Hoi iedereen ik zit met een vraag sinds gisterenavond begon mijn hondje (westy/?)met overgeven hij heeft wel 7/8 keer gespuugd dit heeft ie nog nooit gehad hooguit 1 a 2 keer maar zoveel! we hadden heb vers water gegeven en dat dronk hij helemaal op gelukkig. vanmorgen heeft ie gegeten en nu 1,5 uur later spuugt ie het weer uit het is dus nog niet over! wat moet ik nu doen? Ik vind meteen naar de dierenarts gaan miss wat overdreven omdat die ook niks kunnen zien, hem hooguit een spuitje tegen het spugen geven. misschien kan ik het oplossen met iets anders, misschien beschuit ofzo... heb geen idee maar misschien hebben jullie tips?
Nou ik zou toch wel naar de DA gaan. Misschien heeft hij iets verkeerds gegeten? Je weet het niet. Ik ga liever 100 x onnodig, voor hetzelfde geld is het iets ernstigs en krijg je flinke spijt.
Heeft ie iets gegeten of heeft ie iets kúnnen eten wat niet goed is voor hem? Ik zou zeker ff de dierenarts bellen hoor! Honden geven niet zomaar over.
had laatst 1 van mijn honden ook,had overal op het tapijt gekotst wij hebben niks speciaals gedaan ofzo,hij wilde zowiezo niet eten dus maar een beetje met rust gelaten wel brokjes neergzet voor als hij trek kreeg. En eergister onze andere hond(we hebben er 3),.denk ook een beetje de griep ofzo ze drinken dan wel lekker veel water,wat ook weer goed is,laat ze dan vaker naar buiten(ff in de tuin rondwandelen) en meestal na een dag over. Anders als je niks weet tedoen bel je de dierenarts voor tips. suc6!
Kan je anders niet gewoon de DA even bellen en overleggen of hij het nodig vind? Ik vind zoveel over geven voor n hond niet echt te vertrouwen... Drinkt hij nog wel genoeg? Is hij allert enzo? Sowieso meer als n aantal keer overgeven en langer als n dag vind ik wel een bezoekje aan de DA waard. Maar goed ik ga altijd uit van t zekere voor het onzekere bij dieren die me niet kunnen vertellen wat er scheeld.
Ik zou meteen naar de dierenarts gaan! Kleine honden zijn sowieso wat kwetsbaarder. Beter een keer te veel dan dat je een keer te laat bent.
Ik zou zeker ook DA even bellen... zeker ook omdat hond normaal niet zo spuugt. DA kan meer dan alleen spuitje geven tegen het braken.. misschien zit er iets dwars in de slokdarm, ik noem maar iets.
De Da ff bellen en ik zou hem geen eigen eten meer geven maar rijst en kipfilet koken. Zolang ie nog drinkt en eet maak ik me zelf nooit zon zorgen ( jij kent je hond tenslotte het beste he)
heeft ie ook diarree? want als dat zo is dan zou ik even rijst koken en het water van d erijst waarin je hebt gekookt af laten koelen en zorgen dat ze dat opdrinkt... die van mij zijn dan zo van overgeven/ diarree weer af... als je het niet vertrouwt dan zou ik de dierenarts even bellen... maar als der hier diarree of overgevers zijn dan krijgen ze een dag geen eten hoor even de maagjes tot rust laten komen met rijstewater echt helpt hier altijd
Houd ie zn water wel binnen? Mijn 1e westy is overleden aan een gedraaide darm, daarom kon ie toen dus niks binnen houden. Ik wil je niet bang maken hoor! Maar ik sta dus altijd snel bij de DA op de stoep als er iets is.
gekookte kipfilet laten eten ipv brokken wil ook wel eens helpen weet ik van een vriendin haar hond...
i.d. kipfilet met rijst en sperziebonen.. Is hij erg in de rui en haren binnen gekregen.. Hier hebben de honden ook af en toe last van overgeven.. kan geen kwaat mist ze goed drinken en allert zijn. Als je het niet vertrouwd toch even de DA bellen..
bedankt voor jullie reacties! het gaat een stuk beter met em! hij heeft een paar uur geleden beschuit op met een klein beetje bruin brood en dat zit er nog in! Hij drinkt verder goed, en is allert! merk naast het spugen niks aan em gelukkig! Ik ren normaal ook meteen naar de DA, maar in zo'n gevallen probeer ik liever eerst iets anders dan meteen te bellen. Ik ken de artsen in de omgeving en die willen hem toch eerst zien zonder aan de tel tips te geven. nu is het niet zo dat ik het mijn geld niet waard vind zeker niet zelfs want ik betaal iedere maand 90 aan medicijnen en 45 aan speciale voeding...dus heb echt alles voor hem over! hopelijk blijft ie zich goed voelen nu! thanx