Volgens de statistieken is je eerste kindje meestal 'te laat'. Tot nu toe ken ik alleen maar mensen die inderdaad tot 2 weken te laat bevielen. Nu zit ik erg te twijfelen of ik nu niet 6 weken van tevoren verlof zal nemen. Ik wil na mijn bevalling lekker lang vrij zijn, maar ervoor ook. Als ik nu te laat beval had ik net zo goed 6 ipv 4 weken voor de datum met verlof kunnen gaan. (begrijp je het nog?) Al met al bedoel ik dus: beter 6 weken van tevoren met verlof, in de hoop dat hij/zei te laat komt of beter 4 weken, zodat je in ieder geval zeker weet dat je daarna nog 12 weken hebt? Ben erg benieuwd naar jullie meningen hierover! Liefs, Daphne
Mijn vriendin had ervoor heel lang doorgewerkt en de baby kwam idd iets te laat. Maar hierdoor is ze wel lekker thuis met haar kleine tot januari. Ze is heel blij dat ze dat gedaan heeft zegt ze. Straks kom je tijd tekort en wil je niet eens meer werken misschien en dan is het wel lekker als je wat extra tijd samen hebt, toch...?
Ik ben de eerste keer 4 weken tevoren gestopt en mijn zoontje kwam 5 dagen te vroeg. Dit keer ben ik 6 weken tevoren gestopt, omdat het heel druk is/was op mijn werk. Ik had echt even de tijd nodig om tot rust te komen, het werkritme van me af te zetten en de knop om te zetten richting de bevalling. Het hangt denk ik veel van jezelf en je werk af. Als je een hele drukke baan hebt en je zou 4 weken tevoren stoppen en je baby komt 3 weken te vroeg, dan heb je nog nauwelijks rust gehad of tijd om dingen zoals bijv. kleertjes wassen of zo te doen. Het gaat niet alleen om de praktische dingen maar ook om in je hoofd je te gaan richten op die bevalling. Dus bedenk wat voor jou het meest van toepassing is. Enne... anders neem je toch 5 weken, zit je mooi tussenin
1voordeel is je houd altijd 10 weken na de bevalling ookal beval je 2 weken te laat. Ik ben bij 30 weken gestopt met werken (vakantie enz.) en daar ben ik zeer blij mee, zou er niet aan moeten denken om nog te moeten werken, mijn lichaam vraagt zeer veel energie nu. Het ligt er aan hoe je je voelt en hoe de zwangerschap gaat hoeveel uur je werkt en wat voor werk je doet om te bepalen hoelang je doorwerkt. (ik werkte bijv 7 nachten op 7 nachten af in de zorg en dat houd je niet zo lang vol als iemand die 3x5 uur werkt op een kantoor. En idd het kan ook 3 weken te vroeg komen en dan heb je maar 1 week rust gehad.
ik vond het ook moeilijk om te beslissen wat ik moest doen. Heb 2 weken geleden besloten dat ik met 35 weken ga stoppen. Ben echt zo moe de laatste tijd en het is druk op het werk. Heb geen zin om met stress te moeten stoppen. Heb ook veel dingen die ik nog wil doen en ik ben anders ook bang dat ik niet meer genoeg tijd heb. Ik heb nog een maand verlof genomen na mijn zwangerschapsverlof. Dus ik begin sowieso pas weer op 2 april.
Klopt! Daarom zou ik ook zes weken van tevoren verlof nemen. Het is echt belangrijk dat je goed uitgerust je bevalling in kunt gaan.
Ik ben sinds gisteren met verlof. Ik kon het ook echt niet meer opbrengen. Ik moet 's middags gewoon slapen, anders kom ik de dag niet door. Dus ik denk dat je gewoon moet kijken wat je lichamelijk aankan. 4 weken van tevoren is wel erg weinig vind ik. Je baby kan zich ook eerder aandienen en dan heb je nog niet alles klaar.
ik werk in de zorg en ben 10 weken voor de bevalling gestopt. (vakantie enzo erbij gerekend) als ik de normale keus had moeten nemen had ik ook 6 weken ervoor genomen. achteraf gezien denk ik ook dat ik niet door had kunnen werken tot 4 weken ervoor ivm dikke toeter en de werkzaamheden. rene kwam ook nog eens 9 dagen te vroeg alles was net klaar had net alle kleertjes gewassen en gestreken in de kast liggen. bij een eventueele volgende zou ik het precies hetzelfde doen.
Kijk gewoon hoe je je voelt. Als je je goed voelt en nergens last van hebt zou ik tot 4 weken van te voren door werken dan heb je daarna nog 12 weken. Kun je misschien nog vakantie opnemen? Dan kun je altijd voor je verlof nog 2 weken vakantie nemen. Of na je verlof kan ook natuurlijk. Bij mijn 1e heb ik tot 4 weken vantevoren fulltime gewerkt en daarna nog 2 weken 3 dagen per week. Dus ik was pas gestopt 2 weken voor de uitgerekende datum. Ik voelde me goed en had geen zin om thuis te gaan zitten. Ons zoontje werd 4 dagen na de uitgerekende datum geboren. Bij de 2e zat ik ivm ischias al vanaf week 30 thuis. En ik hoef in januari pas weer te beginnen omdat ik nog vakantie er achteraan heb genomen. Dus kijk maar hoe je je voelt, en neem dan je besluit. Liefs Maria mv Miguel (2jr) en Rafael (6wk, 5d)
Hey meiden, Bedankt voor jullie antwoorden! Denk inderdaad dat ik toch wat eerder ga stoppen. Heb ook nog mijn studie (2 dagen in de week) en die wil ik wel tot 4 weken voor de bevalling blijven doen. Maarre, tot hoe kort van tevoren moet je aangeven dat je toch eerder gaat stoppen? Weet iemand dat? Liefs, Daphne
Ik wou tot 4 weken ervor blijven werken, maar kwam in de ziektewet voor 50% dus dan moet je 6 weken voor die tijd stoppen. Op zich wel lekker, maar heb me ook wel eens verveeld.
Ik was er met 6 weken van te voren echt lichamelijk aan toe maar was van plan tot 4 weken door te werken.... dus kijk vooral hoe je je voeld... succes ben ook gestopt met 6 weken van te voren maar werkte toen al 3 weken voor 50% ivm rug klachten (werk in de zorg)
Ik ben ook in de ziektewet terecht gekomen en moest daarom 6 weken vantevoren stoppen, maar dat had ik anders ook gedaan (ivm de hectiek op mijn werk). Onze Rick is 13 dagen "te laat" (dus met 41 wkn en 6 dgn) geboren... Maarre: je hebt sowieso 10 weken verlof vanaf de geboortedag.... wordt je kindje eerder geboren dan blijft het geplande verlof zoals het is, wordt je kindje later dan uitgerekend geboren dan heb je dus vanaf de geboortedag nog 10 weken verlof!