hond&gezin (pup&zwangerschap)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jaydee, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancingprinzess

dancingprinzess Actief lid

19 mei 2010
    169
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Wij hadden twee honden (onlangs is er een overleden in oktober). We merken dat de een de ander mist. Maar nu we er net achter zijn gekomen dat ik zwanger ben, zijn we blij dat we er nog maar een hebben. Het leek ons best wel zwaar voor mij om met twee honden en een wandelwagen te moeten lopen. Bovendien was de oudste ook blind. Twee honden is leuk, maar vergt wel meer aanpassingsvermogen.

Succes met je beslissing en met het zwanger worden! :)

2. chila

chila Niet meer actief

Ja dat helpt misschien wel.
    Dan zou ik het gewoon lekker doen! Heel veel succes

3. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Bedankt allemaal. Zal over een tijdje wel een update plaatsen over hoe alles ervoor staat en hoe de pup het doet

4. chila

chila Niet meer actief

Wat is het ras eigenlijk, ben wel benieuwd! :)

5. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Ja hier een combi van dochter,net 1 jr,en een pup van nu 5 mnd,staff teefje.
    Mijn oude hond is op 22 feb overleden,was een pittbull\bulldog ze was net 6 jr,en 2 dagen later was mijn pup er toen 11 weken ik was toen precies 11 wk zwanger.
    Ik wist dat ik zwanger was en ja de pup was een bewuste keuze ik kan niet zonder hond en vind het voor mijn kids ook belangrijk dat ze met een hond opgroeien.
    Mijn vorige hond was echt mijn hond en deze is echt van ons 2 en traienen doen we niet maar wel veel boswandelingen en aan de fiets en hardlopen,als ze oud genoeg is natuurlijk.
    Ja soms is het pittig ik werk 2\3 dagen diensten van 6 uur en verder werkt mijn virned ook veel,eigen zaak.
    Maar hond is nooit alleen gaat ook mee naar de oppas.
    Ik vind het erg belangrijk dat mijn pup naast het uitlaten overdag ook haar eigen aandacht krijgt als mijn dochter slaapt speel ik even met haar savonds maken we een lekkere lange wandeling en spreken we af met andere honden te spelen.

Dus ja het kan wel tis pittig maar ik vind het ook heel erg leuk om etz ien hoe mijn dochter met haar omgaat en de pup met mijn kids.
    Tis passen en meten maar als je eenmaal in het ritme zit gaat t prima...

Gr gemma

6. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Bedankt Gemma, ik snap je helemaal. ZOu ook niet zonder hond kunnen!

@Chila, er komt hier in huis een Oudduitse herder wonen :D

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ik denk dat het makkelijker is een pup te nemen als je nog niet of net zwanger bent, dan dat je een pup neemt als de baby er is. Zeker omdat je man de hond mee kan nemen overdag, zou ik me niet tegen laten houden door een eventuele zwangerschap. Gewoon lekker doen dus, is mijn mening

Deel Deze Pagina