Help, Kater wil alleen maar eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Alieke, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wat een drama hier met onze kater. Heel zijn leven draait om eten,eten en nog eens eten! :x
    Als we eten aan het koken zijn, klimt hij op het aanrecht. Als we aan het etn zijn kan hij niet in de woonkamer zijn want dan eet hij onze borden leeg, dus hup naar buiten maar dan zit hij voor het raam hard te miauwen.

Ook de prullen bak, ookal ligt er maar een stukje plastic waar iets lekker ruikends in gezeten heeft duikt hij erin. Laatst tot grote verbazing toen in een nieuwe vuilniszak erin wilde doen had hij onderin een gat gebeten :confused:
    Nu hebben we heel zielig een stukje tape op de deksel dat hij die deksel niet open krijgt maar wat doet hij, hij krapt de hele zak aan gort :confused:

Op verjaardagen kan hij niet in de woonkamer zijn want dan eet hij al het taart op enz. enz. enz. ga zo maar door.
    En zoals nu dus: Zit hij in de grijze bak buiten! Die kat stinkt soms helemaal naar vuilniszak!

Wat moet je nou met zo'n kat?! Soms hebben we het drukker met de kat dan onze kleine meid! Moet niet gekker worden toch? Hij krijgt gewoon smorgens en savonds eten zoals normaal.

Tipsssss?

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Misschien heeft hij gewoon honger? Het beste kun je de hele dag een bakje met brokjes en vers water hebben staan zodat hij wat kan eten als hij trek heeft.

3. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Dat is het gekke, dat heeft hij de hele dag staan :( Het stomme is, dat eet hij niet eens helemaal op.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    pfff ook al hier een poes die dit gedrag ook vertoond
    ze
    heeft eten in de schuur staan
    maar hij eet zelfs het brood van youame op :confused:
    ze eet zelf het patat op als ze evn niet kijkt
    niks is veilig hier

5. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    hier ook 1 hoor. het liefst eet hij heel de dag door. hij mag van de dierenarts ook niks meer bijkomen anders wordt hij te dik. je moet even goed laten merken dat hij dat niet mag doen. niet op het aanrecht komen en niet bedelen. bij ons heeft het wel gewerkt

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dit las ik op internet
    :

Heb je al een bloedonderzoek laten doen om te kijken of alle organen goed werken? Katten waarbij de schildklier niet correct werkt kunnen last hebben van vraatzucht.
    Wanneer blijkt dat de kat helemaal gezond is kan je het volgende doen:

Elke keer als de kat wat lekkers te pakken heeft is het eten automatisch
    de beloning. Al gaat het 20 keer fout en de 21 keer heeft de kat weer wat
    dan is dit een teken om het nog langer vol te houden. De kat moet dan ook
    zeer consistent niet meer bij "lekker" eten kunnen.
    Wanneer er wel wat ligt zorg dan dat dit onaantrekkelijk is zoals: Een
    stuk brood ligt met citrussmaak (citroensap).
    Om de kat af te leren om op bijvoorbeeld het aanrecht te komen kan een
    ssscat heel handig zijn. Op youtube kunt u filmpjes zien van de werking
    van een ssscat.

In grote lijnen is het dus van belang dat de kat geen eten meer vindt.
    Wanneer hij iets vindt en dit wil snaaien het erg smerig is waardoor
    snaaiacties als onprettig ervaren gaan worden zonder dat de eigenaar
    hieraan gelinkt is.

Succes!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben hier te maken met hele kieskeurige katers. Het is vreselijk maar veel merken brokken willen ze niet eten en dan gaan ze op zoek naar ander voer. Misschien wat brokken uitproberen? Helaas werkt het hier zo, hoe duurder, hoe lekkerder :(

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heb je al wel eens ander voer geprobeert? Katten zijn erg kieskeurige beesten...als het ze het niet lijkt, eten ze het ook niet op.....

