Hond en oud en nieuw

Discussie in 'De lounge' gestart door Sascha81, 31 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Onze hond reageert heel erg op de knallers buiten. Angstig gestrest noem maar op. Heeft iemand een tip waarmee hij minder gestrest angstig is? Kan ik iets kopen bij de dierenwinkel of een andere tip?

Liefs Sascha

2. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Er bestaan kalmeringsmiddelen voor honden idd.

Maar deze tips zijn misschien ook handig
    - Doe de gordijnen dicht zodat er weinig tot geen lichtflitsen zijn.
    - Zet radio of televisie aan
    - Doe gewoon normaal tegen je hond, ga hem niet extra aaien of aanhalen
    - Probeer op tijd nog een keer te gaan wandelen, zorg wel dat hij goed aangelijnd is!

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    de tips van hier boven.
    Alleen lees ik over kalmerings middelen wel nare dingen, de hond lijkt dan kalm omdat hij verslapt is, maar de prikkels komen in zijn/haar koppie dubbel zo hard binnen, de angst blijft dus, zo niet erger maar ze kan het niet uiten. Ik vond dat zo naar klinken....
    er schijnt ook een soort vest te zijn die je ze aan kan trekken, dat zit best strak om de romp, hoe het precies werkt weet ik niet maar het schijnt wel te helpen. Het heet een Thundershirt zie ik net.

Heel veel succes met je hond vandaag en morgen....
    Onze hond is niet bang gelukkig, maar we doen wel de gordijnen dicht en laten haar niet alleen, gaan eind van de middag nog een flinke wandeling maken in het bos en rond 22.00 net als anders er uit voor een kleine ronde.
    om twaalf uur krijgt ze een kong met een eitje er in, daar is ze dol op, dit meer omdat het feestelijk is dan omdat ze afgeleid moet worden.

4. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Kalmeringsspul moet je vaak al eerder mee beginnen, dus dat zal niet meer helpen nu. Misschien voor volgend jaar...

Verder zelf gewoon normaal doen, gordijnen sluiten en tv of radio aanzetten. Als het echt niet meer gaat een ruimte in huis opzoeken waar geen ramen zijn, bv trapkast misschien toilet/badkamer zodat de knallen minder hard zijn.

Onze hond doet haar ogen niet eens open vannacht, maar ik kan me voorstellen dat het heel vervelend/zielig is.

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

De kalmeringsmiddelen die je tegenwoordig bij de dierenarts kan krijgen zijn niet meer de verslappende middelen waar je over leest. Dit was vroeger wel zo, maar wordt al een paar jaar niet meer meegegeven omdat idd na onderzoek is gebleken dat dit niet goed werkt.

Wat je tegenwoordig krijgt is alprazolam, een angstremmend middel. Wat dus niet versuft, maar alleen angst remt. (Wordt ook gebruikt bij mensen met angststoornissen). Dit is wel goed om te proberen of dit helpt, alleen zal je vandaag ws. niet meer bij een dierenarts terecht kunnen ivm het weekend..

Als je hond troost zoekt mag je dit gewoon bieden, maar alleen als de hond het zelf bij jou komt opzoeken. Negeren/niet aanhalen is ook al achterhaald. Verder idd gordijnen dicht, radio of tv aan, en bij hem blijven.

Voor volgend jaar iets doen aan de angst, dus vuurwerkcursus op individuele basis, door een gedragstherapeut. Of zelf aan de slag met een cd met geluiden.

6. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Ik las ergens dat mensen advocaat geven aan hun hond. Elk uur een theelepeltje totdat ze merken dat het gaat werken. Het haalt de scherpe kantjes eraf. Ik zag op Facebook ook een in ind methode langskomen alla dat shirt maar dan met gewoon een sjaal ofzo. Even googelen. Het schijnt dus echt te werken (althans dat thundershirt)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben pillen...niet verlammende. Al jaren. Scherpe kantjes gaan er dan af.

Je bent trouwens wel wat laat mee.

Misschien is de dierenarts nog open en kun je iets vragen.

8. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Idd, gordijnen / rolluiken dicht.. tv iets harder zetten.. en niet op je hond reageren als er knallers zijn. Geen aandacht aan besteden.
    Gewoon aaien / kroelen zoals je anders doet mag natuurlijk wel!

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Hier is een piepende bal de oplossing. Gelukkig. Misschien een idee?

10. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Paar opties
    - thundershirt
    - Bach druppels voor hond, de spray versie werkt vrijwel direct en haalt scherpe randjes eraf.. al had eerder beginnen idealer geweest.
    - puur nervositeit
    - afleiding bieden door iets te kluiven te geven

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Alcohol geven aan een hond lijkt mij niet echt verstandig. Dan voer je ze dus een soort van dronken wat ook weer angstige gevoelens op kan leveren.

