Hond en vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Trees, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ja en dan stom zeggen ja we zagen u niet! Ik zou ze grrrrrrrrrrrrrrr

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier met de oudste krijgt valeriaan ( hij wordt al gek als eriets valt)
    De jongste krigt gewoon een lekkere bot ofzo denk ik.

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Grrr kan daar zo boos om worden he!
    Vorig jaar werd er vanaf een balkon een ding afgeschoten richting mij en mijn oudste hond.
    gelukkig was het niet raak en reageerde de hond er niet angstig op maar ik heb toch bhoorlijk een potje lopen huilen toen ik thuis was.

Ding = zo'n stok waar vuurwerk uitschiet stuk of 10x om en om roze en groen.

4. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ja weet wat je bedoeld...

Ben blij dat je hond niet geschrokken is, maar wel sneu dat jij zo geschrokken bent. Hoop dit jaar op een fijne jaarwisseling voor jou..

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou ik liet vaak harde knallen op de computer horen via zo'n vuurwerk cdtje maarre of dat der aan mee heeft gewerkt dat ze het hier alledrie mooi vinden weet ik niet

de oudste was meteen niet bang heb gewoon angstig gedrag genegeert en dat is volgens mij overgegaan op de 2e en de 3e hond hier ;)

raad je echt aan als het knallen begint of onweer de hond niet te troosten maar gewoon hem toespreken als kom op in je mand niets aan de hand...

6. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    me oudste heeft epilepsie en een rot verleden, helaas vorige jaar was hij ook erg anstig, we hebben nu een jonge herder erbij sinds mei, maar denk niet dat ze de knallen erg vind, we liepen gister ook buiten met hun en ze reageerde niet echt op een rotje.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    daar bedoel ik medicatie mee...ik neem aan dat er niemand is die onder begeleiding een snoepje aan zn hond geeft :rolleyes:

8. 2009mama

2009mama Niet meer actief

kon zijn dat je bedoelde dat de hond op een snoepje anders reageerd door het geknal... gewoon even voor de zekerheid vragen wat je bedoelde ;)

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    onze hond die volgende maand 14 wordt heeft nooit last gehad van vuurwerk. ik heb van het begin af aan niet gereageerd op het vuurwerk (of onweer) en dus doet hij dat ook niet. misschien hebben wij een gemakkelijke hond kweet niet. maar bij ons werkt het als we gewoon doen of het een doordeweekse dag is. hier wordt trouwens al maanden geknald vooral in de avond dus echt uit de lucht vallen doet het voor hem straks ook niet.
    de hond van mijn ouders was wel altijd doodsbang en kreeg een tabletje van de da en kroop in de kelderkast.die stond voor dat doel de hele week dan op een kiertje, was best zielig altijd maar het beste is toch om hem of haar daar gewoon te laten zitten en een beetje te negeren werd geadviseerd dus tjah.

wij gaan wel op tijd uitlaten zodat we niet laat op de avond tussen het geknal door moeten en voor een eventueel noodgevalletje later op die avond mag hij voor 1 keer in de tuin wat doen dan.

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hier van de drie honden 1 heeeeeeeeeele bange.

Heeft een rot start gehad als pup met 5 weken uit het nest ed :cry:
    Hij was een hele bange hond toen hij bij ons kwam in het dagelijks leven gaat het nu goed maar vuurwerk is echt een ramp.

Kan hem redelijk trainen en rond kerst kan hij een paar knallen wel verdragen. maar met oud en nieuw duurt het gewoon te lang en dan vooral vuurpijlen vind hij eng.

Hij heeft ook een trauma doordat de honden club naast de voetbal club zit en die club werd kampioen,ze hadden wel gezegd we gaan een duizend klapper afsteken,maar ze zeiden niet hoe laat. Wij stonden dus buiten 30 meter er vanaf :cry: Ik heb hem weer helemaal moeten laten wennen op de club maar als er een raar geluid is veel mensen bv met een wedstrijd dan word hij weer bang.(andere hond had dus nergens last van )

Met oud en nieuw doen we zo normaal mogelijk krijgt hij ze favo speeltje (heeft nu al een nieuwe) en maak een hoek vrij waar hij zich kan verstoppen.

Mijn angst is alleen dat hij erin blijft hij gaat zo hijgen en zijn hart gaat tekeer. Hij is nu 5 jaar.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Volgens mij is dat juist de bedoeling! :)

@ wuppie wat zielig voor jullie hond. Ik kan me voorstellen dat zo 1000-klapper niet echt meewerkt :(

Deel Deze Pagina