En zit hij wel te schooien of haalt overhaal zijn lekkernijen vandaan, dan moet je erg consquent zijn door bv. de plantenspuit.
    Hier krijgen de katten nooit uit de hand te eten, wanneer ze wat lekkers krijg, doe ik dit altijd op hun eigen etensplek in hun bak. Zijn ze ontzettend aan het zeuren als ze bijvoorbeeld kaas ruiken...krijgen ze gewoon niets, pas als ze op gehouden zijn met zeuren, roep ik ze en leg ik het in hun bak. Tot nu toe gaat dit erg goed.
    (al betrap ik onze kitten nog iets te vaak op het aanrecht wanneer wij er niet bij zijn...)

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij geven alleen maar Royal canin daar heb je veel minder van nodig dan alle goedkope merken dus je bent echt niet duurder uit hoor.
    Onze kat krijgt ook alleen maar harde brokjes

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hmm zo te lezen meerdere rare katten dus.

Smorgens krijgt hij brokken en savonds krijgt hij vlees. Wij hebben een tijdje Royal canin gehad maar hij was niet te genieten, vreselijk wastie. Hij krijgt iets meer en grotere stukken vlees dan wat die zijn.

Ook als ze prullenbak op de gang staat (ja triest he) en de deur gaat open, rent hij meteen op de prullenbak af.

De brokken eet hij wel alleen niet veel. Daarin tegen eet hij in 1x zijn bakje vlees op savonds.

Het maakt niet uit wat je tegen dat beest doet of zegt, een plantenspuit rent hij wel even voor weg maar komt 2tellen later weer dood leuk aangerent.
    Hij denkt dat ieder stukje eten voor hem is en dat hij daar ook voor moet vechten. Stom beest :(

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Goh, hebben wij dezelfde kat?
    Onze kater komt uit het asiel, weet dus niets van zijn achtergrond, maar hij zwierf rond, dus was vast blij met alles wat eetbaar was, wat hij kon vinden. Toen hij bij ons kwam, was hij ongeveer 1 jaar oud. Toen woonden we nog aan een drukke weg in een portiekwoning en kwam hij niet buiten. Hij deed precies hetzelfde, kon de vuilnisbak zelfs openmaken, we moesten er een blok lood op leggen, zodat hij er niet in kon. Als je even de zak brood niet in de broodtrommel had teruggestopt, zat er een gat in en was de helft weg. En constant lopen zeuren om eten. De hele dag een bakje voer neerzetten kan ik bij hem niet doen, want hij blijft eten tot hij er bij neervalt.
    Een paar jaar geleden zijn we verhuisd en hier komt hij veel buiten. Ging het eerste jaar heel goed, hij kwam aan zijn beweging en had een normaal gewicht, ook dat zoeken naar eten hield op. Daarna werd het weer steeds erger, om half 3 kwam hij al miauwen voor avondeten en hij werd steeds vetter en vetter, terwijl wij hem niets extra's gaven. Wat bleek? We hebben hier een oud mens in de buurt wonen dat alle katten in de buurt voert, ze strooit letterlijk pakken voer leeg op de stoep en in het plantsoen en verder zet ze allemaal bakjes met brokken neer. Wij hebben gevraagd of ze hier mee op wilt houden, maar dat doet ze gewoon niet, ze staat ook bekend als een gek wijf. Onze kat weegt dus nu mooi 2 kilo meer, dankzij haar, mag maar hopen dat hij geen suikerziekte krijgt. Bovendien geeft ze van die goedkope shitbrokken, die hij niet goed verdraagt en bij ons thuis uitkotst. Tegenwoordig rapen we de kots op met een boterhamzakje en flikkeren dat voor haar deur neer. Ben het zo zat. Gelukkig gaan we verhuizen, hopelijk woont daar niet ook zo'n mens.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hij vreet trouwens bijna alles, paddestoelen, hot kroepoek, pasta, rijst, komkommer, paprika, geraspte wortels etc. Maar als ik vis of kip bak, zit hij echt met ogen als schoteltjes in de keuken.

