fopspeentje, welke? Bibi is te klein?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juenco, Dec 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai!

Mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte de bibi fopspeen "vanaf dag 1" gehad.

Ze heeft deze nu nog steeds en is bijna 13 maanden. Ze heeft wel een keer de "vanaf 6maand" gehad, maar die wilde ze niet.

Nu vraag ik me af...moet ik een groter model fopspeen kopen?
    HEt gaat me met name om de schildjes van bibi, zijn de schildjes van 6mnd+ en 12mnd+ groter dan die van de "vanaf dag 1"?

Ik ben bang dat ze de hele speen in haar mond propt.

verder nog tips voor leuke spenen met wat grotere schildjes? Ik vind die van bibi zo leuk en die van Avent bijv. heel erg lelijk (zo'n groot doorzichtig ding, alsof niemand ziet dat ze dan een speentje in heben ;))

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik weet niet of ze echt groter zijn. Op een gegeven moment deed ze hier wel de hele speen in de mond maar bij de +6 maanden niet. Dus ik vermoed van wel.
    Ze krijgt 'm hier alleen in bed dus zou me er niet zo druk om maken als ie niet erg leuk is (maar eerlijk is eerlijk, ik zoek wel de leukste uit ;))

3. mroos

mroos Niet meer actief

#3 mroos, Dec 6, 2010
    Last edited by a moderator: Dec 6, 2010
    Die schildjes zijn dan idd groter.

Ik zou als ik jou was zou ik toch avent proberen, lekker groot, zowel speen als schild..

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    De schildjes van de bibi spenen zijn bij allemaal even groot. Je kan de 6+ en 12+ nl in hetzelfde beschermhoesje doen als die van 1 dag ;)

Ik geloof dat het slecht is voor de tandjes als ze met een te klein speentje lopen. Denk dat je toch ff moet proberen welke ze het beste vind. Mijn dochter wilde geen andere als die bibi, en ik wilde het liefst dat ze een difrax nam (omdat die dus een klein schildje heeft en het niet zo'n natte plakbende achter het schildje werd). Avent heeft idd een groot schild en ook nuby heeft een groter schildje geloof ik.

5. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Hier heeft meneer juist een 6m+ speen, de rest vind ie te klein...

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    waarom heb je nog niet eerder een grotere gekocht dan?
    Jelmar zit aan de Difraxcombispenen, maar zijn dus wel overgegaan van -2/+2 naar 0-6 en nu 6+ dus ik ga wel met zijn leeftijd mee

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
  8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter wil die spenen vanaf 6 maanden niet.. Ze heeft dus nog steeds dag 1 speentjes. Ze heeft ze gelukkig meestal niet lang (vaak alleen met inslapen) maar als ze ze wat langer in heeft staat heel t schildje rond haar mondje gedrukt. Hij is dus wel te kort, maarja, die andere spuugt ze uit en dan gaat ze huilen...

Share This Page