gelukkig geen mk's of MA's gehad maar ben zo bang voor elke echo! tot nu toe heb ik 4 goede echo's gehad en de laatste zelfs een druk inimini mensje gezien die lekker bewoog maar ik leef echt van echo tot echo..vooral omdat ik v.a. w 5 kleine bloedingen heb..dat is echt zenuwslopend. Ik zou ook het liefst tot w 24 of 26 willen slapen maar elke dag leef ik tussen hoop en vrees. a.s. vrijdag heb ik de combinatietest en dat voelt als een grote examen..Ik hoop dat we allemaal aan het einde vd rit een gezonde baby in onze armen mogen sluiten.
Ik begrijp het gevoel goed. Ik ben nog maar in de 1e weken van mijn 1e kindje. Nog nooit een mk gehad. Het is dus helemaal nieuw. Nadat ik een positieve test had, ben ik naar de huisarts (vervanger, eigen ha had pols gebroken) gegaan omdat ik medicijnen slikte en wilde weten of die kwaad konden. Gelukkig niet, maar kreeg wel te horen, gezien mijn leeftijd (lees 35) ik er rekening mee moest houden dat er nog van alles mis kon gaan... Nou toen zonk ineens de moed me in mijn schoenen. Sindsdien vind ik het erg spannend en nu ook een eerdere echo aangevraagd en mag ik 8 febr. . Maja ook al zou ik een kloppend hartje zien, dan nog moest ik de vlag nog iet uithangen, want ook dan kon er nog van alles mis gaan. Hopelijk heb je straks een "mooie" echo en kan je een beetje gaan genieten van je zwangerschap!