Hond en oud en nieuw

Discussie in 'De lounge' gestart door AnneThamar, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Onze hond van 8 is enorm bang voor vuurwerk. We hebben van alles geprobeerd, vuurwerk cd, gedragstherapeut, medicatie, training.
    Ze krijgt vanaf deze maand voedingssuplementen die rust geven. In onze buurt begint het nu al af en toe te knallen.
    Het liefst zouden we met oud en nieuw ergens naar toe gaan, waar je geen vuurwerk zou horen/ zien.
    (Aan de andere kant zou ik dat zo sneu vinden voor dochter, die heeft vorig jaar voor het eerst vuurwerk gezien, dat vond ze zoo mooi! )

Hebben jullie misschien nog tips ofideetjes hierover?

2. Amare

Amare Niet meer actief

Een thundershirt? Werken ze bij onze oude dierenarts mee.
    Bleek heel goed te helpen.

3. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Naar een dierenpension? Alleen de hond dan 😆
    Er zijn vakantielanden waar geen vuurwerk mag worden afgestoken. En dan na 12 en een stad in gaan waar ze vuurwerkshws hebben ofzo.
    Hoorn heeft in ieder geval zo'n show

4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Met vakantielanden bedoel ik parken

5. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben een strakkere tshirt aangedaan dit haalde wat de scherpe randjes af. Dit jaar willen we ook valeriaan geven van het merk frama (deze is puur natuur) en dit werkt heel goed bij een ander hondje wat angstig is voor alles wat los en vast zit.
    Gebruik het bij me eigen hondje ook en buj haar werkt het wel wat minder als bij het ander hondje maar zie wel degelijk verschil!
    Misschien kan je de thundershirt in combinatie valeriaan geven.
    Verder zou ik nier kiezen voor medicijnen can de da, dit omdat ze nog wel eens verdovende middelen geven.
    De hond kan niets meer maar de angst neemt het niet weg

6. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    We hebben met onze hond toen ook echt alles geprobeerd en alles gevolgd zoals het moest, maar bij hem hielp helaas niks. Hij is toen een keer die tijd de kennel in gegaan omdat wij weg gingen en toen we terug kwamen was het echt de oude vertrouwde hond. Niks geen stress of paniek gehad. De kennel hier ligt lekker verlaten, ze maakten elk jaar alles stikdonker, hadden dap in de kennels vantevoren aan en tijdens en zette alle radios op keiharde klassieke fm. Geen buren die erdoor gestoord konden worden. Onze hond vondt klassiek prachtig! Daar ging hij echt op zijn gemak voor liggen, dus dit was paradijs voor hem. Ik heb hem toen elk jaar ingeboekt dat hij daar was tijdens de ergste dagen. Het was wat extreem misschien, maar hij zat veilig (hij krabte alles kapot uit angst en moest uitkijken dat ie ons niet per ongeluk pijn deed of zichzelf) en kwam helemaal rustig terug. :) Op deze manier kan je ook zelf genieten van het vuurwerk als je dat wil. Er zijn geloof ik ook wat Centre Parcs die stilte houden? Speciaal voor mensen en dieren die bang zijn voor vuurwerk, maar dan mist je dochtertje idd het vuurwerk. Ik hoop dat iets helpt voor jullie beestje, want het is leuker als je allemaal samen bent natuurlijk. Maar voor ons was dat uiteindelijk de beste oplossing.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hond naar een pension?
    Die van ons gaat er ook heen met oud en nieuw. Lekker achteraf waar ze geen last hebben van vuurwerk.

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Tegenwoordig worden bijna nooit meer verdovende middelen meegegeven door de dierenarts, omdat honden daarmee aan de buitenkant rustig lijken, maar aan de binnenkant nog net zo gestrest zijn. Als je alle opties al gehad hebt kan je via de dierenarts angstremmende middelen proberen (alprazolam), dit werkt NIET verdovend.

Anders lijkt het me de beste optie om in ieder geval tijdens oud & nieuw de hond ergens naartoe te brengen waar geen vuurwerk wordt afgestoken (zoals gezegd, sommige pensions of vakantieparken)..

Het is gewoon lastig, zeker bij een hond van 8, om zo'n angst te doorbreken.. Eigenlijk zouden alle honden van pup af aan standaard vuurwerktraining moeten krijgen, zou een hoop leed schelen..

9. AnneThamar

Thundershirt hebben we! Dat werkt goed, ook bij onweer bv. Helaas is de periode van oud en nieuw te lang om echt effect te hebben zeg maar.
    Wij hebben deze hond vanaf haar 2e jaar, onze eerste o&n met haar was vreselijk, arme beest. Angst is door alle ingrepen al wat minder, maar het blijft drama. Een pension kan opzich wel, al vind ik dat wel sneu ivm haar asielverleden. Ze heeft nl 3 maanden in pension gezeten, baasje is haar nooit meer op komen halen. Daarna nog 4 maanden asiel en het plaatje is compleet. Maar goed, ik zal eens googlen.
    Onze andere hond hebben we vanaf pup en die heeft nergens last van gelukkig:p:p

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een thundershirt idd!

Hier zet ik de tv aan en de gordijnen dicht. Alleen onze honden zijn niet bang dus dat is een verschil.

Pas alsjeblieft op met medicatie. Vaak isoleer je het dier in z'n hoofd en lijkt hij rustig. Terwijl hij van binnen compleet de pan uit flipt maar dit niet kan uiten...

Persoonlijk als mijn dier zo bang was dan koos ik voor het dier. Dus of naar een pension in een vuurwerkvrije zone. Of met z'n allen naar een vakantie park zonder vuurwerk.

11. AnneThamar

We hebben goede medicatie, zorgt alleen voor kalmte in dr koppie!

12. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Wij hebben een thundershirt en gebruiken daarnaast bach rescue druppels, sinds we dat beide gebruiken is de hond niet meer onrustig en ligt lekker te slapen, en kunnen we eindelijk weer met z'n allen tegelijk naar buiten want iedereen tegelijk weg icm vuurwerk was helemaal drama.

13. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
  14. AnneThamar

Nah een vuurwerkvrij vakantiepark wordt het niet iig, heb geen €500 euro voor 3 nachtjes :)
    Gaan iig thundershirt, dr voedingssuplementen, eventueel rescue en als laatste redmiddel een advocaatje :p

15. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Advocaat geven en gordijnen dicht en radio aan.

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Sorry hoor, de meeste suggesties zijn echt prima.. Maar advocaat zou ik echt niet doen.. Alcohol aan een hond geven is echt geen goed idee..

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Serieus? Alcohol geven aan een hond? Beetje rare tip..

Ts; zoek een kennel waar je hond heen kan. Eentje die op een rustige locatie is zodat er in de nabije omgeving geen vuurwerk afgestoken word waar je hond last van kan hebben.

18. AnneThamar

Mmrr rare tip vond ik het eerst ook, maar ze slaapt er goed op.
    Zelfs de da gaf die tip :p een scheutje over dr brokken.
    Maar goed, das laatste redmiddel, doe ik liever niet.

Deel Deze Pagina