Eigenlijk zouden hondenbezitters verplicht een angstcursus moeten volgen met hun hond. Die worden ieder jaar voor oud en nieuw georganiseerd zodat een hond leert met het geknal om te gaan.
    Het is ieder jaar oud en nieuw, dan weet je dus van tevoren dat die knallen en flitsen gaan komen. Dan ga je toch niet wachten tot een dier zwaar in angst zit om dan te gaan bedenken wat je ermee moet?

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
  13. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Advocaat lijkt me niet handig hoor!
    Relax is een goed snel werkend middel bevat l-theorine en die zorgt voor een stofje dat melatoni en creatonine aanmaakt. Worden ze rustig van.

Advantil bevat hetzelfde alleen mrt gaba erbjn die zorg ervoor dat de angstprikkel geblokeerd word.
    Werkt binnen 2 uur. Gebruikt en onwijs geholpen. Verdooft niet!

14. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Spul van de dierenarts moet je een week van tevoren mee beginnen dus geen optie meer. Mijn hond was altijd extreem bang en bij haar hielp thundershirt icm met bach rescue druppels heel erg goed, jarenlang van alles geprobeerd en vorig jaar met die 2 combinaties konden we voor het eerst met z'n allen naar buiten om 12u... voorheen werd ze nog banger zonder ons en raakte ze zo in paniek dat ze ademhalings problemen kreeg.

15. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Spul wat hierboven genoemde werd Relax was vd week een hond van overleden. Niet omdat dat spul niet goed is maar omdat de hond allergisch bleek te zijn voor een van de bestanddelen. Wat je dus ook geeft, altijd je hond in de gaten houden of alles goed blijft gaan.

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Iit anderen krijgt onze hond wel een extra geruststellend woordje of knuffel.
    De hond vraagt om je steun. Ga iig niet negeren. Blijf zelf rustig en stel je hond gerust. Jij bent zijn alles en hij heeft je nodig.
    Hier een relaxte hond die z'n ogen opent en een keer opkijkt met echte harde knallen. Dan mag je best even rustig laten merken dat je er voor hem bent.

Afleiden is prima. Kong kluif spelletje spelen oid. Maar blijf rustig en ga angst niet voeden door juist te veel aandacht eraan te schenken.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ach, dat valt wel mee hoor. hond van mijn ouders kreeg altijd een schoteltje advocaat. die was als de dood en nu lag hij lekker te slapen. totaal niet angstig of dronken.

hoorde van de fokker van mijn hond dat hij bange honden altijd een schoteltje advocaat gaf. op advies van de dierenarts. en dat is echt een goedbekendstaande ras-fokker die al ruim 20 jaar honden fokt;)

18. SG2007

SG2007 Actief lid

15 dec 2016
    224
    1
    18
    Vrouw
    De da adviseerde valeriaan, een kinderdosis. Het helpt bij ons heel goed.

19. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Angst cursus voor honden hoeft niet voor elke hond te helpen

Persoonlijk denk ik het zijn maar uiterlijk een paar dagen dat ze knallen dus ik zou geen middeltjes gebruiken

de ene hond heeft veel aan geborgenheid de andere lekker met rust laten
    Je kent je hond zelf het beste

En voor 21:00 je hond uitlaten en mocht de hond zo angstig zijn een plasje in huis is ook geen ramp.

Fijne jaarwisseling! En sterkte met je hond!

20. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Overdag hond goed moe maken, naar losloopgebied of strand oid en een flink aantal uur wandelen.

Muziek/film hard aan en alle gordijnen dicht.

Mand in een hoekje onder de tafel. Of hond tussen je in op de bank ;) Hoeft niet extra te knuffelen, maar als de hond fysiek tegen je aan kan zitten (en jij bent wel rustig) dan kan hij er wel steun uit halen.

Hond iets heel lekkers te knagen geven.

En 's nachts voor een keertje op het voeteneinde slapen ;)

In de badkamer doen oid zou onze hond alleen panisch maken.
    Kalmeringsmiddel hebben we eens gehad bij de hond van mijn zwager en dat was zó zielig; hij was helemaal slap maar inderdaad nog net zo bang, en extra bang omdat hij niet normaal meer kon bewegen.

Alcohol en drugs aan je hond geven lijkt me altijd een slecht plan. Sowieso kan zowel alcohol als bijvoorbeeld weed je paranoide maken en dat is juist met angsten geen goede combi.

Deel Deze Pagina