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Heel herkenbaar....

Hij zit ook de hele dag te miauwen om eten.. Is mega dik inmiddels terwijl die ander kat hetzelfde krijgt en gewoon 'normaal' is...
    De gewone droge brokken eet hij niet zo graag.
    Maar we moeten ook nergens iets eetbaars laten staan ofzo en hij zit eraan.
    's Morgens staat hij al voordat de wekker afgaat aan onze kamerdeur te miauwen om eten en stopt pas als hij aan het eten is. Als hij klaar is staat hij te miauwen bij de deur om het eten van de andere kat op te eten. En als hij dat op heeft (als die wat over laat) gaat hij weer miauwen om meer eten :)

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

kan het geen aandachtsprobleem zijn ook?

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wat herkenbaar allemaal!

Ik heb geen idee wat het kan zijn. Het interesseerd hem niet watvoor straf hij krijgt, als hij dat eten maar tepakken krijgt. Dat kan zo'n grote strijd zijn. Tegenwoordig is het hup meteen in de keuken, deur dicht of naar buiten. Hij is nog geen 1 jaar en is sinds kort gecastreerd. Daarvoor ging hij nog niet naar buiten, tot nu toe durft hij dus ook niet de tuin uit (of hij begrijpt het niet?)

Soms schuif ik hem opzij met me voet, wat doet hij dan. Hij gaat met voeten aanvallen. Aandacht genoeg! Komt savonds vaak bij ons slapen op de bank en vooral met me mannetje is het stoeien, mij niet gezien :)

Als hij vervelend is, doe ik hem naar buiten en zeg ik tegen hem "ga maar katten vriendjes zoeken en laat daar maar zien watvoor stoere vent je bent" Zodra hij buiten is, is het een mietje :)

Mijn schoonmoeder zegt (ja ze heeft een hele andere style als mij met die kat) dat het misschien wormen zijn? Ze zegt hij moet toc een keer verzadigt zijn dus wat doet ze! Op de verjaardag van Loïs gaat ze hem haar taart geven, ik kon wel schreeuwen. Ik zeg nou dat doen wij niet, dat hoort een kat niet te eten en ze zegt "van oma mag het" :c:

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    *grinnik* Hier ook zo eentje... olijven, falafel, bami, druiven...

Ik zou zeggen tegen de TS: laat bloed checken op schildklierafwijkingen.

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou hem toch eens door de dierenarts laten onderzoeken.
    Het kan toch goed dat hij lintworm of iets dergelijks heeft.
    Soms kan iets heel kleins zo'n grote verandering geven.
    Dus zou zo snel mogelijk bij de da aankloppen!

18. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Hmmm hier ook 2 schrokkoppen. Ze eten echter wel hun brokjes op; graag zelfs en snel! Op advies van de dierenarts krijgen ze de juiste hoeveelheid 's morgens en 's avonds omdat de oudste richting overgewicht ging (nog niet gelukkig). Ik dacht dat als ze hieraan gewend waren dat het schooien en zoeken naar eten wel op zou houden maar helaas. Je kan niks laten liggen, als het zou kunnen zou de jongste het eten uit je mond opeten.. de oudste heeft dit gelukkig niet. Hij valt nu dus wel af ondanks de muisjes die hij tussendoor eet..Ik probeer nu met het schooien consequent te zijn: wij bepalen wanneer ze iets mogen!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou hem sowieso wel ontwormen, dat doe ik ook normaal 2 x per jaar en nu we een kleintje hebben 4 x per jaar. Of hij nu wel of niet wormen heeft.

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja als hij zn leven lang al veelvraat is is er waarschijnlijk niet zo veel aan de hand

meestal als het INEENS komt opzetten dan is een dierenarts wel verstandig toch

Deel Deze Pagina