Dit riekt naar opzet hoor.. Die hebben een klap van de molen gehad.. Ik zou alle kosten op hun verhalen alles!! Ook een labrador en toevallig met stamboom ja ja, Wel heel toevallig hoor, denk dat ze gewoon gratis een pup van hun eigen hond wilden gadver wat een kanslozen mensen. Als pension houder moet je zorgen voor minstens een volledig afgesloten kennel! Ook van bovenaf! juist voor het geval dat er een hond plots loops wordt! Iedereen weet dat een hond op zijn instinct reageerd. En dan kunnen honden ineens goed klimmen hoor vergis je niet. Kun je mij een pbtje doen welk pension dit was? Dan weet ik iig waar mijn teefjes zeker niet heen gaan.
Ik zou zeker hun geen deel van de opbrengst geven, zou mooi zijn zeg. Ik zou hun wel de kosten van de vaccinaties, en andere eventuele kosten mee laten betalen. Op zijn minst dus 50%.
Ik zou ook "not amused " zijn en dat is een understatement. Wat een onprofessionele houding zeg, van die pensionhouder. Ik zou op z'n minst alle kosten omtrent zwangerschap en pups op hem verhalen. En uiteraard niks 50/50. Bel anders juridisch loket eens. Is gratis.
Ik denk niet dat het opzet was, ze hebben zelf een teef die een week eerder gedekt is, daar hebben ze het straks al druk zat mee.. Stel dat we het wel doen, dan gaan ze natuurlijk eerst hun eigen pups verkopen.. en als die allemaal weg zijn de onze pas.. Nee dat gaan we echt niet doen.. Misschien ben ik wel te lief voor deze wereld, maar ze baalde er echt van dat het gebeurd was.. ze had echt niet verwacht dat hun hond over een 1,5 meter hoog hek zou springen.. had nog nooit een hond gedaan.. Ik hoef niet koste wat kost alles er uit te slepen wat er uit te slepen valt, maar ik ga het er hier niet bij laten..
Wtf.. Het is hun reu.. het is een ongelukje.. En ze willen de helft van de opbrengst? Oh wauwie... Nee ik zou hun de kosten laten betalen voor alles wat jullie teef aan gaat. Kosten voor de pups zou je evt zelf kunnen dragen omdat je ze ook voor geld verkoopt en er in principe dan wist op maakt. Maar de röntgen foto's, kosten voor de bevalling en evt nacontrole verhaalde ik toch op hun. En ze kregen geen cent. Zijn ze nou mal..
Ik krijg bijna het idee bij het lezen van je openingspost dat het helemaal niet zo ''per ongeluk'' is gegaan ''Toevallig'' gedekt door een bruine labrador met stamboom....hmmmm. En dan vrij snel met het aanbod komen om de opbrengst van de pups te delen.........heel vaag. Ik zou het alleen daarom al het pension niet gunnen, als dit plan van hun kant er daadwerkelijk achter steekt. Kan je niet eerst juridisch advies inwinnen wat je mogelijkheden zijn in deze?
Oh en absoluut niet daar laten bevallen. Wat een dom idee zeg. . Waarom zou je dat nou doen? Lekker in de eigen omgeving. Met haar eigen geur. Eigen baasjes. Dat is veiliger en beter voor de teef en pups.
Ik zag online dat de dierenbescherming een soort kwaliteitskeurmerk voor dierenpensions heeft ontwikkeld. Ik zou die eens nakijken. Omdat het een soort van bedrijfsrisico is dat dit gebeurd, moet daar toch een standaard schadevergoeding voor zijn. En verder zou ik nooit het dierenpension een gedeelte van de eventuele opbrengst van de puppy's geven, het idee alleen al dat ze voor deze fout geld toe zouden krijgen vind ik absurd.
Een hek van anderhalve meter! OMG nou dat is echt een piece of cake voor een labrador Omg.. Nee dit was echt geen ongelukje hoor ammehoela
Inderdaad. Een kennis van ons had een labrador reu uit Amerika gehaald. Kostte 20.000 euro ongeveer (mega stamboom bla bla) dekte hier in nl een teef met herpes. Reu volledig onvruchtbaar. Einde verhaal. Plus dat ze ook gewoon ziek kunnen worden. Dus geheel zonder risico is het niet.
"De uitlaatronde duurt ongeveer een uur, dus ze had geen idee hoe lang de reu bij onze teef is geweest. " Dit snap ik niet. Er zijn toch mensen bij het uitlaatuurtje of niet? Of laten ze die honden een uur lang alleen? Verder: ontzettend bizar dat dit heeft kunnen gebeuren. Ja, mistakes happen maar dan biedt je een compensatie aan en ga je niet voor 50% van de opbrengst! Heel raar dit. Ik zou alle medische kosten op het pension verhalen en de hond thuis laten bevallen.
Naar zeg! Als jouw hond drachtig blijkt te zijn: dit is 100% hun schuld. Het lijkt me dan ook 100% hun verantwoordelijkheid om de kosten te dekken. En/of schadevergoeding uit te keren. De tijd die jij kwijt bent om jouw hond te verzorgen en de pups is flink veel. Dat is moeilijk in geld uit te drukken. Maar hierom alleen al is het logisch dat bij iedere pup die jullie verkopen, de opbrengst gewoon van jullie is. Ik zou via rechtsbijstand advies vragen. En/of jurisprudentie nagaan. Het is vast eerder gebeurd, dergelijke (on)bewuste ongelukjes.
Ik zou ze in ieder geval schriftelijk aansprakelijk stellen, dan heb je dat alvast gedaan. Daarnaast is het kosten/opbrengst technisch een beetje lastig. Als je een nest hebt waarbij je alleen de vaccinaties/het chippen/voer hebt en verder geen dierenartskosten en je verkoopt de pups dan speel je wellicht kiet. Gebeurt er echter wel iets dan lopen de kosten huizenhoog op en dan zou ik het niet meer dan logisch vinden dat zij die kosten op hun nemen.
Wat een bizar voorstel, ik zou echt onwijs kwaad worden. Ik weet echt niks van honden hoor. Maar ik zou gewoon juridisch advies gaan inwinnen. Voor die tijd niet op internet terug te vinden informatie plaatsen over wat er gebeurd is. Mocht je uiteindelijk niks krijgen kan je altijd nog met naam en toenaam mensen openbaar waarschuwen.
Ik denk dat ze met een groep zijn gaan wandelen en dat de loopse teef en dus hun reu nog op het terrein waren..zonder toezicht,iets anders kan ik er niet van maken. Anders was het wel te voorkomen geweest inderdaad. Maar kom op een hekje van anderhalve meter.. Daar springt mijn dwergkeesje nog overheen als ze wil.