Waarom wonen jullie in het buitenland?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik zie hier regelmatig mensen die in het buitenland wonen...en dan ook nog eens landen waar ik wel van kan dromen!

    Ik ben benieuwd hoe jullie daar verzeild zijn geraakt...

    Ben benieuwd naar jullie verhalen!

    Liefs 8)
     
  2. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar! Lees aandachtig mee :)
     
  3. Niet meer actief

    Ik woon niet in t buitenland, maar dat gaat over een paar jaar (als alles goed gaat) hopelijk wel gebeuren. Dus ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

    Tweeling, je schijft zelf 'landen waar ik wel van kan dromen'....heb jij ook emigratie-ambities?
     
  4. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    joldeg: Op zich lijkt het mij fantastisch om te doen mar ik heb de moed niet om mijn familie hier achter te laten...
    dat is het enige wat mij nog hier houd denk ik.

    Hoe pakken jullie het aan en waarom gaan jullie weg...en waar naar toe?

    ben benieuwd!
     
  5. Niet meer actief

    Ik vind het ook wel moeilijk hoor, de familie/vrienden achter laten, maar het avontuur lokt en de drang naar een 'ander leven' is toch groter. Dus we gaan de sprong toch wagen.

    Wij hopen over een jaar of 2 of 3 naar Canada te vertrekken. We hebben een aanvraag lopen voor een verblijfsvergunning, de wachttijd is momenteel zo'n 2 jaar maar dat kan nog wel oplopen. Dus we moeten geduld hebben. Dat hebben we gelukkig ook wel hoor, we hebben het hier ook goed en gaan niet weg omdat het in NL zo shit is ofzo. We willen alleen verder kijken en onze wereld een stukje verbreden.
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Maar wat ga je doen qua werk in Canada?
     
  7. Niet meer actief

    Gewoon t zelfde als in Nederland. Dus geen heftige plannen voor ons, maar gewoon een normaal leven met een baan en een leuk huis en lekker rust en ruimte. M'n man werkt in de IT en kan daar net zo goed werk vinden als hier. Het liefst willen we uiteindelijk voor onszelf beginnen, combinatie van consultancy en webdesign/hosting enzo. Maar dat zien we nog wel, hebben nog tijd zat om dat voor te bereiden :)
     
  8. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb een jaar in Turkije gewoond.
    Mijn man komt daar vandaan en met die MVV eisen kon ik voor hem gewoon geen verblijfs vergunning aanvragen.
    Maar na een jaar kwam toch de heimwee en besloot ik terug te gaan naar Nederland, daar terug gekomen kwam ik erachter dat ik zwanger was en toen wilde ik helemaal niet meer naar Turkije.
    Daarop besloten we naar Belgie te gaan, de zgn EU route.
    Ok het is geen prachtig paradijs hier ;) maar het is wel buitenland :D
     
  9. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Moet er niet aan denken, ver weg van mijn vrienden en familie....
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou wel een vakantie huis in Italie willen hebben, kun je gaan wanneer je wil.
    Voor altijd lijkt me ook wel wat, heb je tenminste iets aparts met je leven gedaan.
     
  11. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zie het ook wel zitten om in het buitenland te wonen we denken richting duitsland/oostenrijk mocht dit niet lukken dan word het hopelijk een vakantiehuisje in een van deze landen !

    ja en qua werk zal ik dan wat anders moeten verzinnen we zitten te denken aan een camping of vakantie huisje !

    voorlopig zal het wel dromen blijven !

    L.sybje
     
  12. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben een huis in marokko, maar als ik daar te lang ben verlang ik wel naar hier hoor.
    en altijd het zelfde weer vind ik ook niets
     
  13. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik woon hier in zuid duitsland vanwegen mijn werk, maar blijf hier ook als mijn kontrakt voorbij is :) Wil niet meer terug naar Nederland en we hebben net een huis gekocht, dus Duitsland is voor mij nu mijn thuisland! ;)
     
  14. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    En de kinderbijslag is ook nog eens lekker hoog in Duitsland ;) .... Ik zie Nederland nog wel als mijn thuisland maar vindt belgie ook heel fijn om te wonen.
     
  15. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Toen ik héél klein was moest mijn papa werken in Saoëdi-Arabië, ik heb er 4 jaar gewoond. Ik ben echt blij dat ik die ervaring heb!

    Als ik de kans zou hebben, zou ik zo naar 't buitenland vertrekken! Ligt er natuurlijk wel aan wat voor land hè! Klimaat moet wel oké zijn!
     
  16. gemma

    gemma Actief lid

    2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    Woon dan wel niet in een exotisch land.Maar woon in Duitsland net over de nederlandse grens.Dus heb ook de voordelen van beide landen.Bepaalde dingen koop ik in een duitse supermarkt andere spullen gewoon in Nederland.De rede dat wij in Duitsland zijn gaan wonen zijn simpelweg de prijzen van koopwoningen,stukken aantrekkelijker dus.

    Groetjes Gemma ;)
     
  17. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Idem als Gemma.

    Kwebbel
     
  18. pol

    pol Actief lid

    25 sep 2006
    270
    0
    0
    Waar wonen jullie dan in Duitsland? Net over de grens zeker?
    En waar woonden jullie daarvoor? Zeker dichtbij de grens?

    Werken jullie ook in Duitsland of heb je gewoon je oude werk behouden?
     
  19. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Ik heb hier ook mensen gezien dien in de USA wonen en bonaire geloof ik...daar ben ik ook wel benieuwd naar!

    Mijn moeder zou ook graag in Belgie aan de grens willen wonen maar blijft ook hier voor ons!
     
  20. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Ik woon ook in het buitenland ;) .. Ik ben namelijk Duits en woon nu sinds mijn 21e in NL... Vind het wel grappig dat hier zoveel Nederlandse mama's zijn die in D wonen :) ....
    En waarom? Ik kom oorspronkelijk uit Nürnberg en moest op mijn 17e met mijn ouders naar Heidelberg verhuizen. En dat vind ik z'n &#@*@-stad, klein, provinciaal, saai... dat ik tegen mijn ouders gezegd heb dat ik er niet langer zou blijven dan per se nodig... Tja, en toen kwam ik mijn man tegen... een rasechte Zeeuw....dus ben ik naar NL gegaan.

    Verder heb ik op mijn 8e een half jaar in Egypte gewoond en van mijn 12e tot mijn 14e in Syrië.

    Groetjes, Melanie
     

Deel Deze Pagina